1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Štrasburský rozsudek „D.H. a ostatní proti ČR“ – 2 roky poté
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
VODA A VODNÍ REŽIM V ZEMINÁCH PODLOŽÍ
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Metody sociální pedagogiky
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
PSYCHICKÉ JEVY.
Koncepty veřejného mínění Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
Řídící struktury v organizaci
Veřejné mínění jako sociální proces Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
Krajina a životní prostředí
Kapaliny.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Sociálně patologické jevy
Politická socializace Charakteristika politické socializace Teorie politické socializace Psychologické teorie Stádia morálního usuzování Vzdělávání a politická.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Psychologie II Sociální psychologie
Seminář 1. Předmět ekonomie
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
O ZAKLADATELÍCH AMERICKÉ SOCIOLOGIE Lester F.WARD ( ) patřil k nejstarší generaci zakladatelů americké sociologie. Jeho dílo bylo polemikou s názory.
Politika Pavel Šuranský.
Úloha neziskových organizací v národním hospodářství.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Slohové postupy.
Terorismus Petr Machala.
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
1.1. Charakteristiky různých stránek VM dr.Ján Mišovič, CSc
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Základy sociální psychologie
Od moderní k nové společnosti
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Kanton St.Gallen 27. března 2013 Konference o demokracii Liberec Budoucnost a výzvy demokracie Dr. Benedikt van Spyk Právo a legistika, Státní kancelář.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Sociální struktura 1. Sociální diferenciace, vertikální diferenciace 2. Sociální skupina 3. Sociální mobilita.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
DISKRIMINACE Z POHLEDU PEČUJÍCÍ RODINY
Sociální psychologie.
Náročné životní situace
Předsudky a stereotypy
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc

2.2. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Úvod - efekty veřejného mínění - organizované projevy veřejného mínění - neorganizované projevy veřejného mínění

3.3. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Mediální prostředí v závislosti na svém zaměření ovlivňuje účastníky komunikačního procesu s různým výsledkem. Nemediální prostředí se rovněž projevuje např. prostřednictvím fámy.

4.4. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Některé efekty vznikají při zvláštních příležitostech, jiné nejsou vázány na konkrétní typ situace. K efektům při zvláštních příležitostech patří ovlivňování voličů v předvolebním období. Jedním z nich je bandwagon efekt

5.5. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekt mobilizace hlasů představuje jeden z typů reakce na výsledky předvolebních šetření, které část voličů považuje za nepříznivé.

6.6. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Underdog efekt. Z ang. ten kdo prohráva, bude poražený, smolař.Bývá nazýván efektem poražených.

7.7. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekty výzkumu veřejného mínění. Jako jeden z prvních je popsal P. Lazarsfeld.Jde o změnu mínění.Probíha v předvolebním období v povrcho- vé vrstvě veřejného mínění

8.8. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Fáma- pověst, zpráva, informace o něčem, co je zajímavé pro velké množství lidí. Dalším projevem je image. Do této oblasti patří i konformita v užším nebo širším smyslu

9.9. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění V rámci sociální skupiny plní řadu funkcí. Lze ji rozlišit na vnitřní a vnější.Fungování společenského systému vyžaduje určitý stupeň konformity

10. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Ve všech typech společností působí integrační tlaky založeny na strachu jednotlivce ze zesměšnění, opovržení nebo izolace. Strach z izolace je považován za antropologickou konstantu.

11. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Výsledkem je, že názory vnímané jako dominantní, získávají ještě širší pozice a menšinové mínění čím dál tím více ustupuje do pozadí. To je podstata mechanismu spirálového efektu.

12. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Rozhodující roli v celém procesu hrají masová média jako nejdostupnější zdroj informací o převládajícím názorovém klimatu, jako faktor schopný strukturovat představu reality

13. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Konsensus - shoda, souhlas v myšlení a cítění většiny členů sociální skupiny o záležitostech důležitých pro fungování celku.Konsensus však není skutečný souhlas.

14. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Setkáváme se s následujícími typy konsensu: podpůrný, tolerantní, rozhodovací, mnohostranný, komkurenční

15. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Referendum - jedna z forem přímé demokracie, prostřednictvím níž voliči rozhodují bezprostředně v lidovém hlasování o otázkách souvisejících s politikou státu a změnami zákonů..

16. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Sebesplňující se proroctví.Charakterizuje situaci, kdy předpověď týkající se budoucích jevů se sama stává jejich příčinou.