Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Cyklus interkulturních dílen Dílna 1: Jak vnímáme druhé? Co je to první dojem? stereotyp? haló efekt? Jak nás ovlivňují média? Dílna 2: Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Umění argumentace a obhájení vlastních postojů.
Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Umění argumentace a obhájení vlastních postojů.
Situace 1 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „Vždycky, když vidím černocha, jak jde proti mně na chodníku, raději přejdu na druhou stranu. Mám strach z té nepřístupné tváře, bojím se, že by mi mohl ublížit.“
Situace 2 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „‚Čechy Čechům.‘ To není jen prázdná fráze. Tím se snažíme předejít tomu, abychom se nestali hosty ve své vlastní zemi. Abychom si chránili vlastenectví a svou národní hrdost na to, že jsme Češi.“ (ze stránek DSSS)
Situace 3 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „Moc mě baví ruština a mám kamarády Ukrajince. Otec mi ale dává najevo, že jsem se úplně zbláznila, že se přece nemůžu bavit s hloupými špinavými dělníky. Máma má strach, že s nimi budu chlastat vodku a flákat se, jak to prý oni všichni dělají.“
Situace 4 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? V jedné ostravské hospodě majitel na dveře vyvěsil fotku Usámy bin Ládina s varováním „Arabům nenaléváme“.
Ruka
Děkujeme za pozornost! stereotypek.mkc.cz Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.