Sladkovodní ryby_poznávačka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: Biologie živočichů, Rybí pásma v ČR
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Ryby našich vod Přírodověda 4. ročník
Atlas ryb Kliknutím si posouváš obrázky První obrázek bude kreslený
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Ryby.
Digitalizace výuky Příjemce
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Ptáci – poznávačka 2 Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Měkkýši - poznávačka Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Hadi Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ichtyofauna ČR V současnosti ve vodách ČR prokázán výskyt 67 druhů ryb, řazených do 17 čeledí Z toho 52 druhů (78 %) je původních a 15 druhů je nepůvodních.
Český rybářský svaz, místní organizace J.Hradec.
Název: Biologie živočichů, Poznávací zkoušení - Ryby našeho regionu
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
ZOOLOGIE OBRATLOVCŮ RYBY
Systém ryb.
RYBY SLADKOVODNÍ A MOŘSKÉ
Poznávačka: kruhoústí
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Primáti, chobotnatci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Ploutvonožci, kytovci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Ptáci – hmyzožraví pěvci
VY_32_INOVACE_2P.7_8.07 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, třída ZŠ Září 2012 Základní škola Žižkov,
SLADKOVODNÍ RYBY
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
POZNÁVÁNÍ RYB RNDr. Václav Procházka.
Vážky, stejnokřídlí - poznávačka
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
Zajícovci, hlodavci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s různými druhy sladkovodních.
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI50 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Duben 2013 Ročník,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Ryby II – poznávání. Autor: Pavel Trenčanský Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_154 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
VY_32_INOVACE_2P.7_8.06 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, třída ZŠ Listopad 2012 Základní škola.
VY_32_INOVACE_2P.7_8.05 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, třída ZŠ Listopad 2012 Základní škola.
Život ve vodě Filip Bordovský.
Hmyzožravci, ptako ř itní, letouni, va č natci VY_32_INOVACE_2PŘ Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis,
Základní škola Kladruby
Pásma ryb Lukáš Melecký.
VY_32_INOVACE_2P.7_8.12 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, třída ZŠ Říjen 2012 Základní škola.
VY_32_INOVACE_1PŘ.6.13 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, 6. třída ZŠ Květen 2013 Základní škola Kutná.
Korýši - poznávačka Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_1PŘ.6.09 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, 6. třída ZŠ Duben 2013 Základní škola Kutná.
Nejznámější sladkovodní ryby
Ptáci - poznávačka 3 Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Cejnek malý ( Abramis bjoerkna )
RYBY poznávání zástupců
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Typ vodního prost ř edí Po č et druh ů % celk. po č tu Poznámka Primárn ě sladkovodní ,16200 (93%) nále ž í do nad ř ádu Ostariophysi ( ř ády Characiformes,
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBÍ PÁSMA Mgr. Radka Macháňová.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBY (písemka - zástupci)
RYBY – přehled zástupců
Zástupci sladkovodních ryb
Savci_sudokopytníci_lichokopytníci_poznávačka
RYBY sladkovodní a mořské.
ZŠ Holýšov, 7. A Michal Dáňa 2018/2019
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Třída: Ryby.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
Transkript prezentace:

Sladkovodní ryby_poznávačka Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora VY_32_INOVACE_2P.7_8.01 Sladkovodní ryby_poznávačka Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/21.2699 Přírodopis, 7.- 8. třída ZŠ Říjen 2012 Klíčová slova: ryby, žábry, ploutev, kapr, lín, karas, jelec, štika, pstruh, parma, lipan, vranka, cejn, plotice, hrouzek, okoun, střevle, mřenka, jeseter, plotice, úhoř Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Klikni na číslo a pojmenuj živočicha 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Kapr obecný http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caprinus_carpio_Prague_Vltava_1.jpg

Karas obecný http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CarassiusCarassius8.JPG

Lín obecný http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tinca_tinca_Prague_Vltava_3.jpg

Jelec tloušť http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Squalius_cephalus_Prague_Vltava_2.jpg

Parma obecná http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Barbus_barbus2.jpg?uselang=cs

Pstruh obecný potoční http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Salmo_trutta_Prague_Vltava_1.jpg

Lipan podhorní http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Thymallus_thymallus2.jpg?uselang=cs

Štika obecná http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Esox_lucius_Prague_Vltava_1.jpg

Okoun říční http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Perca_fluviatilis_Prague_Vltava_2.jpg

Sumec velký http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Silurus_glanis_02.jpg?uselang=cs

Sumeček americký http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ameiurus_nebulosus.jpg

Úhoř říční http://species.wikimedia.org/wiki/File:Anguilla_anguilla.jpg

Střevle potoční http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Phoxinus.jpg

Mřenka mramorovaná http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Barbatula_barbatula_by_OpenCage.jpg?uselang=cs

Vranka obecná http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cottus_gobio_%28in_situ%29.jpg

Cejn velký http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Abramis_brama_Prague_Vltava_1.jpg

Plotice obecná http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rutilus_rutilus_by_Algirdas_cropped.jpg?uselang=cs

Hrouzek obecný http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gobio_gobio_Prague_Vltava_4.jpg

Jeseter malý http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Acipenser_ruthenus_Prague_Vltava_3.jpg

Metodický list Žákům se postupně odkrývají obrázky živočichů, žáci doplňují rodová a druhová jména. Správná odpověď se ukáže při dalším kliknutí. Prezentaci lze použít i formou soutěže (kdy si žáci sami vybírají na interaktivní tabuli z listu č.2 čísla obrázků, které se poté rozkryjí), případně k ústnímu či písemnému opakování. Anotace: Prezentace slouží k procvičení správného pojmenovávání živočichů podle vnějšího vzhledu a podle důležitých popisných informací

Zdroje Zdrojem obrázků je www.wikipedia.cz, přímý odkaz je uveden u každého obrázku, příp. vlastní zdroje autora. Objekty použité k vytvoření prezentace jsou vytvořeny v programu MS PowerPoint Použitý software: držitel licence - ZŠ Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora Microsoft Powerpoint 2010 – součást Microsoft Office XP Professional