Strategie „Entrepreneurial University“ (podnikavá univerzita), její smysl, podstata a uplatnění doc. PhDr. Josef Jünger, CSc. Vysoká škola podnikání, a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Rozvoj podnikavosti jako zdroj konkurenceschopnosti
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ I. přednáška
SOCIÁLNÍ EKONOMIKA SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Vzdělání pro budoucnost
Pomáháme vytvá ř et a realizovat modré strategie. Řízení cen kategorie Praha, , Category Management 2008.
Manažírci a šéfíci Jakub Stránský The White-Collar World Director General Manager Head of the Board Chief Executive Officer.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
1. Výzkum faktorů přechodu od industriální ekonomiky ke znalostní a podnikavé ekonomice 2. Potřeba profesní přípravy pro business.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Předmět: Řízení podniku 1
Nástroje monitorování faktorů rozvoje regionu na příkladu MSK – Regional Entrepreneurship Monitor Jiří Mezuláník Vysoká škola podnikání, a.s.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
Studentská PARDUBICE
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
11/2011Přednáška č. 31 Řízení sestaveného modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
Sekce Vliv manažerských struktur a kvality řízení podniku na jeho konkurenceschopnost v době hospodářských turbulencí. vedoucí sekce: prof. Ing. Milan.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Hodnocení rizik v procesu EIA/SEA Část 7 Výsledky samostatné práce účastníků semináře.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Department of Politics and European Studies Palacky University in Olomouc Delokalizace, transformace a inovace lokální ekonomiky _____________________________________________________.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Řízení v dynamickém modelu
Zdravotnický management
Vítejte na MARKETINGU.
Lesk a bída normalizace
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Zdravotnický management
Mezinárodní management
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

Strategie „Entrepreneurial University“ (podnikavá univerzita), její smysl, podstata a uplatnění doc. PhDr. Josef Jünger, CSc. Vysoká škola podnikání, a. s. Ostrava 1

Rámcové vymezení: Používá se ve dvojím slova smyslu: 1.Označení (standardizované) univerzity, která ve svém řízení a fungování uplatňuje podnikavost. 2.Druh grand strategie uplatňováný ve strategickém řízení univerzity Poznámka: Podnikavá univerzita nemusí být podnikatelský subjekt. 2

Proč? Nástroj k vyrovnání se s budoucími požadavky sociálně – ekonomického vývoje: globalizace četnost a intenzita změn nárůst neurčitosti spletitost řešených problémů růst osobní odpovědnosti transformace druhů ekonomik 3

Transformace ekonomik Industriální ekonomika – rozšiřování produkce faktory: půda, kapitál, práce (velké měřítko) nároky: znalost fakt a specializace Znalostní ekonomika – intelektualizované služby faktory: znalosti, podnikavost jako převaděč (spillover) nároky: „co to je“ → „jak to udělat“ Podnikavá ekonomika – využití příležitosti a změny faktory: podnikavost nároky: podnikavé chování 4

Podnikavost podnikavé chování jako role model podnikavého chování 1)snaha vytvořit něco navíc 2)samostatné nalézání a vytváření příležitostí 3)vkládání a účinné využívání zdrojů 4)nesení přiměřeného rizika 5)přebírání vlastní zodpovědnosti 6)sklízení v poslední řadě 5

Podnikavá univerzita podnikavé chování podnikavá struktura 6

Podnikavé chování 1.obecný model (viz. podnikavost) 2.aplikace na univerzitu 7

Key Dimension (Stevenson, 2000) EntrepreneurialDimensionTraditional Driven by Perception of Opportunity Strategic orientation Driven by Resources Currently Controlled Quick Commitment Commitment to Opportunity Evolutionary with Long Duration Multistage with minimal Exposure at each stage Commitment Process Single-stage with Complete Commitment Upon Decision Episodic Use of Rent of Required Resources Control of Resources Ownership or Employment of Required Resources Flat with Multiple Informal Networks Management Structure Formalized Hierarchy Value Based & Team Based Reward System Resource-Based Individual and Promotion Oriented 8

Podnikavá orientace (EO) parametry korelující s výkonem: innovativeness risk taking proactiveness competitive aggresiveness autonomy 9

Faktory úspěchu podnikavá univerzitní hodnotová orientace angažovanost a pozitivní postoje stakeholders inovovaná kurikula podnikaví pedagogové s příslušným „know-how“ 10

Implementace strategie Základní cíl: integrace strategického řízení a podnikavosti má 3 stádia: 1.podnikavá strategie 2.strategie podnikavosti 3.strategické podnikání 11

Hlavní bariéry: neznalost, indiference až hostilita některých stakeholders vyspělé podnikavé smýšlení transfer „know-how“ ze špičkových pracovišť a literatury 12

Aspoň jeden odkaz: Gibb, A.: Creating the entrepreneurial university: do we need a wholly different model entrepreneurship? In Handbook of Research in Entrepreneurship Education. Vol. 1. Edward Elgar Publishing Northampton, ISBN

Závěr 14