f NOVÝ ZPŮSOB HODNOCENÍ PÍSEMNÝCH PRACÍ OD ROKU 2012 Gabriela Sittová
6 cílů nového systému hodnocení Nezávislost hodnotitelů na škole Profesionalizace hodnotitelů a zvýšení kvality hodnocení Zvýšení efektivity hodnocení Kalibrace „přísnosti“ a shodný přístup Snížení pracnosti a administrativní zátěže škol Individuální přístup a monitoring kvality práce každého hodnotitele
NEZÁVISLOST HODNOCENÍ PP ? ČEŠTINA A CIZÍ JAZYK
NEZÁVISLOST HODNOCENÍ PP ? ANGLIČTINA A NĚMČINA
Co nám hraje do not? Změna pořadí zkoušek (nejdřív písemky, pak ústní a profilové zkoušky) Z toho plyne výrazně víc času na hodnocení (místo 10 dnů 15 až 30)
Jak to bude fungovat
Několik základních principů Hodnotitel nesmí hodnotit práce žáků své kmenové školy Hodnotitel nebude vědět, čí práce a z které školy hodnotí Práce z jedné školy budou hodnoceny vždy jedním hodnotitelem Hodnotí se z papírových předloh, hodnocení se zapisuje přímo do počítače
Méně hodnotitelů Delší doba na hodnocení = méně hodnotitelů
Řízení a kontrola kvality Velké jazyky – 2 stupně řízení Vedoucí hodnocení předmětu Vedoucí hodnotitelského týmu Hodnotitel Malé jazyky – 1 stupeň řízení Vedoucí hodnocení předmětu Hodnotitel ČEŠTINA 1:20:2 0 ANGLIČTINA 1:12:2 0 NĚMČINA1:3:20 FRANCOUZŠTINA1:10 ŠPANĚLŠTINA1:10 RUŠTINA1:15
Projekt HOPP Odpovědnost za kvalitu hodnocení písemných prací přechází z jednotlivých škol na CERMAT CERMAT musí spolupracovat s profesionálními hodnotiteli Klíčové požadavky na kvalitu práce hodnotitele: a)Metodická čistota hodnocení b)Kalibrace a shodný přístup všech hodnotitelů PROTO SPECIÁLNÍ TRÉNINKOVÝ PROJEKT HOPP
Cíl tréninkového programu HOPP Sladit a zkalibrovat přístup k hodnocení písemných prací: a)400 hodnotitelů PP z češtiny b)260 hodnotitelů PP z angličtiny c)80 hodnotitelů PP z němčiny d)15 hodnotitelů PP z ruštiny e)10 hodnotitelů PP z francouzštiny a španělštiny Sladit a připravit vedoucí hodnotitelských týmů a)24 vedoucích HT z češtiny b)17 vedoucích HT z angličtiny c)5 vedoucích HT z němčiny
Struktura projektu HOPP
Fáze projektu HOPP a harmonogram PŘÍPRAVA PROJEKTU TRÉNINK TRENÉRŮ / – a) příprava trenérů b) certifikace trenérů TRÉNINK HODNOTITELŮ6. 1. – a) příprava hodnotitelů trenéry b) certifikace hodnotitelů GENERÁLKA5. 4 –
Po ukončení projektu HOPP
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, Jankovcova 933/63, Praha 7, tel.: Děkuji vám za pozornost.