ISSS Hradec Králové 29. března 2004. ISSS Hradec Králové 2004 strana 2 Alternativa k současnému stavu informatiky a telekomunikací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Přístupnost jako komplexní problematika eGovernmentu Michal Rada Iniciativa informatiky pro občany.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Registr dlužníků státu
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
15 let vývoje E-Governmentu v legislativě ČR Mgr. Tomáš Lechner Vysoká škola ekonomická v Praze Národohospodářská fakulta Katedra práva.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Realizace Národní strategie informační bezpečnosti ČR Mgr. Marie Svobodová Ministerstvo informatiky ČR Hradec Králové, ISSS 2006.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Sekce digitální ekonomiky Digitální Česko v. 2.0 Cesta k digitální ekonomice Milníky cesty k digitální ekonomice Co bude dál? 1.
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Vladimír Šiška Náměstek ministra – ředitel sekce
Sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
Digitální strategie krajů Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Digitální strategie krajů Datum:
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Ministerstvo informatiky ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Zjednodušení administrativních postupů – výpisy z Evidence rejstříku trestů Mgr. Marek Souček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 3. – 4. dubna 2006.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Role veřejných knihoven v rámci veřejné správy SKIP Jindřichův Hradec,
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Interaktivní personální portál
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Informační zdroje české veřejné správy
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Rostislav Babarík Úloha a postavení Ministerstva informatiky ČR ve vztahu k územním samosprávám Ing. Rostislav.
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Transkript prezentace:

ISSS Hradec Králové 29. března 2004

ISSS Hradec Králové 2004 strana 2 Alternativa k současnému stavu informatiky a telekomunikací

ISSS Hradec Králové 2004 strana 3 Struktura prezentace 1.Výchozí situace 2.Ministerstvo informatiky 3.Odpovídající veřejná služba 4.Den „D“ 5.Diskuze

ISSS Hradec Králové 2004 strana 4 Výchozí situace technologie je rychlejší než úředník od 1998 „reformuje“ veřejnou správu nepřetržitě ČSSD od května jsme součástí EU ODS vládne ve většině krajů ODS nabízí alternativy

ISSS Hradec Králové 2004 strana 5 Ministerstvo informatiky e-GovernmentKomentář ODS Dálkový přístup k správním agendám (portál veřejné správy) Portál byl sice spuštěn, ale vyjma informační části nezajišťuje zdaleka přístup ke správním agendám jednotlivých resortů. Jedná se v podstatě o informační nástěnku. Podpora rozvoje ICT gramotnostiRoztříštěná filosofie, chybí koordinace mezi jednotlivými resorty. Tvorba legislativy pro e-obchod (Bílá kniha)Bílá kniha byla sice zpracována, ale její reálné naplnění je již dnes ohroženo. Stává se tak deklaračním dokumentem bez konkrétního dopadu pro občana. Příprava legislativy pro e-government (zákon o registrech veřejné správy) Dle ODS primární a téměř jediný zásadní legislativně technický úkol Ministerstva informatiky, který je neřešen již od roku Před Ministerstvem informatiky bylo v kompetenci Úřadu pro veřejné informační systémy. Příprava koncepčních materiálů pro oblast e-governmentu Bez reálných výsledků

ISSS Hradec Králové 2004 strana 6 Ministerstvo informatiky Intranet veřejné správy / KI ISVS Komentář ODS Vybudování jednotné bezpečné a sdílené komunikační infrastruktury orgánů veřejné moci. Bez reálných výsledků. Lze diskutovat, zda současné řešení je výhodnější pro veřejnou správu či pro polostátní Český Telecom, který byl vybrán bez výběrového řízení. Standardizace a sjednocování informačních systémů veřejné správy Ministerstvo informatiky není ani samo schopno postupovat ve shodě s vlastními standardy při vytváření Portálu veřejné správy, natož prosadit jejich dodržování ze strany ostatních subjektů veřejné správy, Tato aktivita se tedy míjí účinkem E-tržiště pro státní správuZ pohledu státu dnes bez výrazného efektu pro nákup zboží a služeb.

ISSS Hradec Králové 2004 strana 7 Ministerstvo informatiky Elektronické komunikace a poštyKomentář ODS Příprava legislativy pro oblast telekomunikací (zákon o elektronických komunikacích) Výrazné zpoždění, nesplnění podmínek EU. Současný návrh má velmi malou šanci na schválení PS. Odpovědnost za státní podnik Česká pošta, včetně role poštovního regulátora. Ministerstvo informatiky připravuje transformaci České pošta na akciovou společnost. Akreditace certifikačních autorit podle zákona o elektronickém podpisu. V současné době je akreditována jedna certifikační autorita, ještě původním Úřadem na ochranu osobních údajů Koncepce přechodu na digitální zemské TV vysílání Neúměrně zdlouhavá příprava dokumentu (více než rok), finální forma dokumentu nemá pro vlastní proces digitalizace téměř žádný zásadní význam, navíc je dokument z mnoha důvodů jako koncepce nepřijatelný Hrozí nesplnění podmínek EU Národní širokopásmová strategiePráce doposud nebyly zahájeny, hrozí nesplnění podmínek EU

ISSS Hradec Králové 2004 strana 8 Odpovídající veřejná služba - některé konkrétní opatření Vázané využití finanční prostředků. Dvěma slovy by se návrh mohl nazvat „decentralizovanou centralizací“. Finanční zdroje na životně důležité projekty pro centrální výkon státní moci centralizovat a striktně administrovat z jednoho místa. Jedná se o projekty typu centrálních registrů, výběru daní apod. U všech ostatních aktivit státu přesunout – decentralizovat finanční zdroje na co nejnižší rozhodovací úroveň. (např. ve školství na ředitele školy) Elektronická administrativa. Elektronická administrativa musí umožnit transformaci centrálních služeb státní správy zaměřených dnes většinou úzce na jednotlivé resorty na stav, kdy tyto služby budou zaměřeny na uživatele. Transformaci musí předcházet audit a revize stávajících agend. Viz. materiál stínového ministra vnitra ODS.

ISSS Hradec Králové 2004 strana 9 Odpovídající veřejná služba - elektronická administrativa Elektronická administrativa je jednou z cest ke zlepšení výkonů státní správy a samosprávy. Samotná technologie je prostředkem a ne samotným cílem. Hodnota elektronické administrativy proto není v absolutním přesunu činností, které dnes státní správa a samospráva vykonává, ale v optimalizaci a reorganizaci schémat veřejné služby. Schémat, které dovolí zvýšit efektivitu a dostupnost veřejné služby občanům a podnikům. Jednotlivá ministerstva, či další organizace v rámci své zodpovědnosti spouštěli spouští elektronické služby “ad hoc”. Tedy úzce zaměřené na danou problematiku, bez toho aby existoval reálný model celkové koordinace a spolupráce, do kterého by se mohly tyto iniciativy zapracovat aby se zlepšilo naplnění jejich cílů.

ISSS Hradec Králové 2004 strana 10 Odpovídající veřejná služba - financování Elektronická administrativa vyžaduje způsob financování, který podpoří rozvoj, efektivnost a kvalitu poskytovaných služeb. Část celkových zdrojů bude příslušet jednotlivým resortům a druhá část musí být alokována na rozvoj společných nástrojů elektronické administrativy, tak jak je uvedeno na obrázku. Financování jednotlivých ministerstev bude odpovídat potřebám příslušné části zajišťovaných služeb s výhradní alokací na dosažení stanovených cílů. Na druhé straně část centrálně alokovaných prostředků zajistí realizaci společných nástrojů a služeb pro jednotlivé resorty a jednotný přístup pro uživatele (občana, podnik) na platformě odboru v rámci Úřadu vlády

ISSS Hradec Králové 2004 strana 11 Den „D“ Pro jakékoli zásadní změny potřebujete pouze dva předpoklady. Jasný mandát a odvahu. Pokud budeme mít mandát, tak budeme mít i odvahu realizovat totální audit výkonu státní správy, tak jak to udělali např. ve Finsku. A následně zrealizujeme v souladu s naším programe reinženýring výkonu státní správy. Totální audit Reinženýring

ISSS Hradec Králové 2004 strana 12 Den „D“ Služba musí být koncipovaná pro potřeby občanů Komunikace s občany musí být jednoduchá a důstojná Veřejná služba musí být dostupná alespoň elektronicky ý dnů v týdnu Veřejná služba musí poskytovat služby všem občanům Služba veřejné správy musí být moderní procesně řízená organizace jejímž posláním je poskytovat služby daňovým poplatníkům

ISSS Hradec Králové 2004 strana 13 Diskuse