Franchisa
Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant obdrží podnikatelské know-how a podporu při provozování obchodního konceptu do Franchisora. Do podnikání však vkládá svůj kapitál, práci a lidské zdroje.
Základní dokumenty franchisingu Podrobná franchisová smlouva tvoří hlavní pilíř spolupráce franchisora a franchisanta Franchisová smlouva je doplněna mauálem franchisora, který obsahuje provozní pravidla pro daný obchodní koncept (provozní příručka) doprovodné dokumenty: dohoda o mlčenlivosti!!!, záruky/zajištění DateDate
Novinky z českého franchisového trhu
Pobočková síť fr. konceptů v letech
České a zahraniční franchisové systémy v Česku v letech
Proč ANO franchisingu? Značka a)Zavedená značka (67 % zákazníků se rozhoduje podle značky) b)Mezi nejhodnotnějšími značkami světa figurují franchisové systémy c)95 % nově vzniklých podnikatelských subjektů do 2 let končí d)85 % Franchisantů po 2 letech funguje
Co obsahuje? a) franchisor předkládá zájemci BP z již fungující části franchisové sítě b) budoucí franchisant srovnává BP se svými možnostmi a zkušenostmi… na základě BP odhaduje svůj úspěch c) vzorový BP a upravený pro potřeby zájemce speciální BP je podkladem pro banku, investora, … a) franchisor předkládá zájemci BP z již fungující části franchisové sítě b) budoucí franchisant srovnává BP se svými možnostmi a zkušenostmi… na základě BP odhaduje svůj úspěch c) vzorový BP a upravený pro potřeby zájemce speciální BP je podkladem pro banku, investora, … Význam Business Planu pro franchisora/ franchisanta
FRANCHISING FORUM 2014 Franchisa Náš grunt
první koncept kamenných prodejen farmářských potravin v ČR zaměření na kvalitní potraviny českého původu 31 prodejen po celé ČR – krajská a okresní města – 5 vlastních prodejen – 26 franšíz plán 50 prodejen do 2 let Náš grunt
Naše prodejny Mapa prodejen
blízké prodejny „v ulici“ zajímavé lokální produkty záruka kvality atmosféra prodejny úzký kontakt zákazníka s personálem Odpověď na potřeby dnešního zákazníka Na čem stavíme
Vzdělávání je nezbytná součást franšízy a je to jedna ze základních služeb franšízora (prodavači musí znát prodávané produkty) Ve franšíze se učí prodavač o tom co prodává, jak se prodává, jak uspořádat zboží, jak ho zabalit, jak uklidit Grunt odveze prodavače do farem, aby viděli v reálu výrobce zboží – farmáře Dále průběžné vzdělávání, tréninky a přezkušování Vzdělávání
Význam franšízy především pro MSP Zjednodušuje vstup na trh. Snižuje riziko neúspěchu díky tomu, že využívá zavedenou značku, kterou mají zákazníci v povědomí a na kterou si trh již zvykl. Výhodu franšízant pocítí při styku s dodavateli. V rámci franšízové skupiny totiž zesílí jeho vyjednávací pozice. Umožní mu tak nákupy za nižší ceny s lepšími podmínkami, které by bez podpory velkého partnera nevybojoval. MSP pod ochranou franšízové firmy mohou lépe konkurovat větším firmám. Podnikatel nemusí řešit koncepci podnikání a strategii, neboť ty přebírá od franchisora.
Ukázky Franchisy Fast food – USA Hledají franchisanty v ČR Popular restaurant with classic American atmosphere typical for 1950s. Zpívající obsluha
Fuddruckers Restaurant Fuddruckers is famous for high quality, vega burgry, and farm-fresh produce.
AMERICA’S DINER IS ALWAYS OPEN
The Ultimate Ice Cream Experience!