Harappa Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Starověká Indie.
VY_32_INOVACE_3D.6.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Opakování 6. třídy ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Původ hudby, pravěk, starověk
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
INDIE.
Starověká Indie.
Bitva u Lützenu Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Původ a vývoj člověka III
Saladin – křížové výpravy
Pravěk I.- Doba kamenná ZŠ JUDr.Josefa Mareše Mgr.Miloslav Hubatka
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Alexandr Veliký Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Život člověka v době kamenné
Starověká Indie 6. ročník
INFORMATIKA 7 Velikost a styl písma III2 - I7- 15.
Mezopotámie – Ninive, Babylon
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Sakkára Autor: Titul. Jméno Příjmení Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověká Indie Petr Machala.
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Vilém Dobyvatel Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Co je to akord? Hudební výchova
Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Knóssos Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Typy právní kultury Občanský a společenskovědní základ
Etruskové a založení Říma
Afrika – SES - obyvatelstvo
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Kultura ve starověkém Římě Náboženství O polyteisté O některé bohy přejali od Etrusků, Řeků O s rozšiřováním území i přejímání bohů egyptských, maloasijských…
Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Kultura INKŮ.
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Převody jednotek délky
Starověká Indie.
Mykénské období ( st .př.n.l.
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
Indie Uč. str
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Transkript prezentace:

Harappa Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/

Harappa -vznik měst p.n.l. -Významným prvkem Harappy je citadela na umělém pahorku, velikost 396krát198m -Od ní obytné bloky- terasovité domy kolem dvorů, na nichž se žilo -Domy vybavené koupelnami a WC, napojenými na veřejnou kanalizaci -Veřejné

Harappa - Lidé se živili zemědělstvím, chovem dobytka, lovem a rybolovem - Písmo na pečetích z mastku- otiskovaly se na předměty jako podpis vlastníka zboží-raná drávidština -Stěny domů se omítaly, malovaly -Podlahy pokrývaly rohože -Nálezy sošek žen- zřejmě bohyně – matka -Sošky k obětním a náboženským účelům

Harappa -Značky zvířat vemi zdařilé- např. antilopa s jedním rohem nebo bizarní zvíře-lidská hlava, býčí rohy, sloní tělo, nohy berana, zadní tygra -Muž v jogínské pozici s rohatou ozdobou na hlavě- bůh Šiva -. Užívalo se zde jednotných měr a vah -Loket – asi 53cm- nalezeno měřidlo se značkami loktů -Základní hmotnostní jednotka odpovídala asi 13g

Harappa  Žáci sledují text na obrazovce nebo pozorně naslouchají  Úkoly- plní průběžně, zapisují, ne konci je společně shrneme a zopakujeme  Kdy vznikají města této civilizace  Jak vypadala- domy, vybavení, ozdoby  Co jsou pečeti, k čemu sloužily  Jak vypadaly?

Harappa  Kdy a proč civilizace zaniká  Kdo oblast osídlil  Jaké vlivy harappské kultury můžeme vysledovat u indoevropské civilizace  Co tě nejvíce zaujalo a proč

Harappa -Zánik civilizace let p.n.l. již oblast opuštěná -Záplavy? Měnící se koryta řek? -Nemoci? Malárie, Cholera? -Oblast osídlili Indoevropané a splynuli s původním obyvatelstvem- přejali část slovní zásoby, gramatiky, náboženstvím ovlivněn pozdější hinduismus

Použité zdroje  Zaniklé civilizace. Reader´s Digest Výběr, spol. s.r.o., Praha, ISBN  Dějepis 6 pravěk a starověk, PhDr. Jana Pečírková, CSc., a kol., ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.