KULATÝ STUL Přímý prodej a směrnice EU o právech spotřebitelů a směrnice o nekalých obchodních praktikách Jan Stránský Asociace osobního prodeje (AOP),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Zastupování zájmů v EU Jak obhajovat zájmy podnikatelů v Bruselu? Praha I.Voleš,
Advertisements

CEBRE Česká podnikatelská reprezentace při EU
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Představení společnosti
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Propagace ve firmách Zlínského kraje – FINCLUB plus, a.s.
Přímý prodej a Česká asociace osobního prodeje
PŘÍMÝ PRODEJ obecná presentace systému přímého prodeje zboží a služeb v sektoru maloobchodu Vysoká škola finanční a správní Praha 2010 Presentuje: Jan.
Spotřebitelský poradní výbor a spotřebitelské organizace
1 Představení APPS 2 KDO JSME APPS je nezávislou a dobrovolnou zájmovou organizací. Bezprostředním cílem je vytváření podmínek pro úspěšný.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Kodex řízení evropské akvakultury FEAP. EIFAC – evropská komise pro sladkovodní rybářství (FAO) FEAP – federace evropských chovatelů ryb –( Federation.
Přeshraniční poskytování služeb Festival exportu, RNDr
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
JUDr. Jiří Beran Ministerstvo financí ČR
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
ELearningové kurzy o daňových a celních otázkách.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Proces slučování bankovních a nebankovních úvěrových registrů v České.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Soutěžní právo.
Obecné informace Příklad procesu a práce s IS Využití pro manažerské rozhodování (analytické a statistické výstupy) xsebm172.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Mgr. David Kotris ISSS 2005 Hradec Králové
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Spotřebitelská legislativa EU a nejnovější vývoj
1 Cenová úroveň roku 2003, vývoj cen pro OZ 1. a 2. etapy otevírání trhu, problematika LDS – stručné shrnutí a úvod dalšího bloku Asociace Energetických.
Názor průmyslového spotřebitele na Státní energetickou politiku K.Šimeček - SVSE Seminář AEM,Poděbrady 3/2003.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
České pohostinství Václav Stárek České pohostinství Václav Stárek.
JHK a její podpora začínajícím podnikatelům JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA.
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
OBČANSKÝ ZÁKONÍK zákon č. 89/2012 Sb.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Akciová společnost Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
1 Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o. Vítězslav Burda,
ČEZ Energetické služby, s.r.o.. 2 Proč s námi spolupracovat?  pomáháme Vám snižovat energetickou náročnost Vašeho provozu  Vy se soustředíte se na Vaši.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Provozovatelé služeb a informační centra - silný tandem Mgr. Lenka Stockton Asociace hotelů a restaurací České republiky.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
Protection notice / Copyright notice Poslání – Historie – Profil Praha, Česká Republika.
Mezinárodní právo obchodní, prof. N. Rozehnalová MEZINÁRODNÍ PRÁVO OBCHODNÍ PŘEDNÁŠKA Č. 1.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Obor podnikání, název a umístění firmy
Přehled preferenčních kritérií
eLearningové kurzy o daňových a celních otázkách
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Malé a střední podnikání
Proč a jak podporovat zaměstnanost v cestovním ruchu?
Vybrané právní aspekty podnikání v digitálním věku
Příliv investic do České republiky
Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského prostředí
Oblíbený platební nástroj
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Transkript prezentace:

KULATÝ STUL Přímý prodej a směrnice EU o právech spotřebitelů a směrnice o nekalých obchodních praktikách Jan Stránský Asociace osobního prodeje (AOP), Amway ČR Praha

Přímý prodej Prodej zboží a služeb mimo stálé MO jednotky prostřednictvím přímých prodejců – distributorů Integrální součást MO Zboží rychloobrátkové, každodenní potřeby dlouhodobé spotřeby

Údaje o sektoru Svět více než 50 mil. osob, obrat USD 103 mld. Evropa více než 12 mil. osob, obrat euro 20 mld ČR osob, obrat Kč 4,5 mld zdroje: WFDSA, SELDIA, AOP 2009

Údaje o sektoru Přímí prodejci 90% nezávislí podnikatelé 75% ženy vedlejší ekonomická činnost mikropodnikatelé, malí podnikatelé, bez zaměstnanců činnost je přístupná nejširší veřejnosti, bez nutnosti vstupních investic

Stanovisko AOP Zdravý rozvoj odvětví vyžaduje Stabilní, transparentní podnikatelské prostředí Stejné podmínky pro všechny formáty MO Odstranění zbytečné administrativy a byrokracie Podporu drobného podnikání

Nekalé obchodní praktiky AOP sdružující důvěryhodné firmy přímého prodeje jednoznačně podporuje vymezení nekalých obchodních praktik a jejich zákaz Jejich určení musí mít racionální jádro a nemohou sloužit k omezování legitimního podnikání, resp. vytváření konkurenčních výhod Samoregulace odvětví prostřednictvím vynutitelných obchodních podmínek Účinná spolupráce v rámci evropské federace přímého prodeje SELDIA a světové federace WFDSA

Prostředí EU AOP podporuje revizi existující legislativy EU – „Consumer Acquis“ Maximální harmonizace Opakované nákupy Minimální hodnota prodeje Lhůta na rozmyšlenou, odstoupení od smlouvy Platební podmínky

Asociace osobního prodeje Založena 1991 Členové: Amway, Avon, Just, Mary Kay, Oriflame,Vorwerk,Family Frost AOP je členem: SOCR ČR, AMSP, HK ČR, FEDSA, WFDSA

Samoregulace odvětví Závazná obchodní pravidla pro prodejce Etické kodexy (firmy, AOP) Stanovy AOP Nezávislý právník AOP

Děkuji za pozornost