Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Advertisements

Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Druhy výtvarného umění
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Kubismus I. Polovina 20. století.
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Plyny Plyn neboli plynná látka je jedno ze skupenství látek, při kterém jsou částice relativně daleko od sebe, pohybují se v celém objemu a nepůsobí na.
Zákon vzájemného působení dvou těles
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Etruskové Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Elektrotechnika Automatizační technika
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Elektrotechnologie 5.
Christian Morgenstern
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
OP-ART Jana Bobčíková.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
3. Kompozice ve výtvarném umění
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Vzdálenost 2 bodů v rovině a v prostoru Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Magnetické indukční čáry
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_UPEVŇOVACÍ PRVKY_Z2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
 každý magnet má dva póly ◦ severní (ozn. N, červenou barvou) ◦ jižní (ozn. S)  uprostřed je netečné pásmo Jižní pól magnetu (S) Netečné pásmo Severní.
při vzájemném tření dvou těles z různých materiálů se mohou tato tělesa zelektrovat zelektrování rozeznáváme: 1) souhlasné – daná tělesa se odpuzují např.
Sochy Antika až 20. století
17) Pracovní náměty, materiály, techniky Výtvarná příprava 1.
Ultrazvukové obrábění, obrábění paprskem vody
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
SŠ-COPT Uherský Brod Pavel Gabrhel ak. soch. Výtvarná příprava 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
MOZAIKA MOZAIKA IKT VO VÝTVARNEJ VÝCHOVE
Gravitační pole Potenciální energie v gravitačním poli:
Fyzika 2.D 5. hodina.
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: 19. 11. 2013 Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

KINETICKÉ UMĚNÍ moderní skulptura využívající náhodný pohyb – závan větru, nepatrný otřes, účinky magnetického pole tvorbu prezentují tzv. mobily = závěsná díla vznášející se v prostoru a reagující na závan využívá pohybu, prostoru a světla a různorodých materiálů

Lászlo Moholy-Nagy Modulátor světla a prostoru

Pol Bury Vibrující obdélník z černého dřeva s pohybujícím se hroznem prvků z tepané mědi pomocí skrytého elelektromotorku

Nicolas Schöffer Chronos 10 struktura pravoúhlých linií s prvky z plexiskla, železa, aluminia nebo oceli, které odrážejí světlo

Alexandr Calder Mobil kinetická struktura, jejíž pohyb vzniká náhodnými závany vzduchu

Alexandr Calder Mobil ve dvou rovinách mobil s pečlivě prostudovaným vyvážením tvarů

Alexandr Calder Stabil-mobil nestabilní rovnováha vytváří při lehkém impulsu dlouhotrvající pohyb skulptury

zdroje PIJOAN, José. Dějiny umění / 10. Praha: Odeon, 1984. ISBN 80-207-0133-8. PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.