Hudba 20.století, DODEKAFONIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Hudba 20. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
Vážná hudba první poloviny 20.století
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Romantismus v hudbě německých skladatelů
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Název Durové stupnice s křížky Předmět, ročník
Název Mollové stupnice s křížky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Kompoziční systémy Expresionismus Skladadelé úkol: test.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Test k ověření znalostí z HV
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Název školy: Základní škola Netvořice
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Hudba 20.století, DODEKAFONIE Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Hudba 20.století, DODEKAFONIE Autor: Mgr. Pavlína Králíková

Obecné rysy dodekafonie Hudba 20. století – sonické období Patří k novým kompozičním pravidlům Představitelé: - Arnold Schönberg - Alban Berg – jeho žák - Anton Webern – využíval pouze několikatónové řady, tzv. serie 27. června 2012

Podstata a pravidla dodekafonie Schönberg zrovnoprávnil všech 12 tónů c, cis, d, dis, e, f, fis, g, gis, a, ais, h, c na začátku komponování si autor vytvořil řadu 12-ti tónů tóny se využívají jako melodie nebo souzvuk tóny se nesmí opakovat 27. června 2012

Arnold Schönberg (1874–1951) rakouský zakladatel II. vídeňské školy (Schönberg, Webern, Berg) Působil ve Vídni, Berlíně – nástup fašismu – emigrace Fr., USA V hudebních začátcích navázal na romantiky (Brahmse, Wagnera), směřoval ale k polytonalitě a atonalitě - Formuloval principy dodekafonie 27. června 2012

Arnold Schönberg - dílo atonální období: Hudební drama Měsíční pierot dodekafonie: Opera Mojžíš a Áron Atonální období: Ten, který přežil Varšavu koncerty: Klavírní, houslový koncert 27. června 2012

Hra na dodekafonii Žák si vytvoří dodekafonní řadu K číslu 1-12 přiřadí notu, aby žádnou neopakoval Používá je v akordech nebo samostatně Učitel či žák (podle míry hudební zdatnosti)na vybraný nástroj harmonizujeme Sledujeme melodičnost, citový náboj 27. června 2012

Poslech Arnold Schönberg: Smyčcový kvartet http://www.youtube.com/watch?v=3AnZc3SKdKc&list=RDkpTXZDVe5Wg Alban Berg: Koncert pro housle a orchestr http://www.youtube.com/watch?v=78tAgCXTl7g 27. června 2012

Použité zdroje CHARALAMBIDIS, A., et al. Hudební výchova 2 pro gymnázia. 1.st ed. 2003. ISBN 80-7235-219-9. SCHNIERER, M. Soudobá hudba 20. století. 2.nd ed. PF JU České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 1999. ISBN 80-7040-090-0. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 27. června 2012