VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

 židovský původ  dva bratři zemřeli v dětství, tři sestry zemřely v koncentračním táboře  narodil se na Starém Městě v Praze  se svým otcem nevycházel.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/15/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_726_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Karolina Světlá 8. ročník.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_20_INOVACE_SVF33860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_732_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
VY_32_INOVACE_CJK4_2260_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 29. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA FRANZ KAFKA
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
NázevCharlotta Brontëová Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
VY_20_INOVACE_SVF20960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_20_INOVACE_SVF21760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
VY_32_INOVACE_SVF35460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Franz Kafka STRUČNÝ ŽIVOTOPIS * 3.červenec 1883 na Starém Městě pražském. Německá universita v Praze – germanistika, práva. V l
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928 – 2014), s. 85. Magický realismus směr v latinskoamerické próze od 50. let 20. stol. Propojují se prvky nadpřirozena, popisy.
OB 21-VVP-HUM-CJL-PAV-L-024. Franz Kafka b yl pražský spisovatel židovského původu, jeden z literárně nejvlivnějších a nejoceňovanějších spisovatelů 20.
OB 21-VVP-HUM-CJL-PAV-M-025
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová
Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
FRANZ KAFKA PROMĚNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jakub Tůma. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
Franz Kafka Zdeňka Faltusová Septima 2009/2010
Božena Němcová (1820 – 1862).
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Franz Kafka.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Petra Zemánková Určeno pro předmět: Český jazyk a literatura Tematická oblast:Česká a světová literatura 1. pol. 20. století Obor vzdělání:Podnikání (64-41-L/51) 2. ročník Název výukového materiálu: Franz Kafka Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

 narodil se v Praze – na Starém Městě v židovské rodině  jeho rodným jazykem byla němčina, uměl také česky a francouzsky  studoval na německém gymnáziu  pak na německé části UK práva  po ukončení studia pracoval v pojišťovnách nejdříve jako koncipient, pak jako tajemník obr. 1 - Pětiletý F. Kafka

 v celé tvorbě je patrný jeho vztah k otci – Franz z něj měl celý život strach  celý život se velmi podceňoval  byl vždy pečlivě upraven, oblíben v práci  měl komplikovaný vztah k ženám  se svou přítelkyní Felice Bauerovou byl dokonce dvakrát zasnouben, přesto se nakonec rozešli  v roce 1917 onemocněl tuberkulózou, na niž o sedm let později umírá

obr. 2 obr. 3  všechny knihy psal v němčině  první překladatelkou jeho knih do českého jazyka se stala jeho přítelkyně Milena Jesenská  jeho jediným přítelem byl Max Brod – v závěti jej Kafka žádá, aby byla zničena veškerá jeho neuveřejněná díla, dopisy a deníky – Max Brod jeho přání nerespektoval a vše vydal  díla – Proměna, Proces, Zámek, Amerika (nedokončený román)

PROMĚNA (1915) o jednoho rána se Řehoř Samsa probudil proměněný v jakýsi nestvůrný hmyz o jeho jedinou starostí je, jak se omluví v práci o žije v bytě s rodiči a sestrou – je ovšem jediný, kdo chodí do práce a vydělává peníze o v závěru příběhu umírá, aniž by se čtenář dozvěděl, proč se tak stalo ÚKOL Č. 1 – ČÍM SE ŘEHOŘ SAMSA PROVINIL, ŽE JEJ KAFKA NECHÁVÁ ZEMŘÍT? (nápověda – viz skripta Česká literatura 2. pol. 20. století – str )

PROCES (1915)  hlavní postavou je Josef K., kterého v den jeho třicátých narozenin navštíví dva muži a sdělí mu, že se má dostavit k soudu  Josef K. po celou dobu románu nerozumí tomu, z čeho je obviněn a proč by měl být odsouzen  po zinscenovaném procesu jej tito dva muži vyvezou za město a tam jej bez milosti popraví ÚKOL Č. 2 – ČÍM SE JOSEF K. PROVINIL, ŽE MUSÍ ZEMŘÍT? (nápověda – viz skripta Česká literatura 2. pol. 20. století – str )

obr. 4 - Hrob Franze Kafky a jeho rodičů na Novém židovském hřbitově v Praze ZÁKLADNÍ ZNAKY JEHO TVORBY:  jeho svět je líčen jako absurdní  jeho knihy jsou silně pesimistické – cítíme z nich bezvýchodnost, izolovanost  mnoho hlavních postav nemá příjmení, příp. jména hlavních postav jsou zvláštní  jsou předmětem ponižování  konce jsou bezvýchodné

 stal se inspirací pro další generace či skupiny: - moderna - existencialismus - magický realismus ÚKOL Č. 3 – NAJDĚTE VE SLOVNÍKU, VE SKRIPTECH ČI NA INTERNETU VYSVĚTLENÍ PODSTATY VÝŠE UVEDENÝCH POJMŮ A JEJICH SOUVISLOST S DÍLEM FRANZE KAFKY

Použitá literatura: PROKOP, V.: Přehled české literatury 20. století. Sokolov PROKOP, V.: Přehled světové literatury 20. století. Sokolov KLIMEŠ, L.: Slovník cizích slov. Praha Obrázky [cit ] obr. 1 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileKafka5jahre.jpg obr. 2 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFranz_Kafka obr. 3 – httpcs.wikipedia.orgwikiSouborFranz_Kafka_Signature.jpg obr. 4 - httpcs.wikipedia.orgwikiSouborFranzKafkaGravePrague.JPG