KMPV cvičení 1 1 Kvantitativní metody výzkumu v praxi CVIČENÍ pro 3. část.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Hodnotová orientace svobodné generace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.34 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
Práce a společnost PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D..
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Metodologické základy výzkumu veřejného mínění
Charitativní projekt SOŠ Luhačovice
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Všeobecná deklarace lidských práv
Koncipování empirického výzkumu
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
VY_32_INOVACE_PSYPS14360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi PRAKTIKUM
Téma: Rodinný rozpočet
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Správa sociálního zabezpečení
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Analýza kvantitativních dat I. Vztahy mezi 3 znaky v kontingenční tabulce - úvod Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace
MOJE RODINA Josef Novák.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Chudoba jako sociální problém
TÉMA 10 VÝDAJE NA SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ. Člověk se dostane v životě do nesnází, v nichž potřebuje pomoc a podporu - peněžní, věcnou i jinou POMOC může.
ŽIVOTNÍ A EXISTENČNÍ MINIMUM
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Metodologie 2: Lekce 3 Lenka Slepičková.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Téma Hypotézy ve výzkumu
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Statistika 1.cvičení. Základní informace Ing. Daniela Krbcová Materiály ze cvičení, přednášky Skripta k předmětu,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Sociální práce s rodinou 4
PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Finanční gramotnost v ZŠ
Jaká je návštěvnost Městských lesů Hradec Králové a čím je pro sociology zajímavá? Miroslav Joukl a Lucie Vítková, FF Univerzita Hradec Králové, Katedra.
LET ZAPOJENÝCH DĚTÍ PROJEKTŮ 6 15 KOL PROJEKTU ROZHLED.
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Důsledky oborově nerovnoměrné vzdělanostní expanze pro návratnost vzdělání na trhu práce Tomáš Doseděl, Tomáš Katrňák
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
Co říká česká veřejnost?
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

KMPV cvičení 1 1 Kvantitativní metody výzkumu v praxi CVIČENÍ pro 3. část

KMPV cvičení 12 Konceptualizace ► Vyberte si vědecký koncept např. liberalismus nebo odcizení a specifikujte ho, tak aby ho bylo možno zkoumat. [Babbie 1995: 158]

KMPV cvičení 13 Operacionalizace ► Sestavte operacionální definici pojmu: ► „inteligence“ ► „agrese“ ► „student“ ► „učitelka“ ► „chudoba“ ► „milionář“ ► „zdravotní sestra“ [Jeřábek 1993: 159]

KMPV cvičení 14 Hypotézy Sestavte hypotézu pro proměnné: ► hodnoty, majetek, počet dětí ► počet sourozenců, věk rodičů, počet dětí ► počet sourozenců, vzdělání, počet dětí ► náboženské vyznání, pomoc bližnímu, lidský soucit ► nacionalismus, agrese, inteligence ► sociální skupina, vzdělání, příjem [Jeřábek 1993: 159]

KMPV cvičení 15 Kategorie znaku Navrhněte hodnoty pro znaky: ► nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání ► návštěvnost kina ► příjmová kategorie ► rodinný stav ► věková kategorie ► kategorie povolání ► připravenost k obětem [Jeřábek 1993: 160]

KMPV cvičení 16 Konstrukce otázek Navrhněte kategorie pro otevřené otázky: ► Jaký byl celkový příjem vaší domácnosti (rodiny) v uplynulém roce? ► Jaký význam má náboženství ve vašem životě? ► Jaký byl váš nejzávažnější důvod, proč jste se přihlásil/a na Ř&S (tuto školu)? ► Jaký je podle vás největší problém v naší společnosti? [Babbie 1995: 158]