RENESANCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční umění v Čechách
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
RENESANCE a humanismus
Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Česká kultura v 16. století renesance
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
RENESANCE V ČECHÁCH U nás tento sloh nebyl nadlouho, pouze v 16.st za vlády Ferdinanda Habsburského, který povolal na přestavbu Pražského hradu italské.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
RENESANCE - pokračování
renesance a humanismus
Renesance Charakteristika uměleckého stylu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
ČESKÁ KULTURA NA POČÁTKU NOVOVĚKU. 15. stol. – pozdní (vladislavská) gotika 16. stol. – v Čechách se začíná rozvíjet renesance (české země bylo dlouho.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Druh učebního materiálu
Renesance.
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

RENESANCE

Kde vznikla ? v Itálii ve 14. století za kolébku renesance je považováno město Florencie z Itálie se postupně rozšířila po Evropě nahradila gotiku vrcholu dosáhla v 16. století

CO TO BYLO ? slovo renesance znamená „obnovení, znovuzrození“ cílem bylo obnovit hodnoty antické kultury (starověkého Řecka a Říma) od náboženství se obracela k člověku a pozemskému životu důraz kladla na přirozené vlastnosti člověka, zvláště na jeho rozum důraz na vzdělání a výchovu

Kde se projevila? ve filozofii, literatuře, přírodních vědách, alchymii, astrologii, lékařství, sochařství, malířství, hudbě, literatuře, architektuře objevila se i v běžném životě (nábytek, nádobí, oděvy, šperky, celé vybavení domů, …)

Slavní lidé mnoho umělců bylo současně vědci nejvšestrannější byl italský malíř, sochař, inženýr, hudebník, básník a vědec Leonardo da Vinci byl také vynálezcem jeho nejslavnějším obrazem je MONA LISA

Kdo je také slavný ? italský sochař, malíř, architekt a básník Michelangelo Buonarotti jeho neznámějším dílem je socha Davida také se proslavil výzdobou Sixtinské kaple ve Vatikánu

V Ě D A vznikly nové vědy, např. anatomie, alchymie, astronomie, jazykověda, botanika, farmacie ... došlo k rozvoji fyziky a medicíny vynálezy: dalekohled, knihtisk, kompas, střelné zbraně … zámořské objevy: objevení Ameriky, obeplutí Afriky a Země Mikuláš Koperník, Jan Kepler, Tycho Brahe, Giordano Bruno, Galileo Galilei a mnoho dalších vědců

architektura stavby jsou místo do výšky rozloženy do šířky místo lomeného oblouku je oválný nebo půlkruhovitý staví se pohodlné domy a zámky s krásnými zahradami, hrady se opouštějí nebo přestavují oblíbené jsou kopule, vodorovné římsy a svislé sloupy, omítka zvaná sgrafito

BYDLENÍ stavby jsou nižší, menší a pohodlnější jsou vhodnější k životu zámek, palác a měšťanský dům kostelů se staví méně zahrady a parky se vzácnými stromy a keři se doplňují terasami, fontánami, letohrádky, jízdárnami a míčovnami

PÁNSKÁ MÓDA nabíraný límec (okruží) spodní prádlo (jen ti nejbohatší) krátký upnutý kabátec, krátké balónovité kalhoty, punčochy, svrchní pláštík, klobouk nebo baret, kord nebo krátká dýka

DÁMSKÁ MÓDA tuhý živůtek sukně na obručích zdobené čepce, síťky do vlasů nebo kloboučky vyztužené okruží vlasy vyčesané nahoru krátký nebo dlouhý plášť kabelka u pasu, vějíř, rukavice, šperky, hodinky

Renesance u nás od konce 15. do počátku 17. století renesančních staveb u nás najdeme málo (byly zničeny, nebo přestavěny) okna Vladislavského sálu na Pražském hradě 1. stavbou je letohrádek královny Anny (Belveder) v Královské zahradě

Další stavby u nás zámky a města: Litomyšl (na obrázku), Opočno, Bučovice, Telč, Český Krumlov, Třeboň, Jindřichův Hradec, Nové Město nad Metují, … míčovna v zahradě Pražského hradu Arcibiskupský palác na Hradčanském náměstí Letohrádek Hvězda

Letohrádek Hvězda

zámek Třeboň

zámek Bučovice

zámek Opočno

Jindřichův Hradec

Zámek Telč

Český Krumlov

Nové Město nad Metují

míčovna Pražského hradu

Arcibiskupský palác

SGRAFITO

Zpívající fontána