Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3126 Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Člověk a příroda – Fyzika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Člověk a příroda - Fyzika
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Hustota LC.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Objemové jednotky a jejich převody
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Hmotnost Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Příjemce podpory – škola:
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění prostřednictvím ICT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Roman Kubánek. Mgr. Roman Kubánek VY 32 INOVACE 07 DŮM 34 F 6 Člověk a příroda - Fyzika Látky a tělesa. Období: duben 2013 Ročník: šestý Hustota látky Anotace: Žák se seznámí s fyzikální veličinou hustota. Pozná jak hustoty látek najít v tabulkách nebo ji vypočítat. Seznámí se s postupem převodu jednotek hustoty. Materiál je možné použít pro postupný zápis.

Hustota látky

Máme čtyři stejně velké kostičky Velikost 1 cm 3

Na digitální váze je zvážíme a zapíšeme hodnoty do tabulky Objem 1.kostička1cm 3 2.kostička1cm 3 3.kostička1cm 3 4.kostička1cm 3 ObjemHmotnost 1.kostička1cm 3 2,7 g 2.kostička1cm 3 8,9 g 3.kostička1cm 3 11,2 g 4.kostička1cm 3 0,7 g tělesa o stejném objemu mají různou hmotnost – jsou z různých látek

Vydělíme hmotnost objemem ObjemHmotnost 1.kostička1cm 3 2,7 g 2.kostička1cm 3 8,9 g 3.kostička1cm 3 11,2 g 4.kostička1cm 3 0,7 g ObjemHmotnostHmotnost : objem 1.kostička1cm 3 2,7 g2,7 g/cm 3 2.kostička1cm 3 8,9 g8,9 g/cm 3 3.kostička1cm 3 11,2 g11,2 g/cm 3 4.kostička1cm 3 0,7 g0,7 g/cm 3

V tabulkách najdeme hustotu látek a přiřadíme k číslu látku. ObjemHmotnostHmotnost : objem 1.kostička1cm 3 2,7 g2,7 g/cm 3 2.kostička1cm 3 8,9 g8,9 g/cm 3 3.kostička1cm 3 11,2 g11,2 g/cm 3 4.kostička1cm 3 0,7 g0,7 g/cm 3 ObjemHmotnostHmotnost : objemLátka 1.kostička1cm 3 2,7 g2,7 g/cm 3 hliník 2.kostička1cm 3 8,9 g8,9 g/cm 3 měď 3.kostička1cm 3 11,2 g11,2 g/cm 3 olovo 4.kostička1cm 3 0,7 g0,7 g/cm 3 dřevo Vypočítali jsme hustotu látky.

fyzikální veličina hustota Název Značka hustota  - ró Jednotka Značka jednotky kilogram na metr krychlový kg/m 3

Hustotu látky můžeme najít v tabulkách (učebnice, Tabulky pro základní školu, internet) F10 (F11), Ch1

kafr ethanol voda ocel Najdi hustoty látek vzduch 192 kg/m kg/m kg/m kg/m 3 1,29 kg/m 3

 = m:V Vztah pro výpočet hustoty látky můžeme zapsat nebo Hustotu látky můžeme vypočítat

 = hustota m = hmotnost V = objem

Výsledek můžeme uvádět i v jiné jednotce Kilogram na metr krychlový – kg/m 3 Převody mezi kg/m 3 a g/cm 3. 1 g/cm 3 = 1000 kg/m 3 Gram na centimetr krychlový – g/cm 3

kafr ethanol voda ocel vzduch 192 kg/m kg/m kg/m kg/m 3 1,29 kg/m 3 Převeď: z kg/m 3 na g/cm 3 = 0,192 g/cm 3 = 0,789 g/cm 3 = 0,998 g/cm 3 = 7,850 g/cm 3 = 0,00129 g/cm 3

Převeď: z g/cm 3 na kg/m 3 žula cín železo asfalt písek 1 g/cm 3 7 g/cm 3 9 g/cm 3 7 g/cm 3 1 g/cm 3 = 2 kg/m 3 = 9 kg/m 3 = 8 kg/m 3 = 7 kg/m 3 = 09 kg/m 3