Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.  1859-1941  francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
MGR. MICHAL OBLOUK KULTURA A JEJÍ PROJEVY. KULTURA slovo latinského původu, colere = pěstovat od 16. století se používá pro označení vybraných lidských.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Romantismus.
Friedrich Schelling Martin Mudruňka 7.AG.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Duše aj.úvahy, aneb téma nejméně na seminární práci
Téma: Dějiny filozofie
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
Démokritos z Abdér Strejčková Barbora, C4A.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Husserlova teorie přirozeného světa
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Pojetí pravdy u pragmatiků
ŠablonaIII/2číslo materiálu387 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Konec systému jednoho muže.  Prvotní není ani hmota, ani myšlení  totožnost bytí a myšlení  Vývojové fáze ducha: 1. Absolutní duch 2. Jinobytí (příroda)
Filosofie úvod do problému....
Albert Camus Barbora Vaňková.
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
Blaise Pascal Žil v: stol..
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak.
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Kantova etika EVŽEN POUR, C4A. Kantova etika  1785 – Základy metafysiky mravů  Podmínky mravního života  Hypotetický imperativ – podmíněný z vnějšku.
RELIGIONISTIKA představení oboru Religionistika jako věda, náboženství jako její předmět, studijní literatura.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Prof. PhDr. Václav Bělohradský
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Pythagoras př. n. l.
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
„Barokní filosofie“ Racionalismus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
náboženství staré Číny a Japonska
Mgr. Rostislav Navláčil 18. Filozofie, základní pojmy Občanská nauka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Šťastný, úspěšný, zdárný život x morálka, povinnost
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Filosofická antropologie
Edward Burnett TYLOR Papičová, Semecká.
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA

  francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky a filozofie  Nobelova cena za literaturu  vliv jeho filozofie na pragmatismus, existencionalismus a fenomenologii Henri Bergson

 Pojednání o bezprostředních danostech vědomí (1889)  Hmota a paměť (1896)  Úvod do metafyziky (1903)  Vývoj tvořivý (1907)  Duchovní energie (1919)  Trvání a současnost (1922)  Dvojí pramen morálky a náboženství (1932) Díla

 "životní vzmach" (vital force) – hybná síla, impuls, stimul  princip života  skutečnost jako jednota života (dynamická a měnící se) nesena životním elánem (snaží se překonávat sílu hmoty)  vývoj – vznik nového díky zápasu života s hmotou  život je výsledkem tvořivého vývoje "Dva zdroje morálky a náboženství" příroda dala člověku instinktivní morální pravidla dostačující pro život ve skupině "výjimečné duše" – pozvednuté tvůrčí emocí a tvořivým vývojem -> schopny přetvářet společenskou formu Elán vital

 intelekt izoluje svět (vybírá z něj jen jednotlivé prvky, fixuje v podobě vědeckých pojmů)  racionální myšlení – změřit, zvážit, vypočítat  podstata života tvořena časem a pohybem  tvořivý vývoj vyvoláván životní silou elán vital  morálka a náboženství – 2 formy  otevřená – osobní, tvořivá, nezávislá na společnosti  uzavřená – dodržování ustálených zvyků a chování vynucené tlakem společnosti Elán vital

Otázky 1.Co znamená „elán vital“? 2.Čím je tvořena podstata života? 3.Jak se nazývají 2 formy morálky a náboženství?

THROUGH THE VICTORY MY CHAINS ARE BROKEN THE FORCE SHALL FREE ME

 navštíveno  Learning/VSMVV/Filosofie_/Filosoficka_antropologie_26.htm navštíveno Learning/VSMVV/Filosofie_/Filosoficka_antropologie_26.htm Zdroje