Voda ( environmentální příručka – 5.ročník )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Evropské vlajky 5. ročník
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Evropa – poloha, povrch 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Velká písmena 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sluneční soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ohrožené druhy živočichů II.
Poměr Prvouka – 3.ročník ZŠ Šumava – Jezerní slať
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vesmír Přírodověda – 5. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem  Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka  projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Voda ( environmentální příručka – 5.ročník ) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Voda ( environmentální příručka – 5.ročník )

„ Voda je nad zlato “

Voda je zdroj života ve vodě vznikl před miliardami let život dodnes je veškerý život na naší planetě vázán na vodu proto bychom k vodě měli mít úctu

Planetě Zemi se často říká modrá planeta. Voda pokrývá ¾ povrchu planety, jsou to především oceány a ledovce.

Pro člověka je nejdůležitější voda sladká – řeky, jezera, potoky.

Mezi nejdůležitější zdroje vody patří: mokřady řeky jezera rybníky podzemní voda

Mokřady nejohroženější skupina biotopů člověk je vysouší, aby získal půdu ve 20.století zmizelo z planety 50% mokřadů !

Mokřady důležitá zásobárna vody filtr ovzduší zdroj bioenergie kořenová čistírna odpadních vod

Řeky centra rozmanitých bezobratlých živočichů, ryb, obojživelníků, plazů, ptáků, savců hodnotné stanoviště mokřadních a ostatních rostlin

Jezera původní sladkovodní ekosystém jezera ledovcového původu v ČR – Krkonoše, Šumava Šumava – 8 ledovcových jezer ( 3 na německé straně Šumavy )

Šumavská jezera ledovcového původu = chráněná rezervace: Černé jezero, Čertovo jezero, jezero Laka, Plešné jezero, Prášilské jezero Černé jezero

Čertovo jezero jezero Laka Prášilské jezero Plešné jezero

Rybníky vodní plochy vytvořené člověkem ( Třeboňsko )

Podzemní voda podzemní jezera v ČR – důležitá pro zásobování obyvatel pitnou vodou

Největší problémy vody v současnosti: velká spotřeba vody znečišťování vody

Velká spotřeba vody Voda je vzácnost – tak je k ní přistupováno na velké části planety. Ale v Evropě či Americe je spotřeba vody několikanásobně vyšší než např. v Africe. Spotřeba vody v Africe – 5 litrů vody na osobu a den v Evropě – 120 litrů vody na osobu a den v USA – až 1000 litrů na osobu a den

Znečištění vody Voda je vzácná. Čistá voda nemusí být stále. Na mnoha místech planety je již dnes nedostatkovým zdrojem. Více než 2 miliony lidí ročně umírá proto, že pijí znečištěnou vodu.

Voda kolem nás není naše! Je všech…

Seznam se s desaterem pro šetření vodou kapající vodovodní kohoutky co nejdříve opravte sprchujte se místo koupání! 1 sprcha = 60-80 l vody, plná koupel = 150 – 200 l vody zařiďte si montáž redukce průtoku – sníží se průtok při sprchování pračky a myčky nádobí používejte jen tehdy, pokud jsou optimálně naplněny čištění zubů se sklenicí = 0,2 l vody, čištění zubů při tekoucí vodě = 5-7 l vody denně

holení na mokro s naplněným umyvadlem = 3 - 5 litrů vody, pod tekoucí vodou = 25 litrů vody při sprchování během namydlení a šamponování vodu zavřete nebo zmírněte její tok do záchodu nesplachujte zbytky jídla,patří do popelnice. 2 spláchnutí denně = 6000 l vody předmývání nádobí, příborů atd. neprovádějte pod tekoucí vodou k zalévání rostlin používejte podle možnosti zadrženou dešťovou vodu

Přemýšlej a zkus odpovědět Proč by bez vody nebyl život? Odkud se voda bere? Jaké má voda vlastnosti? Čí je voda? Co vodu nejvíce znečišťuje? Jak ji znečišťuješ například ty? Kolik vody se u vás doma spotřebuje? Jak mohu já sám šetřit vodou? Jak ji mohu chránit? Udělám pro to něco již v nejbližších dnech?

Téma: Voda ( environmentální příručka – 5.ročník ) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint Internet Literatura: Matyášek, Štiková, Trna, Přírodověda pro 5. ročník, Nová škola, Brno 2004 Autor: Mgr. Eva Hocková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)