a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
České země v pravěku Doba kamenná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravěk První lidé. Pravěk První lidé Člověk zručný (Homo habilis) je jedna z linií rodu Homo a hypotetický předchůdce dnešního člověka, který žil.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
6. ročník Pravěk a starověk
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Paleolit 6. ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Život člověka v době kamenné
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
6. ročník Pravěk.
6. ročník Pravěk.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lovci mamutů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Dějepis 6.r. Branšovská Věra Doba kamenná Dějepis 6.r. Branšovská Věra

Doba kamenná (před dvěma milióny let) se rozděluje na: starší dobu kamennou PALEOLIT mladší dobu kamennou NEOLIT

Starší doba kamenná. Na Zemi dochází k ochlazení podnebí-doba ledová. Změny přírodních podmínek přinutily lidoopy : sestoupit z koruny stromů změnit způsob života. http://www.google.cz/images?hl=cs&source=imghp&biw=774&bih=345&q=lidoop&gbv=2&aq=f

Zrození člověka Mýty, legendy: 1) příběh o stvoření Adama a Evy z Bible 2) dle řeckých mýtů – lidé žili odpradávna na Zemi

Hypotéza (domněnka) Člověk měl pravděpodobně společné předky s dnešními lidoopy. Charles Darwin -v přírodě přežívají silnější a schopnější.

Člověk zručný (homo habilis) před 2 mil.let Pozůstatky: východní Africe Jedl: bobule sběrem plodů vejce červy kořínky lovil malé živočichy http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_zyvQv92SLzM/R4OFc9mP0sI

Člověk zručný (homo habilis) žil v tlupách, aby se ubránil nepřátelům, bydlel v koruně stromů, pod převisy skal,v jeskyni. http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs&rlz=1T4SUNC_csCZ393CZ394&biw=1003&bih=496&tbs=isch%3A1&sa=1&q=homohabilis+-+

Člověk zručný (homo habilis) Nutnost dorozumívat se,vedlo k vytvoření jednoduché řeči. http://www.obrazky.cz/?step=20&filter=1&s=&size=any&sId=OfRR-pBpwbvucNG6AsLg&orientation=&typeAny=any&q=homohabilis&extendedSearch=0

Člověk zručný (homo habilis) neuměl rozdělat oheň, používal jednoduché kamenné nástroje. Mnoho dětí umíralo brzy po narození, málokterý dospělý se dožil se 30 let.

Člověk vzpřímený ( homo erektus)před 15OO mil.let Pozůstatky: v Africe, v Asii, v Evropě Přezletice u Prahy, okolí Brna Jedl: bobule…. lovil: jeleny koně bizony http://www.obrazky.cz/?step=20&filter=1&s=&size=any&sId=OfRR-pBpwbvucNG6AsLg&orientation=&typeAny=any&q=homohabilis&extendedSearch=0

Člověk vzpřímený Kde žil: pod košatým stromem, v primitivních chatrčích v jeskyni. Neuměl mluvit, pouze vydával skřeky.

Člověk vzpřímený Dokázal rozdělat oheň! Zbraně: oštěpy dřevěné kyje Pěstní klín: opracovaný kámen ve tvaru mandle. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.jendejepis.estranky.cz/archiv/iobrazek/26&imgrefurl=http://www.jendejepis.estranky.cz/stranka/=&=/

Zdroje: Učebnice pro ZŠ Dějiny pravěku a starověkého Orientu Práce s.r.o., SPL Praha, 1994 Použití obrázku z klipartu MS office www.google.cz