Buddhismus v době Kamakura období Kamakura ( ) chrám Enrjakudži Hónen ( ) Šinran ( ) Eisai ( ) Dógen ( ) Ničiren ( Ippen ( )
Charakteristika záchranu lze dosáhnout jednoduše určitý druh „monoteismu“ učení pro masy otázka spásy žen logická vysvětlení
Tendai hongaku (původní probuzení) 本覚 kuden (ústní předávání nauky) 口伝 šikaku (postupné probuzení) 始覚 důkladné studium vznik sekt sannó šintó 山王神道
Šingon spory o centrum školy Kakuban ( ) 覚鑁 Daidenbóin 大伝法院 rozšiřování působnosti – Kamakura pouť ke Kúkaiově hrobce aktivita hidžiri rjóbu šintó 両部神道
Narské školy zničení chrámů ve válečných konfliktech nepřátelský postoj k praxi nembucu prvky esoterického buddhismu vliv učení Čisté země víra v Mirokua
Džódošú 浄土宗 Hónen ( ) 法然 Enrjakudži učení má odpovídat době mappó spoléhání na Amidu Enšó ( ) 円照 1198 – vážná nemoc tariki 他力 x džiriki 自力
Rozvoj školy 1204opozice v rámci Tendai Šičikadžó kišómon 七箇条起請文 (Sedm článku, 1204) útoky narského kléru 1207 poprava Džunsaie, Hónen vyhnanství 1211návrat do Kjóta Senčaku hongan nembucušú 選択本願念仏集 (Nembucu výchozího slibu jako jediná volba, 1198) Ičimai kišómon 枚起請文 (Jednostránková přísaha, 1212 ) chrám Čionin – Higašijama
Džódo šinšú 浄土真宗 Šinran ( ) 親鸞 1181 – Enrjakudži akunin šóki 悪人商機 tariki 他力 Tannišó 歎異抄 (Juien, 唯円, 13. stol.) Kjógjó šinšó 教行信証 1247 (Kendžódo šindžicu kjógjó šómonrui, Pravé učení, praxe a uskutečnění cesty Čisté země) vyhnanství – Ečigo
Rozvoj školy 1214 – Kantó Ben’en ( ) 弁円 1234 – návrat do Kjóta Kakušin ( ) 覚信 Kakunjo ( ) 覚如 Hongandži 本願寺 Bukkódži 佛光寺