Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Optimalizace stavu zásob
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
LOGISTIKA ZÁSOBOVÁNÍ NÁHRADNÍMI DÍLY V AUTOSERVISECH
Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Opakování k maturitě.
Prezentace společnosti ZAJDO Transport Logistics s.r.o.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
4.Kalkulace nákladů.
Nákup ( kap. 12).
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
úvod pojetí a obsah marketingu
Výběr dodavatelů Ivan Gros
5 Optimalizace zásob Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
DISTRIBUCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Odbytová funkce Ing. Pavla Odehnalová Ph.D.. Odbytová funkce dovršení podnikového reprodukčního procesu, zaměřeného na uspokojování cizích potřeb Co bude.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Transkript prezentace:

Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Distribuční politika Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka Fyzická distribuce

Funkce distribuční cesty Sběr informací o perspektivních zákaznících, zákaznících, konkurentech, trendech Kontakt s perspektivními zákazníky, předání informací o nabídce, přesvědčování, vyjednávání o ceně a podmínkách dodávky Aplikační služby zákazníkům Tíha rizika v případě, že se produkt zkazí, bude neprodejný, ztratí se Zajištění výcviku zaměstnanců, instalace, servisu, vyřizování reklamací Fyzická distribuce výrobků, přeprava , skladování Financování a vlastnictví zboží

Hlavní úkoly Výběr distribuční cesty (druh vztahu) Stanovení systému fyzické distribuce

Přímá distribuce Nepřímá distribuce Přímý kontakt mezi výrobcem a zákazníkem (uživatelem) bez využití nezávislých subjektů Nepřímá distribuce Výrobce využívá nezávislý podnikatelský subjekt k zajištění kontaktu s uživatelem výrobku

Výrobce A Výrobce B Výrobce C 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1. Bez zprostředkovatelů 3x10=30 vazeb Zprostředkovatel 2. Jeden zprostředkovatel 3+10=13 vazeb

Systém distribučních cest Přímá cesta Nepřímá cesta Výrobce VO VO OC PP SO MO MO Zákazník/ Konečný uživatel

Přímá distribuce (odbyt) Vnitřní a vnější „služba“ Výhody Možnost prosazení firemní strategie Budování vztahů se zákazníky, budování databáze zákazníků – CRM Nevýhody Náklady Zajištění růstu Sortiment Riziko: zásoby, splatnost

Vhodnost přímé distribuce Možnost efektivního využití Velcí zákazníci Vysoká potřeby poradenských služeb Relativně ustálená poptávka

Nepřímá distribuce ( odbyt) Využívají se nezávislí zprostředkovatelé Obchodníci (distributoři) – nakupují výrobek a bez jeho změny ho dále prodávají na svůj účet a riziko, zajiš´tují poradenství, služby, reklamace Dealeři – získávají zákazníky a objednávky za provizi OEM (original equipment manufacturer) – podniky, které zabudují nakoupené díly do vlastních výrobků Poskytnutí licence, franchising

Velkoobchodník, distributor Nakupuje výrobek od výrobce a prodává ho beze změny Přejímá jeho odbyt – získání a péče o zákazníka, reklama a podpora prodeje ( příp. ve spolupráci s výrobcem), sjednává cenu a dodací podmínky, zajišťuje fyzickou distribuci, provozuje kompletaci a skladování

Výhody nepřímé distribuce Nižší náklady na odbyt Snazší přizpůsobení výkyvům trhu Široký sortiment distributora , usnadnění zavedení nových výrobků Nevýhody Nízká lojalita Neznalost zákazníků Ztráta kontroly nad jakostí a kvalitou Problémy s realizací vlastní strategie

Vhodnost nepřímé distribuce Geograficky rozsáhlé trhy Silně fragmentované trhy vyžadující široký sortiment Nízký objem zakázek Nízká potřeba poradenství Prodej komplementárních produktů

Organizace fyzické distribuce Jde o všechny činnosti, které je třeba zajistit od okamžiku získání objednávky od zákazníka po fyzické dodání zboží a služeb realizací skladování, přepravy a udržování zásob Tyto činnosti je třeba realizovat řídit a koordinovat tak, aby požadovaná úroveň služeb (termín, místo dodávky) byly vyřízeny s ekonomickými náklady.

Problémy Provozovat 1 centrální sklad a /anebo víc skladů Z kterého skladu má být realizována dodávka produktu určitému zákazníkovi (Minimální) velikost objednávky Vlastní nebo pronajmutý sklad Jaké přepravní prostředky má podnik použít Jaké přepravní balení použít

Služby zákazníkům v oblasti distribuce Dostupnost procento vyřízených objednávek procento vyřízených položek Rychlost služeb Spolehlivost služeb Frekvence služeb