16..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení desetinných čísel 3. část
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
Počítáme s celými čísly
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
12..
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení desetinných čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
15..
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Rozklad na součin vytýkání
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělení zlomků.
Pravidla pro počítání s mocninami.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
Písemné dělení II – se zbytky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Podíl (dělení) mnohočlenů
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
MOCNINY.
10.
17.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Písemné dělení jednociferným dělitelem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou
Dělitelnost přirozených čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Řešení lineární rovnice
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
AUTOR: Mgr. Hana Jarošová
Transkript prezentace:

16.

Vyděl: DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL DESETINNÝM ČÍSLEM a) zpaměti Nejprve vynásobíme dělence i dělitele tak, aby dělitel byl přirozené číslo, pak dělíme obvyklým způsobem (viz 15. zápis) Vyděl: 15 : 0,5 = protože dělitel je desetinné číslo a má 1 desetinné místo, musíme nejprve obě čísla (dělenec i dělitel) vynásobit 10 – tím se výsledek příkladu nezmění a dělitel bude přirozené číslo po vynásobení deseti dostaneme příklad: 150 : 5 = příklad vypočítáme 150 : 5 = 30 3) 15 : 0,5 = 30

„Vynásobením příkladu“ (vynásobíme-li dělence i dělitele stejným číslem), se výsledek nemění, např. 10 : 5 = 2 vynásobíme obě čísla 4 40 : 20 = 2 b) vynásobíme obě čísla 10 100 : 50 = 2 nebo 24 : 4 = 6 vynásobíme obě čísla 2 48 : 8 = 6 b) vynásobíme obě čísla 100 4800 : 800 = 6

Vypočítej: 0,35 : 0,7 = příklad vynásobíme deseti (0,7 má 1 desetinné místo) 0,35 . 10 = 3,5 a 0,7 . 10 = 7  počítáme 3,5 : 7 = 0,5 zkontrolujeme vynásobením – zkoušku počítáme vždy s původními čísly ze zadání 0,5 . 0,7 = 0,35 6,3 : 0,09 = příklad vynásobíme sty (0,09 má 2 desetinná místa) 6,3 . 100 =630 a 0,09 . 100 = 9  počítáme 630 : 9 = 70 zkontrolujeme vynásobením 70 . 0,09 = 6,30

Vypočítej: DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL DESETINNÝM ČÍSLEM b) písemně Nejprve vynásobíme dělence i dělitele tak, aby dělitel byl přirozené číslo, pak dělíme obvyklým způsobem (viz 15. zápis) Vypočítej: 88,368 : 2,8 = protože dělitel má 1 desetinné místo – musíme nejprve obě čísla (dělenec i dělitel) vynásobit 10 po vynásobení deseti dostaneme příklad: 883,68 : 28 = příklad vypočítáme 883,68 : 28 = 31,56 043 156 168 3) provedeme zkoušku 31,56 . 2,8 25248 6312_ 88,368

Děl na tisíciny: DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL DESETINNÝM ČÍSLEM 2,351 : 0,37 = protože dělitel má 2 desetinná místa – musíme nejprve obě čísla (dělenec i dělitel) vynásobit 100 po vynásobení sty dostaneme příklad: 235,1 : 37 = příklad vypočítáme 235,1 : 37 = 6,354 13 1 200 150 02 6,354 (zb. 0,00002) Protože jsme příklad 100x zvětšili (vynásobili 100), je i zbytek vynásobeného příkladu 100x větší, než zbytek původního příkladu! Proto ho musíme „zpátky“ 100 vydělit. zb. má vždy stejný počet desetinných míst jako výsledek, proto je zbytek tohoto příkladu 0,002 3) provedeme zkoušku 6,354 . 0,37 44478 2,35098 0,00002 2,35100 19062_ 2,35098