Řím v době královské Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Advertisements

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Druhý triumvirát (vznik císařství)
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím.
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Charakteristika umělecké památky
OD PRAVĚKU PO STAROVĚK JMÉNO: Salajková Pavlína
Etruskové Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Starověký Řím 6. ročník.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Starověký Řím.
8. století – 510 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Počátky římského městského státu
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Registrační číslo projektu:
Krize římské republiky
Republikánské instituce Petr Machala. z latinského res publica = věc veřejná Co se vám vybaví, když se řekne republika?
Starověký Řím.
Starověké Athény Petr Machala.
Starověký Řím.
Dominát Petr Machala.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Raná římská republika Petr Machala.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Antický Řím – Etruskové
Dějepis Římská republika 1.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
VLAST 6. ročník.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
Antický Řím – Římská republika I.
POČÁTKY ŘÍMA.
Starověký řím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_18_Starověký.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím Jak a kdy to začalo?.
Starověký řím 6. ročník NG.
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Starověký Řím Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Dějepis - 6. ročník 1.
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
Etruskové a římští králové
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Starověký Řím - počátky
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Počátky města TÉMATICKÝ.
Starověký Řím - počátky
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ.
POČÁTKY ŘÍMA.
Počátky starověkého Říma
Transkript prezentace:

Řím v době královské Petr Machala

Převyprávějte pověst o založení Říma. Dokážete vyjmenovat všechny pahorky Říma? Převyprávějte pověst o založení Říma.

Roma – pravděpodobně etruského původu

Etruskové vybudovali cloacu maximu - odvodňovací kanál vysušeny zapáchající bažiny

Proč se počet hlasů ve sněmu určoval podle počtu setnin? předposlední římský král Servius Tullius provedl reformu: rozdělil občany podle velikosti majetku do pěti skupin každá třída musela postavit určitý počet setnin – tolik hlasů ve sněmu Proč se počet hlasů ve sněmu určoval podle počtu setnin?

vzniká patricijsko – plebejský stát PATRICIOVÉ potomci aristokratických rodů – patres plnoprávní občané opírají svou moc o majetek existovalo 300 rodů zasedají v radě - senát

PLEBEJOVÉ řemeslníci, obchodníci omezená práva v klientském vztahu na patricijích

Servius Tullius byl zavražděn r. 510 př.n.l. by z Říma vyhnán poslední etruský král Tarquinius Superbus začátek ŘÍMSKÉ REPUBLIKY (res publica = věc veřejná)

Závěrečný kvíz 1) Mezi pahorky Říma nepatří: Kapitol, Vatikán, Aventin, Quirinal, Viminal, Caelius, Esquilin, Palatin,Tiberian 2) Římští králové byli: egypťané, řekové, latinové, etruskové, hispánci, keltové 3) Cloaca maxima je…………………………... 4) Reformy Říma proběhly za: Tarquinia Superba nebo Servia Tullia?

5) Jaký byl rozdíl mezi patriciji a plebeji? (napiš 3 rozdíly) 6) Římská republika vznikla v roce: 753 př.n.l., 264 př.n.l., 510 n.l., 476 př.n.l., 510 př.n.l.

Děkuji za pozornost.