Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy laboratorní techniky
Advertisements

KREV VY_32_INOVACE_E2-15 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Fyzikální vlastnosti nerostů
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pohyb litosferických desek I.
NERVOVÁ SOUSTAVA I. VY_32_INOVACE_E2-17 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
KROUŽKOVCI Rozhodni o pravdivosti následujících tvrzení.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Mnohobuněční bezobratlí živočichové
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Cévní a dýchací soustava
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Třídění a určování hornin
NERVOVÁ SOUSTAVA II. VY_32_INOVACE_E2-18 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Pozorování chlupů a koster savců
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Škola:. Základní škola Kladruby
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_CH Opěrná soustava AUTOR : Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO : říjen 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Laboratorní práce. Téma: Opěrná soustava. Zkoumání.
Chemické vlastnosti nerostů
Průduchy v pokožce listů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Dýchací soustava VY_32_INOVACE_E2-08 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
STRUNATCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
kmen: ANNELIDA (kroužkovici)
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: prosinec 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Laboratorní práce. Téma: Kroužkovci Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 6 Použité zdroje: učebnice FRAUS Přírodopis 6 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

KROUŽKOVCI (kmen) žížala obecná opaskovci (podkmen) máloštětinatci (třída)

žížala hnojní Žížaly se živí rozkládajícími se rostlinnými a živočišnými zbytky v půdě, kompostu … Provzdušňují půdu a obohacují ji o humus.

Tělo žížaly je složeno z kroužků – článků. Několik silnějších článků tvoří opasek, který má význam především při rozmnožování. Nachází se blíž k přední části těla.

LABORATORNÍ PRÁCE 1) Vnější stavba 2) Pohyb Žížalu polož na filtrační papír a občas ji ovlhči vodou. Prohlédni si ji pomocí lupy a tužkou zakresli tvar těla. Vyznač přední a zadní část těla, opasek a alespoň několik článků. Pokus se odhadnout počet článků a změř délku těla. 2) Pohyb Pozoruj způsob pohybu. K pohybující se žížale přilož ucho. Popiš, co slyšíš a vysvětli proč. 3) Dráždivost mechanickými podněty Dotkni se opatrně tyčinkou přední části žížaly. Popiš reakci. 4) Dráždivost světelnými podněty Žížalu vsuň do skleněného válce do té poloviny, kterou jsi ovinul tmavým papírem. Po několika minutách papír přesuň, aby byla zastíněna druhá polovina. Na žížalu můžeš také posvítit svítilnou. 5) Pro odvážné: Žížalu uchop za zadní část a ukazováčkem a palcem druhé ruky opatrně přejeď od zadní k přední části. Co cítíš?