Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Charakteristické znaky MHD
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Návrh dopravního řešení Jižního Města
v mikroregionu Dačicko
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji

Hlavní úkoly společnosti OREDO Organizace autobusové a drážní dopravy Analýza autobusové a drážní dopravy Optimalizace dopravní obslužnosti Integrace veřejné dopravy Dopravní poradenství Komunikace se zástupci měst a obcí (řešení připomínek) Propagace veřejné dopravy

Zděděné problémy v dopravě Množství souběhů Dráha a autobusy – dva málo provázané převážně konkurenční systémy Nízké proběhy vozidel Jízdní řády již neodpovídají stávajícím potřebám cestující veřejnosti Klesající podíl veřejné dopravy vůči rostoucí individuální automobilové dopravě

Zodpovědnost organizátora Hlavním úkolem organizátora je zefektivnění a zkvalitnění veřejné dopravy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Zefektivnění lze dosáhnout OPTIMALIZACÍ a zkvalitnění INTEGRACÍ veřejné dopravy.

První úkoly OREDA v Pardubickém kraji Optimalizace železniční dopravy Optimalizace autobusové dopravy Zavedení zónově-relačního tarifu IREDO

Optimalizace železniční dopravy Posouzení významu železničních tratí pro veřejnou dopravu  Tratě s velkým významem Posílení dopravy zavedením spěšných vlaků Zavedení taktu Tratě s malým významem Zvážení náhrady autobusovou dopravou, která lépe obslouží přilehlé obce

Optimalizace autobusové dopravy Stanovení páteřních linek Zavedení taktu do veřejné dopravy Minimalizace počtu vozidel Maximální využití vozidel Nasazení malých vozidel Nový způsob financování

Stanovení páteřních linek 4x 10x Zrušení přímých linek umožní častější spojení se spádovým městem. Podmínkou je dosažení stejné nebo kratší jízdní doby.

Zavedení taktu do veřejné dopravy Příklad taktového jízdního řádu : Přínosy taktu : - lehká zapamatovatelnost - nárůst cestujících až o 15%

Minimalizace počtu vozidel Minimální počet vozidel určuje zajištění dopravy v ranní špičce Lze ho dosáhnout : opuštěním tradičních časových poloh posunem začátku školního vyučování Každé uspořené vozidlo přináší roční úsporu cca 750 tis.Kč

Maximální využití vozidel S rostoucím počtem ujetých kilometrů klesá úměrně cena dopravního výkonu (dochází k rozmělnění fixních nákladů) Objednání dalšího výkonu obcemi pouze za variabilní náklady (cca 15 Kč/km místo dnešních 30 Kč/km)

Nasazení malých vozidel Nutné vytvořit speciální oběhy vozidel Úspora variabilních nákladů v důsledku nižší spotřeby PHM

V čem spočívá integrace Plná integrace znamená provázanost všech druhů dopravy a to : Prostorovou (těsné přestupy, terminály) Časovou (návaznosti, čekací doby) Tarifní (jedna jízdenka na celém území) Informační (informační systém, souhrnný jízdní řád a odjezdník)

Co je dopravní systém IREDO (Integrovaná REgionální DOprava) propojuje drážní, autobusovou a městskou dopravu Doprava je provázána, zpravidelněna a její rozsah je zpravidla navýšen

Tarif IREDO Zónově-relační tarif (zastávky zařazeny do zón, cena mezi zónami) Možnost přestupů mezi dopravci na jednu jízdenku (vlak-bus, bus-bus) Cena jízdného se odvozuje od nejběžnější vzdálenosti po silnici (neplatí se zajížďky) Časové slevy (týdenní a měsíční jízdné, síťová jízdenka)

Tarifní mapa IREDO

Celkové shrnutí přínosů projektů Zlepšená dostupnost celého regionu. Dobré spojení z malých obcí na hlavní páteř. Rovnoměrnější nabídka, jistota přepravy po celý den. Efektivnější využití přepravní kapacity. Stálé návaznosti na taktových linkách. Lepší vazby mezi vlaky a autobusy. Nárůst počtu přepravených osob. Lépe vyhovuje také turistům. Dlouhodobě vede k lepšímu pokrytí přepravních potřeb v regionu.

Stručný harmonogram Příprava 1.návrhu jízdních řádů (JŘ) Projednání JŘ s dopravci průběžně Projednávání 1.návrhu JŘ s obcemi Zapracování připomínek obcí Závěrečné projednání JŘ s dopravci Zveřejnění konečného JŘ Zveřejněný tarifu IREDO Zahájení propagační kampaně Zahájení provozu do 30. 6.2011 od 10. 6. do 1. 8.2011 od 1. 7. do 31.8.2011 od 20. 7. do 16. 9.2011 od 1. 9. do 30. 9.2011 1.10.2011 1. 9.2011 Od 1.11.2011 11.12.2011

Propagace sytému IREDO Sešitové jízdní řády Doplňkové informační materiály (tarif, jak cestovat, jak ušetřit aj.) Mediální prezentace (rádio, televize, tiskové zprávy aj.) Letáky propagující nové spoje (víkendové spoje, náhrada vlaku aj.) Informační články v místních zpravodajích

Modernizace odbavení a dispečink 1.8.2011 Zahájení realizace projektu moderní odbavení pomocí bezkontaktní čipové karty v obou krajích Dispečerský systém řízení (sledovaní vozidel pomocí GPS) 1.8.2012 – 31.11.2012 Pilotní projekt 31.1.2013 Ukončení celého projektu

mail: oredopk@oredo.cz Děkujeme za pozornost OREDO s.r.o. Organizátor regionální dopravy v KHK a PK, dopravní optimalizace a dopravní poradenství náměstí Republiky 12, 530 02 Pardubice mail: oredopk@oredo.cz web: www.oredo.cz tel.: 466 03 07 08