Mgr. Martin Flašar Médium lat. medius = prostřední mediare = prostředkovat - „to, co se nachází uprostřed; zprostředkující činitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Didaktická média v dějepisném vyučování
INTERNET.
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Počítačová grafika - úvod
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Základní pojmy V informatice.
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tomáš Jeřábek, Praha UK PedF KITTV, 2013
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
Relační databáze.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
INFORMATIKA 9 Využití multimédií
e-learning Lucie Rohlíková
Informace a Internet Bohumil Bareš. Informace V nejobecnějším smyslu je informace chápána jako údaj o reálném prostředí, o jeho stavu a procesech v něm.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Internet a cestovní ruch
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GRAFIKA.
Koláž je jedním z nejpozoruhodnějších a také nejtypičtějších technických a výrazových prostředků, které se objevily na umělecké scéně 60. století. Umožňuje.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vytvoření 3D modelu vybrané výletní trasy po turistických zajímavostech Moravskoslezského kraje zpracovává : Petr Vavroš Vedoucí projektu : Mgr. Ivana.
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
Zásady tvorby prezentace
REŠERŠNÍ STRATEGIE Mgr. Anna Vitásková.
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informatika Téma: Word - záložka "Vložit" Klíčová slova: Záložka vložit, obrázek,
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Komunikace Aplikací VEMA G1 s Microsoft Windows Martin Šustr.
Multimédia.
 Počítačová síť je souhrnné označení pro technické prostředky, které realizují spojení a výměnu informací mezi počítači. Umožňují tedy uživatelům komunikaci.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
1 Příprava předmětu Manažerská informatika pomocí programu Zoner Context pro distanční formu studia Ing. Markéta Kubálková katedra managementu Fakulta.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Multimédia. Médium lat. medius = prostřední mediare = prostředkovat - „to, co se nachází uprostřed; zprostředkující činitel V širším smyslu: jakýkoliv.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Miroslava Tomanová Číslo VY_32_INOVACE_3466 NázevInternet - úvodní pojmy Téma hodinyInternet – úvodní.
Autorské právo Autorské právo (anglicky copyright law) je odvětví práva, které se zabývá právními vztahy uživatelů a tvůrců tzv. „autorských děl“ k příslušným.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Pojmy internetu - test Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2013.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
UM_NM_I_PS14.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Masová média a jejich vliv
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Informatika v devítce přehled. Úvodní povídání ● Co znamená pro koho informatika ● Cíle pro první půlrok ○ Rozumět principům komunikace (historie, vývoj,
UM_NM_I_PS14.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Mgr. Martin Flašar

Médium lat. medius = prostřední mediare = prostředkovat - „to, co se nachází uprostřed; zprostředkující činitel V širším smyslu: jakýkoliv prostředek vyjádření umělecké intence, prostředek komunikace V užším smyslu: termín označující skutečný fyzický materiál zvolený jako prostředek vyjádření (vehicle of expression) jakéhokoliv uměleckého díla. (V malířství se jedná např. o tekutinu, v níž je rozpuštěn pigment.) Další možné konotace termínu: informační (paměťové) médium, spiritistické médium atd.

Typologie médií podle McQuaila (2006): Intermédia – obl. umění; překračování hranic určitého média, koncept užívaný v polovině šedesátých let členem hnutí Fluxus Dickem Higginsem k popsání neuchopitelných, často matoucích, interdisciplinárních aktivit, které se odehrávaly na pomezí více uměleckých žánrů (např. oblast mezi kresbou a poezií, malbou a divadlem, apod.) Mixmédia – obl. umění; označuje užití různých technických prostředků. V podstatě synonymní s multimédii.

Multimédia – označuje médium, které používá různé formy informačního obsahu a zpracování informací (např. obraz, zvuk, text, interaktivní). Filmová projekce v kině je příkladem non-interaktivního lineárního multimédia. Nová média (Interaktivní média) – termín užívaný k popisu forem elektronické komunikace zprostředkované počítačovou technologií. Opozitum ke „starým médiím“ (tisk, televize, rozhlas, apod.). Jejich výhodou je interaktivita, která umožňuje jak tvůrci, tak příjemci vstupovat do dialogu. (webové stránky, blogy, , CD/DVD-ROM, elektronické stojany, virtuální realita, interaktivní televize, internetová telefonie, mobilní technologie, podcasting, apod.) Hypermédia – termín vytvořený v r Tedem Nelsonem (US filosof, sociolog) je logickou extenzí termínu hypertext, ve kterém se prostřednictvím hyperlinků (odkazů) spojuje grafika, audio, video a text v non-lineární informační médium. Příkladem hypermédia je World Wide Web.

Typologie médií podle Stanleyho Gibba: na základě vztahů mezi prvky díla (1973) Multimedia – respektují autonomii začleněných a vzájemně konfrontovaných prvků – zvuk, kulisy, scénický pohyb, obraz, gesta, vůně atd. Mixed-media – zrovnoprávnění elementů díla bez nároku na jejich hierarchizaci Intermedia – přísná vzájemná závislost jednotlivých komponent díla

Typologizace médií podle Geržová – Hrubaničová: Mixmédia - díla využívající více uměleckých druhů zároveň lze označit za díla smíšených médií (mixmédia). Z hlediska vnitřní organizace se dělí na: intermédia – jde o z estetického hlediska překračování limitu média v poetické poloze, kdy jednotlivé složky jsou oddělitelné a nemusí působit současně. (Příkladem mohou být některá díla Phila Niblocka, kdy k již existující hudbě je náhodně vybráno video a kdy obě složky mohou být realizovány i jednotlivě.) multimédia - v multimédiích jde jak o vztahy uvnitř jednotlivých složek, tak – a to především - „napříč“ složkami. Ty jsou v multimediálním díle natolik neoddělitelné, že by samy o sobě – bez složek ostatních - ztratily význam.

Sokolowski - Šeďová (Multimédia : Současnost budoucnosti, Grada Publishing 1994) V dnešním slova smyslu definujeme pojem multimédia jako integraci textu, obrázků, grafiky, zvuku, animace a videa za účelem zprostředkování informací. Při jejich použití na počítači musí být uživateli umožněno, aby se zúčastnil tohoto zprostředkování interaktivně, tzn. aby měl možnost zasáhnout do průběhu multimediálního programu. Charakteristické rysy MM aplikací: interakce vizualizace individualizace simulace

Znaky MM díla podle: Packer, E. R., Jordan, K.: Multimedia – From Wagner to Virtual Reality, W.W. Norton, NY ) syntetičnost, komplexnost a integrita díla, 2) návaznost spíše na podněty trendů a proudů od 1. poloviny 20. století než na tradiční kategorie jako jsou divadlo, opera, balet, koncert, výstava, atd. 3) záměrnost, dějovost, linearita, kontinuita a synchronnost děl je zpochybněna 4) dílo se brání zasazení do konvenčního prostředí v tradičním kontextu, cíleně porušuje bariéru mezi hledištěm a jevištěm, mezi tvůrcem a recipientem 5) nejasná je hranice mezi „vysokým“ a „nízkým“ uměním, mezi vážným a banálním 6) preferován je proces vzniku díla před dílem jako finálním produktem, poetika otevřeného díla 7) návrat rituální funkce umění, vtažení recipienta „dovnitř“dění (aktivizace diváka) 8) zdůraznění role komunikace a interaktivity, dochází ke vzájemnému ovlivňování světa umění a světa technologií

Kostelanetz (The Theatre of Mixed-Means, in: Avalanches ,SNEH 1995) dále uvádí přehlednou tabulku chápání prostoru, času a akce v jednotlivých formách: