Moderní personalistika DS 2009/
Rozvoj lidských zdrojů Hodnocení zaměstnanců Plánování RLZ Realizace RLZ – příprava a vzdělávání Vyhodnocování a zpětná vazba
Hodnocení zaměstnanců Proč hodnotit? –Z pohledu zaměstnavatele –Z pohledu zaměstnance Co hodnotit a co nehodnotit? –Pracovní výkon –Pracovní chování Jak hodnotit? –To je nejtěžší otázka
Formy a způsoby hodnocení Periodická hodnocení Hodnocení ad hoc Hodnocení nadřízeným Hodnocení spolupracovníky, zákazníky,… 360° feedback
Metody hodnocení Hodnoticí rozhovor Písemná hodnocení Dotazníky Check list Sestavování pořadí …
Zásady pro hodnocení Soustavnost Dialog Objektivita Klid a přátelské prostředí Konsensus, ale jednoznačné řešení rozporů Záznam výsledků
Hodnocené oblasti Silné stránky Prostor pro zlepšení Splněné a nesplněné závěry z předchozího hodnocení Další směřování –Pracovní úkoly –Osobní rozvoj
Výstupy z hodnocení Kariéra Mzda Osobní rozvoj
Vzdělávání –Obligatorní –Rozšiřující a prohlubující Rozvoj dovedností a schopností
Vzdělávání Kvalifikační katalog jako základ Stanovení vzdělávacích potřeb –Podle popisů PM (udržení kvalifikace) –Podle rozvojových záměrů organizace –Podle rozvojových plánů zaměstnance
Metody vzdělávání Kursy Semináře Konference Soustavné studium Samostudium E-learning Stáže …
Formy vzdělávání V organizaci Mimo organizaci
Osobní rozvoj Development centra Koučování Rotace práce Stínování