Definiční obor a obor hodnot funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem FUNKCE v matematice
Advertisements

* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Lineární funkce - příklady
Rostoucí, klesající, konstantní
Lineární funkce a její vlastnosti
KVADRATICKÁ FUNKCE.
- X>=-4 + Program, který po zadání n čísel určí počet čísel, která jsou v intervalu
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
MATLAB TEST 2D.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A2 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Funkční hodnota a argument funkce
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
ANOTACE PREZENTACE SEZNAMUJE S SESTROJENÍM GRAFU KVADRATICKÉ FUNKCE Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák sestrojí graf kvadratické funkce dle.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Hvjkbhkj. Sestroj graf funkce y = (x + 1) D = R Urči definiční obor funkce: Urči obor hodnot funkce: Zapiš, kdy je funkce rostoucí a klesající:
Rostoucí , klesající a konstantní fce
Lineární lomená funkce
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Goniometrické funkce Kotangens ostrého úhlu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_01.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Funkce a jejich vlastnosti
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
2.1.1 Kvadratická funkce. Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním.
Graf nepřímé úměrnosti
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A12 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
PRŮBĚH FUNKCE.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Funkce cosinus y = cosα Df < 0⁰ ; 360⁰ > Hf - grafem je cosinusoida = x- ová souřadnice průsečíku.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Goniometrické funkce jsou funkce, které přiřazují úhlům desetinná čísla. Funkce sinus y = sinα Df < 0⁰ ;
S omezeným definičním oborem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_88.
POSLOUPNOST Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
FUNKCE 16. Nepřímá úměrnost – zadání funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Dělení lomených výrazů
Graf nepřímé úměrnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Funkce. Funkce - definice Funkce je zobrazení, které každému číslu z podmnožiny množiny reálných čísel R přiřazuje právě jedno reálné číslo. Funkci značíme.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Funkce a jejich vlastnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rostoucí, klesající, konstantní
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
2.1.1 Kvadratická funkce.
Rostoucí, klesající, konstantní
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
Matematika Funkce - opakování
Lineární funkce a její vlastnosti
Funkce a jejich vlastnosti
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Transkript prezentace:

Definiční obor a obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Veselá.

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): a) b) D = H = f(1) = D = H = f(1) =

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): a) b) D = R H = R f(1) = 2 D = R-{-1; 0} H = R-{-2; 0} f(1) = -4

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): c) d) D = H = f(1) = D = H = f(1) =

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): c) d) D = H = f(1) = 1 D = {-3; -2; -1; 0; 1; 2; 3; 4} H = {-3; -1; 0; 1; 2} f(1) = 1

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): e) f) D = H = f(1) = D = H = f(1) =

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): e) f) D = H = f(1) = 1 D = R H = f(1) = 0

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): g) h) D = H = f(1) = D = H = f(1) =

U funkce zadané grafem určete definiční obor, obor hodnot a funkční hodnotu pro x = 1 (označte f(1)): g) h) D = R H = f(1) = -1 D = H = {-3; 0; 3} f(1) = N