Náboženství - islám Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Zemětřesení Název školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Islám Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Světová náboženství.
Islám.
KŘESŤANSTVÍ.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Náboženství - křesťanství
Islám Arabové.
Národy světa Název školy
Islám.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Socioekonomická geografie
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Východoasijská náboženství
Islám Arabská říše.
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RISK Náboženství.
Náboženství v Indii II. Název školy
Náboženství - judaismus
Světová náboženství – islám
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Čas a časová pásma Název školy
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Náboženství - opakování
Symbolismus Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Surrealismus Název školy
Pouť do Mekky Název školy
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy 2 Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Světové obyvatelstvo 2 Název školy
Lidské rasy 1 Název školy
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Islámské umění.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Duchovní kultura Evropy Matěj Jansa Tomáš Karfilát.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Náboženství - islám www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Náboženství - islám Označení DUM VY_32_INOVACE_13_1_01_14 Autor Mgr. Jana Marcaníková Datum 19.02.2013 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Socioekonomická geografie světa Ročník 3. ročník gymnázia www.zlinskedumy.cz

úkol 1 Ve kterých částech světa je islám dominantní náboženství úkol 1 Ve kterých částech světa je islám dominantní náboženství? (použij atlas) úkol 2 Ve kterých evropských státech tvoří muslimové významné náboženské menšiny? (použij atlas)

Muslimská populace ve světě obr 1

Islám monoteistické abrahámovské náboženství založené na učení proroka Muhammada (náboženský a politický vůdce, působící v 7. století) Muhammad obnovil původní učení, které bylo zkresleno Židy a křesťany

slovo „islám“ znamená – podrobení či odevzdání se Bohu Bůh – arabsky Alláh stoupenec islámu – muslim (znamená – ten, kdo se Bohu podřizuje) počet muslimů - 1,57 až 1,65 miliardy, druhé nejpočetnější náboženství světa

základní text (svatá kniha) – Korán, Sunna (Muhammadovy činy a slova) obr 2

5 pilířů islámu – povinnosti každého muslima šaháda (vyznání víry) salát (rituální modlitba) pět každodenních modliteb (v poledne, odpoledne, za soumraku, v noci a za úsvitu) modlitby vykonává směrem k Mekce, podle přesně předepsané formy zakát (almužna) saum (půst v měsíci ramadánu) je zakázáno jíst, pít, kouřit, mít sexuální styk hadždž (pouť do Mekky)

poutník v Mekce modlitba obr 3 obr 4

muslimové v mešitě na konci ramadánu obr 5

mešita v Tel Aviv obr 6

šaría – právní rámec, definuje vztah muslima k bohu – dotýká se běžných záležitostí života včetně politiky, ekonomie, bankovnictví, obchodu, smluv, rodiny, sexuality, hygieny a sociálních věcí

dvě základní muslimské větve Sunnité 85% (po Mohamedově smrti uznali za nástupce Abú Bakra) Ší'ité 15% (za nástupce považovali člena jeho rodiny – zetě Alího) dominantní skupiny ší'itů se nacházejí v Íránu, Ázerbajdžánu, Bahrajnu a Iráku

citace obr 1 - THE GREENEDITOR. Wikimedia.org [online]. [cit. 21.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AWorld_Muslim_Population_Map.png obr 2 - WIJNANTS, Roel. Wikimedia.org [online]. [cit. 4.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AWLM_-_roel1943_-_Koran.jpg obr 3 - MANSURI, Ali. Wikimedia.org [online]. [cit. 4.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ASupplicating_Pilgrim_at_Masjid_Al_Haram._Mecca%2C_Saudi_Arabia.jpg obr 4 - GRDON, James. Wikimedia.org [online]. [cit. 4.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AMain_prayer_hall%2C_Great_Umayyid_Mosque%2C_Damascus%2C_Syria.jpg

obr 5 – GRDON, James. Wikimedia. org [online]. [cit. 4. 3. 2013] obr 5 – GRDON, James. Wikimedia.org [online]. [cit. 4.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AMain_prayer_hall%2C_Great_Umayyid_Mosque%2C_Damascus%2C_Syria.jpg obr 6 - JAYNE, Patrick; THOMAS. Wikimedia.org [online]. [cit. 4.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ATel_Aviv_Mosque.jpg obrázek pozadí - DERMEISTER. Wikimedia.org [online]. [cit. 11.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AIslamSymbol.svg

zdroj AUTOR NEUVEDEN. Islám [online]. [cit. 13.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Isl%C3%A1m