Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Financování vysokých škol
Advertisements

Informativní schůzka k programu 1M Praha
Informační zdroje v programu 1N Celostátní porada vysokoškolských knihoven České Budějovice Věra Kubíková, MŠMT.
CZ.1.07/2.3.00/ Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Aktuální úkoly MŠMT Odbor programů výzkumu a vývoje 2009.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
MŠMT - Odbor 32 Financování výzkumu a vysokých škol Ing. Petr Valášek
Národní program výzkumu III Konference SCHP Praha 23.ledna 2007.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
INTERNÍ GRANTOVÁ AGENTURA FLD
Financování a hodnocení výzkumu Tomáš Opatrný PřF UP Olomouc.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Metodika hodnocení výsledků výzkumných organizací a hodnocení výsledků ukončených programů (platná pro léta 2013 až 2015) návrh od Rady vlády pro výzkum,
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Hodnocení možností penzijních fondů v rámci penzijní reformy Autor práce: Ing. Petr Kupčík Vedoucí práce: doc. Ing. Eva Vávrová, Ph.D. Oponent práce: Ing.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE NA MPO Výzkum a vývoj na MPO.
Korupce a veřejné zakázky
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Informace z RVVI (stručný přehled pro P RVŠ ) Tomáš Opatrný.
HODNOCENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE A JEJICH VÝSLEDKŮ V ROCE → Hodnocení VaV.
Publikace a hodnocení Publikace a vládní hodnocení vědy 2007.
Informace z oblasti výzkumu (Předsednictvo RVŠ, ) Tomáš Opatrný.
Metodika: výsledek odborně kvalifikovaného postupu, nebo dohadovacího řízení? Jana Musilová Akademické fórum VI – Praha – 17. září 2009 Odborná skupina.
Návrh operačního programu „Výzkum a vývoj pro inovace“ - strukturální fondy EU 2007 – 13 a Hodnocení VaV a jeho výsledků 2006 Dr. Marek Blažka Sekretář.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Sněm RVŠ1 Financování VaV Sněm RVŠ2 Financování - institucionální podpora Návrh RVV na r (po krácení, před MPŘ): MŠMT - VZ +
, 2. sněm RVŠ Závěry ankety k novele zákona č. 130/2002 Sb. Zpracovali : B. Tremlová a F. Ježek.
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
Příprava rozpočtu na rok zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
Hodnocení efektivity výzkumu na LF UP Martin Modrianský.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Úhradová vyhláška2016 MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA Náměstek pro zdravotní pojištění, MZ ČR.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů Jitka Moravcová Tisková konference MŠMT, Praha,
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Spotřeba domácností z environmentální perspektivy Zuzana Krautová Proměny životního způsobu a jeho environmentálních souvislostí.
79. Zasedání KHV Jiří Málek.
Finanční nástroje v podpoře energetické účinnosti
Financování a účetnictví základních škol
NPU I - Průběžné hodnocení 2017:
Další výzvy ve Specifickém cíli 3.3 IROP Regulační plány
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Transkript prezentace:

Hodnocení výzkumu a vývoje a jejich výsledků v roce 2006 Jakub Fischer

Struktura prezentace Základní principy používané v hodnocení Výsledky hodnocení se zřetelem na výsledky dosažené na VVŠ Poznámky, náměty

Základní principy hodnocení Hodnoceni jsou jak příjemci, tak poskytovatelé Metodika je popsána na výsledky jsou veřejně přístupné Metodika vznikla jako konsensus jednotlivých pracovních (a zájmových!) skupin Hodnocení v letech 2006 a 2007 mají směřovat k postupnému cíli – změně financování po roce 2008 (nutná změna zákona č. 130/2002) – poskytovatelé by neměli v této fázi mechanicky přejímat výsledky – nepředpokládá se zrušení hodnocení výsledků poskytovateli

Základní principy hodnocení (2) Metodika používá jeden indikátor (index SR), který porovnává dosažené výstupy a souhrnné vstupy Poskytovatelé a příjemci jsou rozděleni do čtyř skupin podle zhodnocení prostředků (ve vztahu k průměrnému zhodnocení): – zelená (nad 130 %) – šedá (70 až 130 %) – žlutá (méně než 70 %, alespoň jeden výstup) – červená (žádný výstup) Sledují se projekty ukončené v letech 2001 až 2005 Nejsou rozlišeny obory, není zaveden sektorový koeficient

Bodové ohodnocení jednotlivých typů výstupů

Výsledky hodnocení projekty příjemců/spolupříjemců výsledků uznaných výsledků bodů Kč průměrný INDEX SR = 19,15 bodu na 1 mil. Kč VVŠ celkem 526 tis. bodů (52,3 %), 14,3 mld. Kč (27,1 %), průměrný INDEX SR 37,0

Struktura získaných bodů

Výsledky jednotlivých škol

Struktura dosažených bodů

Poznámky, náměty Vysoký podíl impaktovaných článků – Nicméně velká odlišnost podle oborů (v některých je podíl na celkových výstupech nižší než 1 %) Nerozlišení oborů podle náročnosti (oborový koeficient) Jak bylo stanoveno bodové ohodnocení? – Seriózní analýza nebo průnik zájmů? Nevznikají výsledky pro výsledky? – Recenzované časopisy vydávané školami, konferenční turistika, patenty ve vzdálených zemích,… Měření efektivity prostředků na specifický výzkum (Ne)zahrnutí evropských projektů – bez nich výsledky nic nevypovídají o výzkumné kvalitě institucí, ale jen a pouze o efektivitě vynakládání českých veřejných zdrojů

Děkuji za pozornost.