Popis uživatelského prostředí Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Faktury a jejich zpracování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Vlastnosti posloupností
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Druhy operačních systémů
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
MS-Excel – relativní a absolutní odkaz
Servisní prohlídky – druhy, úkony
Výměna poškozených prvků střech
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Pokladní doklady Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Zápis logických funkcí
Dvojitá okna deštěná Střední odborná škola Otrokovice
Obložkové zárubně Střední odborná škola Otrokovice
DHM – degresivní odpisy
Střední odborná škola Otrokovice
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
Dvoutrubkový rozvod Střední odborná škola Otrokovice
Jednotrubkový rozvod Střední odborná škola Otrokovice
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Sériová diagnostika, diagnostické přístroje
Účtování materiálových zásob, způsob B
Účtování nákladů – příklady souvztažností
Vaření – rozdělení, způsoby
MS-Office 2010 – grafické možnosti kancelářského balíku Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MS-Excel – financování školního výletu
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Ukázka počítačové grafiky – zpracování digitální fotografie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Úvodní lekce do programu Excel Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
DHM – další způsoby pořízení Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Destilace jednoduchá Střední odborná škola Otrokovice
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Kontrola tlumičů pérování
Brzdy – kontroly, závady a opravy
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
Montáž otopných těles Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
Otevřený systém Střední odborná škola Otrokovice
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Word – obrázek v textu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Souvislý příklad na zásoby
Realizace logických obvodů
Adresářová struktura Střední odborná škola Otrokovice
Typy a výpočty hospodářského výsledku
Kulturní památky UNESCO České republiky - 2. část
Kola a pneumatiky – montáž a kontrola
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Uzavřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Aktivní uhlík a polarizované světlo
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Základy psychologie – úvod
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Aktivní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Řízení – diagnostika závad, opravy
Objekty na tepelných sítích
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Receptury Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
SW počítače - operační systém
Transkript prezentace:

Popis uživatelského prostředí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Miroslav Hubáček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Charakteristika 1 DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /2 AutorIng. Miroslav Hubáček Označení DUMVY_32_INOVACE_SOSOTR-Gu-IKT/2-3/15 Název DUMPopis uživatelského prostředí Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP28-52-H/01 Obor vzděláváníGumař - plastikář Vyučovací předmětInformační a komunikační technologie Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 16 – 17 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce učitelem, případně jako materiál pro samostudium, nutno doplnit výkladem; náplň: Popis uživatelského prostředí, popis systému Windows, Linux a Mac OS Vybavení, pomůckyPočítač, dataprojektor, interaktivní tabule Klíčová slovaPracovní prostředí, plocha, ikony, spouštění aplikací Datum

Popis uživatelského prostředí Náplň výuky Obecné uživatelské prostředí Pracovní plocha Systém Windows Systém Linux Systém Mac

všechny desktopové operační systémy mají grafické uživatelské rozhraní vytvořeno podle konceptu Windows-Icons-Menus-Pointer, ve zkratce WIMP tento koncept vznikl již v roce 1973 v prvních letech však nedosáhl žádného významného úspěchu první úspěšná implementace se objevila až v roce 1984 na počítači Apple Macintosh v průběhu let docházelo k různým inovacím a změnám, časté byly i návraty k předchozím variantám v posledních letech zaznamenává tento koncept určitý ústup, způsobený rozmachem mobilních zařízení s dotykovým ovládáním, pro který se WIMP příliš nehodí Popis uživatelského prostředí

celé grafické prostředí je pro danou verzi Windows vždy stejné existují různé nástavby a doplňky, jednotlivé aplikační programy kromě možností poskytovaných systémem často řeší ovládání vlastními prostředky Windows 7 má klasické prostředí odpovídající konceptu WIMP základem je pracovní plocha, na níž mohou být umístěny ikony pro spouštění aplikací a otevírání souborů s daty při spodní hraně plochy je tzv. hlavní panel na které je tlačítko pro přístup k programům – Nabídka Start ikony pro spouštění aplikací, tlačítka spuštěných programů, ikony běžících programů, případně dalšími komponenty Prostředí Windows

plocha může mít na pozadí barvu, obrázek nebo zobrazovat HTML stránku na pracovní ploše mohou též běžet miniaplikace Prostředí Windows Obr. 1: Prostředí Windows 7

Windows 8 vychází z předchozí verze pracovní plocha vypadá téměř stejně, některé vlastnosti jsou však jiné Prostředí Windows Obr. 2: Prostředí Windows 8

chybí tlačítko pro spouštění aplikací, není zde postranní panel s miniaplikacemi místo toho má systém obrazovku Start je přizpůsoben dotykovým aplikacím toto prostředí bylo zavedeno u mobilního systému Windows Phone Prostředí Windows Obr. 3: Obrazovka Start

zde je situace složitější, protože v rámci jedné verze může existovat několik řešení pracovního prostředí například ve verzi openSUSE 12.2 jsou to KDE, GNOME a Xfce prostředí KDE Prostředí Linux Obr. 4: Linux, prostředí KDE

prostředí GNOME hlavní panel je nahoře pracovní plochy na něm jsou všechny funkce pro práci v prostředí – tlačítko pro spouštěcí nabídku, tlačítka spuštěných aplikací, stavové ikony atd. Prostředí Linux Obr. 5: Linux, prostředí Gnome

prostředí Xfce obsahuje jen základní funkce nezbytné pro fungování prostředí ostatní nechávají na uživateli Prostředí Linux Obr. 6: Linux, prostředí Xfce

základem MacOS X je jádro (kernel), které se nazývá Mach jádro se stará o základní služby v počítači předávání instrukcí procesoru práce s pamětí skutečnou i virtuální jde o jádro velmi dobře vyzkoušené a s dlouhou tradicí jednou z výrazných změn OS X je Finder je to základní program, který obstarává komunikaci mezi uživatelem a systémem Finder slouží jako diskový manager pro práci se soubory, složkami a aplikacemi, umožňuje spouštět aplikace a otevírat dokumenty pracovní plocha i další části systému jsou hlavní předností Maců systém je v běžných operacích jednoduchý a přitom poměrně produktivní Prostředí Mac OS X

Plocha plocha je pouze další viditelná složka na disku, zobrazující její obsah na ploše lze zobrazovat zástupce na disky, výměnné disky a síťové disky Prostředí Mac OS Obr. 7: Prostředí Mac OS X

Okna základem je záhlaví, které obsahuje název okna nemají v podstatě žádné orámování, pouze vnější vrhaný stín text v záhlaví obsahuje název složky ve Finderu nebo název dokumentu či okna v aplikacích záhlaví oken jsou průhledné – pokud okno není aktivní, je vidět skrz záhlaví objekty pod ním v oblasti práce s okny jsou v novém Finderu velmi významné změny základním rozdílem je příkaz pro vyvolání nového okna Finderu zkratka Jabko – N, přiřazená vytvoření nové složky po vyvolání tohoto okna se zobrazí všechny disky počítače a může pokračovat procházení obsahu počítače Prostředí Mac OS X

Kontrolní otázky: 1.Jaké operační systémy znáte? 2.Popište OS Windows. 3.V čem se liší jednotlivé operační systémy? 4.Charakterizujte operační systém Linux. 5.Charakterizujte operační systém Mac.

Seznam obrázků: Obr. 1: vlastní Obr. 2: vlastní Obr. 3: vlastní Obr. 4: Systém Linux. In: Linux Expres [online]. 2011[vid ]. dostupné z: Obr. 5: Systém Linux. In: Linux Expres [online]. 2011[vid ]. dostupné z: anhttp:// anhttp:// Obr. 5: Systém Linux. In: Linux Expres [online]. 2011[vid ]. dostupné z: Obr. 6: Systém Linux. In: Linux Expres [online]. 201[1vid ]. dostupné z: Obr. 7: Mac OS X. In: Mujmac[online] [vid ]. dostupné z: cz cz

Seznam použité literatury: [1] Operační systém. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] [cit ], dostupné z: [2] Druhy operačních systémů. In: [online] [cit ], dostupné z: [3] Operační systémy. In: Istudium [online] [cit ], dostupné z:

Děkuji za pozornost