GLOBALIZATION: Our Fate and Hope Radim Šíp Masaryk Univeristy, Faculty of Education

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
WE ARE THE LANDSCAPE MY JSME KRAJINA Ing. akad. arch. Martin Stránský.
Advertisements

Struktura středověké společnosti
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Suggesting Settlements 06C19 AutorLadislava Pechová.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Faith and religion Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EVERYDAY LIFE SITUATIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Culture By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
(Zlín Region). List of breweries Brewery Uherský Brod Bon Zašová Černý orel Kroměříž Valášek Vsetín Zlínský švec Malenovice Brewery Rožnov Maxmilian Kroměříž.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová Buckingham Palace Oxford Street Buildings of Parliament Downing Street.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kliknutím lze upravit styl předlohy. Typical daily meals Food in the past Jakub Jambor, Jakub Baštinec Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY NEW YORK Brainstorming ideas about.
Art Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník 2.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Angličtina: Queen Victoria
Housing Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření Ročník
KAM TY JDEŠ, JÁ JDU Where you go, I'll go KDE TY SEŠ JÁ JSEM,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
GE - Vyšší kvalita výuky
Angličtina: Thomas Jefferson
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Společnost (Society) B2
Digitální učební materiál
A healthy life with wine
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
The Seniors.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

GLOBALIZATION: Our Fate and Hope Radim Šíp Masaryk Univeristy, Faculty of Education

A Structure of the Paper 1.Three Theses 2.A Historical Excursus 3.A Philosophical Excursus 4.What Shall We Do?

Three theses 1.The promise of democracy: many people live relatively independent, autonomous live. 2.The promise of modernity: Self emerges from relations. Many mutually balanced relations create freedom. „Freedom In“. 3.The dark side of modernity: Quick and deep change resulted in an inadequate reaction of Romanticism.

A Historical Eexcursus – literature The parts of this section about life in rural society in the Middle ages and the Early modern period are based on texts: van Dülmen, R. Kultura a každodenní život v ranném novověku. [Culture and Everyday Life in the Early Modern Period]. Praha: Argo, 2006, pp. 13–59. Goetz, H.-W. Život ve středověku [Life in the Middle Ages]. Jinočany: H&H, Cherubini, G. “Rolník a zemědělství” [Peasant and Agriculture]. In: LeGoff, J. Středověký člověk a jeho svět. [Medieval Men and Their World]. Praha: Vyšehrad, 1999, pp The parts about medieval and early modern life in towns are based on texts: van Dülmen, R. Kultura a každodenní život v ranném novověku. [Culture and Everyday Life in the Early Modern Period]. Praha: Argo, 2006, pp. 61–121. Rossiaud, J. „Měšťan“ [Burgher]. In: LeGoff, J. Středověký člověk a jeho svět. [Medieval Men and Their World]. Praha: Vyšehrad, 1999, pp The passages about Modern time societies are based on: Fontana, J. Evropa před zrcadlem [Europe before the Mirror]. Praha: LN, Foucault, M. Dohlížet a trestat [Discipline and Punish]. Praha: Dauphin, Gellner, E. Podmínky svobody. [The term sof freedon]. Brno: CDK, Goody, J. Proměny rodiny v evropské historii. [Transformation of family in the European History]. Praha: LN, Keller, J. Dějiny klasické sociologie [History of Classic Sociology]. Praha: Slon, Keller, J. Úvod do sociologie [Introduction to Sociology]. Praha: Slon Simmel, G. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje [Money in the Modern Culture and Other Essays]. Praha: Slon, And the passages about the late modern societies are based on the texts: Beck, U. Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. [What is globalization. Misunderstandings and Answers]. Brno: CDK, Beck, U. Riziková společnost. [World Risk Society]. Praha: Slon, Giddens, A. Unikající svět. Jak globalizace mění náš život [Runaway World: How Globalization is Reshaping Our Lives]. Praha: Slon, 2000.

A Historical Eexcursus The rural traditional society = dependence on land  political inactive, social rigid, and unchangable versus The town life = dependence on commerce  many relations, many abstract bonds, the to be calculable and legible for others  the lab of the modern time live The shift to the modern society = emergence of the conditions for the modern type of individuality  the conditions for democracy

A Philosophical Excursus John Dewey: Publics and Its Problems Dewey: 1)abolition of individuality = result of many social movements, society in change thanks to „powers of steam and electricity“ 2)the libertarian explanation of the relation I S = the ideology; political construction intentionaly built -> psychology (isolated consciousness), economy (natural law of production and exchange) 3)IF THERE IS ANY CHANGE IN SOCIETY, THERE MUST BE CHANGE IN INDIVIDUALITY AND VICE VERSA (intelligent reconstruction of conditions)  TASKS

What Shall We Do? 5 theses: 1.We need know history for understanding conditons, not for a help. 2.Nationalism was a tool for solvation of the matter of the modern society. 3.It was the inappropriate tool. 4.Disappearing of national „certainty“ is a chance, not a danger. 5.Identity is a malleable function of adjsuting of individual and society. The loose identy is more useful than rigid one in the late modern society.

What Shall We Do? An example: Liessmann´s Theory of Uneducation Criticisms is RIGHT: PISA, ELTC mechanism, standardization of forms and contents of univrsity education. Determination of the core of problem is WRONG: The Myth of the Humboldtian Bildung (= a display of the Romantic nostalgia).

Thank you for your attention