Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P3_1.15 Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu Psaní velkých písmen II Typ: DUM - kombinovaný.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Březen 2013.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _04_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _05_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Říjen 2013.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Duben 2013.
Mytologie Autor: Romana Nováková
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Prosinec 2013.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Únor 2013.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Březen 2013.
DERIVACE - SOUČINU a PODÍLU FUNKCÍ - SLOŽENÉ FUNKCE
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
VY_32_INOVACE_05_10 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_10 Zpracovala:Mgr.
Jak napsat odbornou práci?
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ EFEKTIVNOST ALGORITMŮ – PRVOČÍSLO Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 březen.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Listopad 2013.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Prosinec 2013.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ – PŘEVOD ČASOVÉHO ÚDAJE Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Vnímání historického času
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Listopad 2013.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PROCEDURY BEZ PARAMETRŮ – EUKLEIDŮV ALGORITMUS Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko,
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
KRITÉRIA ČLENĚNÍ PODNIKU
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Magnetické indukční čáry
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Konstrukce rovnoběžníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření
Konstrukce lichoběžníku
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku II
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Konstrukce trojúhelníku III
Časová osa, periodizace dějin
MS Word - označení, mazání, vkládání a kopírování textu
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Úprava rozsáhlého dokumentu
Transkript prezentace:

Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Září 2013

 Latinské zkratky, se kterými se často setkáváme, mají ustálený význam.  Pochází z minulosti, kdy latina patřila ke všeobecnému vzdělání a jsou tedy mezinárodně srozumitelné.  Např.:

 latinsky quod bonum faustum felix fortunatumgue sit  výklad budiž to dobré, blažené, šťastné a příznivé

 Znáte význam následujících zkratek?  Označte správné odpovědi.

a)nikdo proti b)dobře si všimni, nepřehlédni, dávej pozor c)nezištně, dobročinně

a)za rok, ročně b)v běžném roce c)léta Páně, našeho letopočtu

a)konec textu b)začátek textu, nový text c)dodatek k textu, po napsání

a)a podobně, a tak dále, atd. b)například, jako příklad c)přibližně, asi

a)přibližně, asi b)například, jako příklad c)životopis

a)přibližně, asi b)životopis c)z milosti boží

a)například, jako příklad b)na stejném místě c)a podobně, a tak dále, atd.

a)dopoledne b)přibližně, asi c)léta Páně, od narození Krista

a)přibližně, asi b)dopoledne c)odpoledne

a)na stejném místě b)místo pro pečeť, razítko (na úředních listinách) c)na posledním místě

a)a tak dále, atd. b)a další c)například

a)mezi jinými, mimo jiné b)doslovně c)a další

a)označení b)nakonec c)tedy, tj.

Znáte jiné latinské zkratky?

1. PETRÁČKOVÁ, Věra a Jiří KRAUS. Akademický slovník cizích slov: [A-Ž]. Vyd. 1. Praha: Academia, 1998, 834 s. ISBN Slavná slova: latinská rčení: litera scripta manet. Praha: Univers, 1993, 135 s. ISBN ŠPAŇÁR, Július a Emanuel KETTNER. Latina pro I. - III. ročník středních všeobecně vzdělávacích škol. 1. vyd. Překlad Jiří Pech. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966, 457 s., příl. Učebnice pro školy II. cyklu. ISBN neuvedeno. 4. Galerie MS Office