Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

BOJUJ SE ŠIKANOU! Tento materiál vznikl za finanční podpory EU prostřednictvím programu Daphne. Za obsah je zodpovědný příjemce podpory The BB Group a.
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Závěrečná zpráva projektu Průzkum sociální situace cizinců na území Hl. m. Prahy.
KAREL IV. ( ).
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Setkávání žáků s SPU Setkávání žáků s SPU Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu: „EU peníze školám“ registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Projekt je financován z Evropského sociálního.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sociální terapeutická dílna KOTVA
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Výukový program:Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Σ Sociogie = societas (společnost) + logos (věda) Úvod do sociologie.
SVĚTOVÝ DEN ZVÍŘAT Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
HUSITÉ- vojsko.
Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu: „EU peníze školám“ registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Projekt je financován z Evropského sociálního.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
TO JE MÁ PROSBA, KDYŽ CÍTÍM, ŽE VŠECHNO PRÁZDNÉ SE ZDÁ, TY JSI MOU TOUHOU, MOU SKÁLOU, MŮJ HRAD, JSI BOHEM, CO PŘICHÁZÍ VČAS. TO JE MÁ PROSBA VE ZKOUŠKÁCH,
Realizátorem projektu je Střední odborná škola ekologická a potravinářská, Veselí nad Lužnicí, Blatské sídliště 600/I Název projektu: Zkvalitnění vzdělávání.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Konstrukce.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Hlava - vlasy Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: Z AOSTŘENO NA PŘÍRODU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
PROJEKTOVÉ ZÁMĚRY LIBERECKÉHO KRAJE Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Seminář pro poskytovatele Návrh vzdělávacích aktivit 2017 „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008
Číselná řada 1 – 5 ZAČÍT HRÁT
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 6: Kde je?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
Citlivostní analýza a optimalizace II Zpracoval: Martin Bílek
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci

Cyklus interkulturních dílen Dílna 1: Jak vnímáme druhé? Co je to první dojem? stereotyp? haló efekt? Jak nás ovlivňují média? Dílna 2: Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Umění argumentace a obhájení vlastních postojů.

Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Umění argumentace a obhájení vlastních postojů.

Situace 1 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „Vždycky, když vidím černocha, jak jde proti mně na chodníku, raději přejdu na druhou stranu. Mám strach z té nepřístupné tváře, bojím se, že by mi mohl ublížit.“

Situace 2 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „‚Čechy Čechům.‘ To není jen prázdná fráze. Tím se snažíme předejít tomu, abychom se nestali hosty ve své vlastní zemi. Abychom si chránili vlastenectví a svou národní hrdost na to, že jsme Češi.“ (ze stránek DSSS)

Situace 3 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? „Moc mě baví ruština a mám kamarády Ukrajince. Otec mi ale dává najevo, že jsem se úplně zbláznila, že se přece nemůžu bavit s hloupými špinavými dělníky. Máma má strach, že s nimi budu chlastat vodku a flákat se, jak to prý oni všichni dělají.“

Situace 4 Rasismus? Diskriminace? Nacionalismus? Xenofobie? V jedné ostravské hospodě majitel na dveře vyvěsil fotku Usámy bin Ládina s varováním „Arabům nenaléváme“.

Ruka

Děkujeme za pozornost! stereotypek.mkc.cz Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.