Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Advertisements

Profesionální sebeprezentace
INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE VEŘEJNÉ SFÉŘE Martin Jirovský MBA 22.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Media relations – základní vymezení
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Reálné a zobrazené vzory
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Komunikace s rodiči.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Komunikace a prezentace KOPRD
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP“ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Shrnutí základních tématických okruhů
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Legislativa a etické kodexy pro práci mluvčích Přednáška PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Přesvědčivá argumentace
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Monitoring médií, legislativa, historie
Etický kodex Komory auditorů
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Mediální monitoring, screening a audit
Tržní prostředí.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Manager nebo leader? Management je pozice
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Krizová komunikace a princip kontinuity
Jak na PR (absolutní základ)
Projev a image prezentujícího
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Shrnutí základních tématických okruhů
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
GDPR General Data Protection Regulation
Úvod do psychologie
Marketingová komunikace
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Temperament, charakter, motivace
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení 03 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Tiskový mluvčí je osoba odpovědná za komunikaci organizace s veřejností prostřednictvím médii; zpravidla: je členem vrcholového vedení; vystupuje jménem firmy v médiích, vydává tisková prohlášení, svolává a řídí akce pro novináře; zpravidla řídí podpůrný tým (tiskové oddělení) odpovídá za veškerou vnější komunikaci organizace. Různé názvy: „mluvčí“ , „ředitel tiskové správy“, „ředitel tiskového oddělení“, „ředitel vnějších vztahů“, „public affairs director“ atp. Definice Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Úloha mluvčích Ve společnosti – kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci – vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity V rámci profese Získat podporu veřejného mínění Korigovat chování organizace s ohledem na veřejné mínění Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Organizační uspořádání Nastavení kapacit vnější komunikace závisí na Velikosti organizace, Jejím postavení (společenském, tržním, ideovém) Schopnostech členů vedení a komunikátorů Situaci, tradici, zkušenostech a plánech Hlavně ale: vždy v přímé podřízenosti k nevyššímu předstviteli organizace!!! Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Varianty uspořádání Tiskový mluvčí může být: Plnokrevný: tiskový mluvčí řídí veškerou vnější komunikaci a je podporován týmem; Polokrevný: organizace má mluvčího, který má v rámci vedení v kompetenci i další agendu (CEO, CC); pak je v čele podpůrného týmu „skrytý“ tiskový tajemník Bezkrevný: titul tiskového mluvčí má subalterní úředník, jehož náplním práce je pouze přenos informací z organizace do tisku a zpět; Transfúzní: na vnější komunikaci je najata externí agentura Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Nick Nylor na poradě marketingu Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Nick Nylor na poradě marketingu Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 6

Schopnost přesvědčovat Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Muž nebo žena (kompetence, síla, autorita, ale méně empatie a emocí vs. spolehlviost, citlivost, důslednost, ale s menší silou a autoritou) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Technika přesvědčování Vhodný způsob řeči (přívlastky a slovesa jako reostat agresivity) Vhodná struktura sdělení Vlastní interpretace protiargumentů Organizace faktů (tématická, chronologická, prostorová, řešení problému) Účinná argumentace Síla příkladů ze zahraničí, od třetí strany a jiných Induktivní (mají-li dva jevy jeden shodný znak, mají i další) generalizující (co platí o jednom, platí o všech) Analogický (co platí o jednom, platí i o druhém) Statistikou Citací obecně uznávaných zdrojů, autorit Předložením důkazů Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Příklad, který opravdu přesvědčí Martin Staszko je v Lass Vegas mezi 3 finalisty nejprestižnější pokerové série na světě! Mysleli jsme si, že poker je hazardní hra poker se hraje jen v kasínech a v bytech hráčů poker mohou hrát jen nejbohatší lidé V pokeru se dá vyhrát třeba i milión ... Zkusí nás někdo přesvědčit, že je to jinak? Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje Odborná terminologie a její objasnění Stručný, uspořádaný a logický projev Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje Soulad verbální a neverbální složky projevu Hledisko obecného prospěchu Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje Respektování zájmů novinářů, Stručně, jasně, výstižně, Prostor pro vlastní tvořivost novinářů Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Etické zásady a charakter Etika nesnižuje efektivnost práce TM, naopak zvyšuje jeho schopnost přesvědčování (nechceme-li se uchýlit k zásadní neetice) Demonstrace etické integrity TM Umět připustit slabá místa, chyby a omyly Prioritní snaha řešit problémy Akceptovat námitky, projevit kultivovaný postoj k protistraně Nulová tolerance hříchů Co slíbím, to dodržím Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Trpělivost přináší zlato Smiřme se s tím, že novináři (někteří) Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem Mají rádi stručné písemné podklady Nemají rádi PR slovník, superlativy, Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! Milují exkluzivitu, Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně Chybují – ale to lze napravit Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Zlaté zásady na závěr TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! Pokud novináři TM neakceptují, jako by nebyl Úkolem TM není dělat reklamu, ale komunikovat, vytvářet dobrou reputaci (v dobách dobrých i zlých) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::