Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem FUNKCE v matematice
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
Funkce.
Lineární funkce a její vlastnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Rozcvička Urči typ funkce:.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Geometrická posloupnost
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Průsečík grafu s osou x a y
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
Lineární funkce Mo no tón nost. Rozhodujeme o monotónnosti funkce, to znamená, zda je lineární funkce rostoucí, klesající nebo konstantní… 1)z hodnot.
Rostoucí , klesající a konstantní fce
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Kuželosečky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
2. M Definiční obor, obor funkce. Vrchol paraboly: V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší bod)  Mění se průběh funkce V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
Graf nepřímé úměrnosti
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Funkce cosinus y = cosα Df < 0⁰ ; 360⁰ > Hf - grafem je cosinusoida = x- ová souřadnice průsečíku.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Goniometrické funkce jsou funkce, které přiřazují úhlům desetinná čísla. Funkce sinus y = sinα Df < 0⁰ ;
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obecná rovnice přímky v rovině
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Rozcvička Urči typ funkce:
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Lineární rovnice Druhy řešení.
Rostoucí, klesající, konstantní
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Rostoucí, klesající, konstantní
Matematika Parabola.
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Lineární funkce a její vlastnosti
Příklady s lineární funkcí
Grafy kvadratických funkcí
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Grafy kvadratických funkcí
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Graf funkce

Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x +19 A[-2;7] _______________ dosazení souřadnic bodu do předpisu fce 7 = 6(-2) = 7 rovnost platí – bod leží na grafu

Př.: Prochází graf fce dané rovnicí y = 2x – 5 bodem B[ 3;36] ? Řešení: y = 2x – 5 B[ 3;36] ________________ 36 = 2.3 – 5 36 = 1 rovnost neplatí – graf neprochází bodem B

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Kotrch.