VODÍK Příprava a vlastnosti vodíku. VY_32_INOVACE_G3 - 10

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Destilace.
Advertisements

Chemie.
Základy laboratorní techniky
Chemické reakce I. díl Rozdělení reakcí podle druhu přeměny
Látkové množství VY_32_INOVACE_G1 - 05
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Funkce chemického pokusu ve výuce chemie
Hvjkbhkj Název EMPL 01 Vodík a halogenidy Název sady EM BUL_CHE_15 Vzdělávací obor Chemie Vzdělávací oblast Člověk a příroda, Informační a komunikační.
KYSELINY.
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vodík Mgr. Helena Roubalová
Chemie – kovy, nekovy, polokovy
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_134_Vodík AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
Vlastnosti, příprava a použití
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kovech, nekovech a polokovech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Rozpozná.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PERIODICKÁ SOUSTAVA.
CHEMIE CHEMICKÉ ROVNICE.
PaedDr. Ivana Töpferová
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Třídění a určování hornin
Bezpečnost práce v chemii
jméno autora Mg. Eva Truxová název projektu
Kyslík.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Písemka lineární uhlovodíky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
Jak vznikají soli.
Molekuly a sloučeniny VY_32_INOVACE_G1 - 13
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
pokračování Elektrolýza, články a akumulátory
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Chemické vlastnosti nerostů
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI VYČÍSLOVÁNÍ ROVNIC
Chemický děj a jeho zápis
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ověřování základních znalostí z chemie
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_10_Vodík Téma: Chemie 8.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Benešov, Jiráskova CHEMIE
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_27_FIKA
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozdělení chemických dějů
Transkript prezentace:

VODÍK Příprava a vlastnosti vodíku. VY_32_INOVACE_G3 - 10 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Co již víš o vodíku a co ještě zjistíš z periodické soustavy chemických prvků?

Příprava vodíku Vodík se v laboratořích připravuje často reakcí kyseliny chlorovodíkové a zinku: KYSELINA CHLOROVODÍKOVÁ CHLORID ZINEČNATÝ + = + ZINEK VODÍK

Příprava vodíku Reakcí kyseliny chlorovodíkové a zinku

Pojmenuj laboratorní pomůcky na obrázku.

Pojmenuj laboratorní pomůcky na obrázku. dělící nálevka zátka se dvěma otvory varná baňka

Dříve se k přípravě vodíku používal Kippův přístroj

Pokus se vysvětlit, co se odehrává v Kippově přístroji.

Příprava vodíku: POSTUP: 1) Pomocí žákovské laboratorní soupravy sestav aparaturu. 2) Do široké zkumavky dej 2-3 granulky zinku. 3) Nalij na ně 10% kyselinu chlorovodíkovou asi do třetiny až poloviny zkumavky. 4) Vznikající plyn jímej do úzké zkumavky. Pozoruj.

Navrhni další způsoby, kterými lze připravit vodík.

Další možnosti přípravy vodíku. Vytěsněním vodíku z kyseliny chlorovodíkové, ale i např. sírové jinými kovy, např. hliníkem, hořčíkem, železem…

Další možnosti přípravy vodíku. Elektrolýzou vody. Dokážeš vysvětlit k čemu dochází.

Vlastnosti vodíku: Pracuj velmi opatrně. POSTUP: Suchou zkumavku s najímaným vodíkem vysuň z trubičky v aparatuře, ale neobracej. Nech ji neustále dnem vzhůru. (přemýšlej proč) Spolužák si zapálí dřevěnou špejli a vloží ji k ústí zkumavky s vodíkem. Co se stalo? Poslouchej a pozoruj zkumavku. Pracuj velmi opatrně. Vodík je ve směsi se vzduchem výbušný.

důkaz a zkouška čistoty vodíku

Reakce vodíku a kyslíku Pokud se ti pokus podaří, uslyšíš charakteristický zvuk „štěknutí“ vodíku a zkumavka se uvnitř slabě orosí. Proběhl následující děj. Vysvětli, co schéma znamená.

Reakce vodíku a kyslíku Umíš zapsat následující částice vzorcem a děj chemickou rovnicí?

Reakce vodíku a kyslíku

Co víš o využití vodíku. Co si představuješ pod pojmem palivo budoucnosti?

Použité obrázky Interaktivní učebnice CHEMIE 8 FRAUS http://www.jergym.hiedu.cz/~canovm/nadobi/pristroj/kipp.htm