Nejstarší lidé dnešního typu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
HOMO HABILIS (4-1MA) Jeho kosterní pozůstatky byly nalezeny v Olduvai
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS)
Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování
Pravěké umění Pravěké malířství.
PRAVĚK.
Registrační číslo projektu:
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Pravěk.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
Pravěké umění.
Dej 1 Počátky umění Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
III/2 XV A
MLADŠÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Paleolit 6. ročník.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Původ a vývoj člověka III
Název: Člověk současného typu – homo sapiens sapiens
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Život člověka v době kamenné
Název: Člověk rozumný – homo sapiens Autor: Mgr. Eva Vondrková
HOMO ERECTUS - člověk vzpřímený
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Pravěké umění v paleolitu
Pravěk – člověk rozumný
6. ročník Pravěk.
Čtvrtohory vývoj člověka
Umění pravěku - Předhistorické umění
Dějepis Doba kamenná 1.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
6. ročník Pravěk.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
DUM Č.6 DUM Č.6 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Čtvrtohory vývoj člověka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ – let př.n.l..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
O nejstarších dějinách Čech
UMĚNÍ A NÁBOŽENSTVÍ 6.TŘÍDA
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Doba kamenná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
Transkript prezentace:

Nejstarší lidé dnešního typu člověk dnešního typu (Homo sapiens sapiens) 40 tisíc let před n. l. - 10 tisíc let př. n. l. období poslední doby ledové 1

plně anatomicky shodný s námi zdroj obživy: plně specializovaný lov velké zvěře (mamuti, koně, sobi) nové zbraně - luk, šípy a kostěné harpuny nové kamenné nástroje - pilky, hroty šípů znalost rozdělávání ohně 2

nové nástroje - každý určen pro jiný druh činnosti nože, škrabadla, vrtáky, rydla a hroty využití kamenných úštěpů - technika odbíjení z jádra http://jaknapazourek.cz/ hroty oštěpů opalovány v ohni obydlí - stany, stanové chaty (zčásti zahloubené) z větví, paroží, kostí a pokryté kůžemi, využití i jeskyní stálejší tábořiště na výhodných místech

vůbec prvním ochočeným zvířetem se stal pes, pomocník při lovu dělba práce - podle přirozených schopností muže a ženy - lov, sběr, vydělávání kůží, výroba nástrojů upevňování rodu vůbec prvním ochočeným zvířetem se stal pes, pomocník při lovu pohřbívání zemřelých - milodary počátky náboženských představ - oběti, obřady, rituály 4

malby v jeskyních (Altamira, Lascaux) kresby řezby do kostí počátky umění: malby v jeskyních (Altamira, Lascaux) kresby řezby do kostí hliněné sošky zvířat i lidí - Venuše naleziště i u nás: Dolní Věstonice, Pavlov 5

malba koně z jeskyně Lascaux malba býka z jeskyně Altamira

zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_ve nuse_edit.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Venus_of_Bras sempouy.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pech_Merle_m ain.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Altamira,_bison .jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lascaux2.jpg