Smyslové ústrojí 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Advertisements

Evropské vlajky 5. ročník
Smyslová ústrojí Funkce:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Planety sluneční soustavy 5. ročník
Energetické suroviny 5. ročník
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Vylučovací soustava 5. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hvězdy, souhvězdí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Smyslová ústrojí Funkce:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Prezentace – výklad učiva
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Smyslové ústrojí 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Smyslové ústrojí 5. ročník

Smyslové ústrojí Informace z okolního světa přijímáme prostřednictvím smyslových orgánů, které jsou sídlem zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu. Podněty, které zachytí smyslové orgány, putují do mozku, kde se zpracovávají

Smyslové orgány Oči jsou sídlem zraku Nos je sídlem čichu Uši sluchu Kůže je sídlem hmatu Jazyk je sídlem chuti

Zrak Nejvíc zpráv o okolním prostředí získáváme očima. Ústrojím zraku jsou oči Zrakem vnímáme – světlo, barvy, tvar a pohyb

Oko

= na sítnici vzniká skutečný, zmenšený a převrácený obraz Skutečný obraz se vytváří v mozku a na jejich základě jdou příkazy z mozku k jiným částem těla.

Prach z očí stírají oční víčka nebo slzy. Lidé se liší barvou očí – duhovkou. V jejím středu je zornice, jejíž velikost se mění podle množství světla, které se do oka dostává. Přibližně85% informací z okolního prostředí získáváme prostřednictvím zraku.

Sluch Ústrojím sluchu a ústrojím pro vnímání polohy a pohybu jsou uši. Zvuk zachycujeme vnější částí ucha(boltcem). Zvuk postupuje zvukovodem přes bubínek do středního ucha, kde rozechvěje malé kůstky. Vnitřní ucho přenáší podněty do mozku.

Ztráta sluchu je velmi těžkým postižením Ztráta sluchu je velmi těžkým postižením. Dojde–li k ní v dětství, dítě se jen velmi obtížně učí mluvit, nebo se dorozumívá znakovou řečí. Když jsme často a dlouho v hlučném prostředí, sluch se opotřebovává a zhoršuje se.

Čich Čichem vnímáme vůně a pachy. Ústrojím čichu jsou čichové buňky v nosní dutině. Čich a chuť spolu úzce souvisejí – jestliže máme rýmu ztratíme nejen čich ale i chuť.

nosohltan dutina nosní

Chuť Prostřednictvím chuťových pohárků, kterými je pokryt povrch jazyka vnímáme chuť. Chuťové pohárky obsahují jen čtyři základní chutě, jejich kombinacemi jich pociťujeme daleko víc.

Hmat Hmatem vnímáme dotyk, bolest, chlad a teplo Ústrojím hmatu jsou smyslová kožní tělíska na povrchu celého těla.

Smyslová ústrojí

Smyslové ústrojí – přírodověda – 5 Smyslové ústrojí – přírodověda – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Mgr. Helena Holovská, Ing. Antonín Rükl – Alter Přírodověda – Jiří Matyášek, Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – Jarmilá Mladá, Ladislav Podroužek – SPN Přírodověda – Danuše Kvasničková, Jiří Froněk – Fortuna Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)