Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář
ano, každý, ale každý, kdo chce – přece jen to nějaké úsilí vyžaduje 1) opatřit si kytaru (stačí vypůjčit) 2) naladit ji (nejlépe podle elektronické ladičky) 3) začít přemlouvat prsty levé ruky, aby tiskly struny tam, kde mají 4) pravá ruka s trsátkem už dokáže struny rozeznít
I s jedním akordem lze hrát písničky – sice velice jednoduché, ale jde to 1 = ukazováček, 2=prostředníček atd. s jediným akordem E hrajte a zpívejte Halí, belí Maličká su To je zlaté posvícení
je třeba prsty přesvědčit, že mají tisknout tam, kde vy potřebujete prsty vás budou přesvědčovat, že to nejde snažte se vyhrát střídejte A E A E … asi stokrát
obdobně procvičte střídání akordů (vždy si vyberte jen dva) E A D G C
Vyzkoušejte si písničky se dvěma akordy A Malič E ká A su, A husy E pa A su A tancovala A bych já E až se třa A su A To je zlaté E posví A cení, A to je zlatá E nedě A le E máme A maso E a zas A maso, A k tomu kousek E peče A ně Pod tou D skálou, kde D proud řeky G syčí tam kde D ční červe D ný kame A ní žije D ten, co mi D jen srdce G ničí toho D já ráda A mám k zblázně D ní JESTLI JSTE SE DOSTALI AŽ SEM, BLAHOPŘEJI SVĚTU K NOVÉMU KYTARISTOVI!
ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.