* 16. 7. 1996 Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Exponenciální a logaritmické rovnice
Hodiny a režim dne pro první třídu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Úpravy algebraických výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tvorba číselných výrazů
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lineární rovnice – 1. část
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Desetinná čísla - úvod.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Sčítání a násobení výrazů
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_64.
Číslovky.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Vlastnosti mocniny.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Číselné výrazy s proměnnou
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Jak se počítá pomocí Napierových kostek?. Tuto zajímavou početní pomůcku vynalezl skotský vynálezce logaritmů John Napier (1550–1617).
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mocniny Druhá mocnina.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mocniny Druhá mocnina.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DUM - Digitální Učební Materiál
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *

* Výrazy s proměnnými 16. 7. 1996 Výrazy s proměnnými jsou výrazy, v nichž se vyskytují proměnné, (čísla) a početní operace mezi nimi. 𝟑𝐱 𝟐 −𝟓 3x 2x +5 x3 – 5 7a2 – 4a + 5 𝟏𝟗𝟔 − 𝒂 𝟑 𝟕𝐚+𝟓 𝟒 a3 · (b – c) + d 4x : 2 – 5y · 3 𝒂 − 𝟓 𝟒 𝐚 𝟐 − 𝐛 𝟐 Hodnota výrazu s proměnnou pro dané hodnoty proměnných je číslo, které získáme, dosadíme-li do výrazu za proměnné jejich dané hodnoty. Např. hodnota výrazu 3x2 pro x = – 2 je 3 · (– 2)2 = 12 *

Určete hodnoty předchozích výrazů s proměnnými, je-li: * Výrazy s proměnnými 16. 7. 1996 Určete hodnoty předchozích výrazů s proměnnými, je-li: 𝒂=−𝟏;𝒃= 𝟏 𝟐 ;𝒄=𝟐,𝟓;𝒅=−𝟐; 𝒙=𝟐;𝒚= 𝟑 𝟓 𝟑𝐝 𝟐 −𝟓 3x 2b + 5 x3 – 5 7a2 – 4a + 5 𝟏𝟐𝐜+𝟓 𝟕 a3 · (b – c) + d 𝒂 + 𝟓 𝟑 𝐚 𝟐 − 𝐛 𝟐 3x => 3 · 2 = 6 7a2 – 4a + 5 => 𝟕 −𝟏 𝟐 −𝟒∙ −𝟏 +𝟓 = 16 => −𝟏 𝟑 ∙ 𝟏 𝟐 −𝟐,𝟓 + −𝟐 = 2b + 5 => 2 · 𝟏 𝟐 + 5 = 6 a3 · (b – c) + d 𝒂 + 𝟓 𝟑 => −𝟏+𝟓 𝟑 = x3 – 5 => 𝟐 𝟑 −𝟓 = 3 8 => −𝟏 𝟐 − 𝟏 𝟐 𝟐 = 𝟑𝐝 𝟐 −𝟓 𝟏𝟐𝐜+𝟓 𝟕 𝐚 𝟐 − 𝐛 𝟐 0,75 => 𝟑∙ −𝟐 𝟐 −𝟓 = => 𝟏𝟐∙𝟐,𝟓+𝟓 𝟕 = – 8 5 *

Výrazy s proměnnými Zapiš výrazy s proměnnou: součet čísel x a dvě y x + 2y rozdíl čísel tři a a pět b 3a – 5b součin čísel šest desetin p a tři q 0,6p · 3q podíl čtyřnásobku c a osm desetin d 4c : 0,8d čtvrtá mocnina r r4 druhá odmocnina ze součtu čísel x a 4 𝒙+𝟒 součet druhé mocniny čísla p a osminásobku čísla q p2 + 8q součin součtu čísel c a d a rozdílu čísel r a dvojnásobku s (c + d) · (r –2s) druhá odmocnina z rozdílu čísel dvě x a mínus pět y 𝟐𝐱 −(−𝟓𝐲) součin čísla dvě g a součtu čísel dvě celé pět desetin a sedm h 2g · (2,5 + 7h) podíl součtu čísel dvě p a patnáct a druhé mocniny ze čtyř (2p + 15) : 42 čtyřnásobek součtu čísel sedm b a osm zvětšený o pět c 4 · (7b + 8) + 5c

Výrazy s proměnnými 199x + 69 210,- Kč 12 · 199 + 69 5 · 199 + 69 3 · 199 + 69 0,7·x Kč 3 500,- Kč 0,7·(p+q) Kč = 666 = 1 064 = 2 457 1. Za jeden DVD film při objednávce na Internetu zaplatíme 199,- Kč, plus 69,- Kč poštovné. Určete cenu za: a) 3 filmy b) 5 filmů c) 12 filmů d) x filmů (zapište pomocí výrazu, u číselného určete jeho hodnotu) 2. V povánočních výprodejích byla v obchodě sleva na veškeré zboží 30%. Určete novou cenu zboží s původní cenou: a) 300,- Kč b) 5 000,- Kč c) x Kč d) (p + q) Kč (pokud nelze cenu určit, zapište pomocí výrazu s proměnnou)