Pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přístupnost informací na webech Prezentace na seminář Parádní web Michal Rada, MVČR.
Advertisements

IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Sociální sítě.
Přístupnost prakticky v Seznam.cz
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
2. Národní konference o doporučených postupech , Olomouc Katalog klinických doporučených postupů – současný stav a možnosti využití Miroslav.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
Jak se pozná sociální podnik
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Získávání a výběr zaměstnanců
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
0385 – Poradenské centrum pro podporu implementace opensource software Institut pro informační společnost, o.s. Lukáš Ligas,
Pohled samosprávy na eHealth
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
MARKETINGOVÝ MIX.
Ochrana síťového prostoru malé firmy Plošné útoky, rizika & řešení Jaroslav Šeps, ŠETRnet s.r.o.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
S handicapem zpět do zaměstnání
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Výstupy pracovních skupin
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Náhradní rodinná péče v Moravskoslezském kraji
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Děti se závažnou zdravotní a sociální anamnézou v kontextu mezinárodního osvojení Mikulov, Petra Jonášková.
V. Setkání se starosty obcí
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
Transkript prezentace:

pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský

výchozí a současná situace IP v ČR vznikalo (20/21 AD) – jako inovace a „zdola“, navíc bez „opírání se“ o zahraniční zkušenosti, v neujasněném prostředí – bez jedné normotvorné autority bez jedné normotvorné autority (nepřehlednost, velké množství a částečný překryv tématických oblastí (př. sociální x zdravotní) neexistence jednotných pravidel hry, poskytování IP předcházelo hlubším úvahám o kvalitě odpovědí, nedostatek seriózní reflexe v odborné literatuře atp.)  omezení ale i šance … současná situace … současná situace

celá řada subjektů (placené či neplacené IP): - individuální soukromí odborníci př. př. - větší či menší neziskové organizace př. př linky důvěry př. př. - specializované servery př. atp. př. atp.

2 základní formy IP a) ové poradenství nejrozšířenější a nejjednodušší forma IP, prostá výměna ů, př. př. b) webové poradenství zveřejnění dotazů a odpovědí na www stránkách (často formulář – okno pro dotaz)  veřejná kontrola multiplikace efektu, tzv. pasivní poradenství př. př.

obě formy IP: výrazné limity dané nízkoprahovou povahou IP: komunikačně omezená forma kontaktu  -nejistota ohledně situace tazatele – práce s „pevně daným málem informací“, -chybějící neverbální komunikace, -časové zpoždění, -nedostatek zpětné vazby, -větší riziko zneužití atp.

i přes určité klady této formy kontaktu (možnost si odpověď „připravit“ – intervize, anonymita a občas i veřejná kontrola anonymita a občas i veřejná kontrola  vhodné pro určitou klientelu a typy dotazů)  vhodné pro určitou klientelu a typy dotazů) omezená forma komunikace = omezené cíle poradenství: „poradenství se zaměřuje na orientaci klienta v jeho situaci, na jeho povzbuzení, poskytnutí informace, a nabídku nějakého konkrétního řešení (jež ale často spočívá ve zprostředkování kontaktu na interaktivnější formy pomoci)“ ~ typologie dotazů ~ kvalita odpovědí ~ typologie dotazů ~ kvalita odpovědí

„podobná“ typologie dotazů ~ způsob práce 1. zneužívající dotaz: „Je v Praze sníh vy sráči?“ 2. testovací dotaz: „Čím se dá zvýšit sebevědomí člověka, který ho má malé, skoro žádné?“ 3. naléhavý dotaz: „Zajímalo by mě, co je po smrti, za chvíli tam budu.“ „Zajímalo by mě, co je po smrti, za chvíli tam budu.“ 4. informativní dotaz: „Lze při skončení průkazky ZTP 2. st. prodloužit stávající,nebo musí být žádost o novou i s dodáním nového fota?“ 5. poradenský dotaz: charakteristický pro určité tém. oblasti, největší možnosti „práce“ s klientem tém. oblasti, největší možnosti „práce“ s klientem

s postupem času - „práce na kvalitě“, i s vědomím toho, že stanovování kritérií kvality může stát v opozici k tvořivému a individuálnímu přístupu a individuálnímu přístupu (nikdy nekončící proces?), a vlastně ani nemusí existovat konečná shoda na „kvalitě“  kvalita: náš postoj kvalita: náš postoj

IP: kritéria kvality – psychologické poradenství (zejména poradenský dotaz), odpověď je: Podporující, Respektující, Seriózní a Angažovaná (odpověď by měla mít PRSA) (odpověď by měla mít PRSA)žádoucí: - odpověď je empatická - odpověď obsahuje doporučení, informaci nebo radu - odpověď obsahuje povzbuzení, motivaci k další činnosti, výzvu k aktivitě výzvu k aktivitě - odpověď ponechává kompetenci rozhodnutí na klientovi nežádoucí: - neúcta k tazateli - manipulace - indukující, sugestivní tvrzení - prezentace pouze jediného možného řešení

kritéria kvality – ostatní tématické oblasti požadované: - odpověď obsahuje radu, doporučení či informaci či informacinežádoucí: - neúcta k tazateli - sugestivní tvrzení - vyhnutí se odpovědi („tohle není můj obor činnosti“) („tohle není můj obor činnosti“)

kvalita – vodítka pro odpověď, psychologické poradenství Vodítka aneb máte v odpovědi vše? - oslovení (tykání do 14-ti let) - ocenění snahy řešit problém - reflektování problému - vyjádření vlastního názoru, postoje, pojetí - doporučení k využití služby s vyšší mírou osobního kontaktu osobního kontaktu - závěr s povzbuzením

kvalita – vodítka pro odpověď, ostatní tématické oblasti Vodítka aneb máte v odpovědi vše? - oslovení (tykání do 14-ti let) - dle typu dotazu a uvážení: - ocenění snahy řešit problém - shrnutí problému - vlastní rada či doporučení k využití vhodné služby vhodné služby - závěr s povzbuzením

diskuze, otázky, a možná i odpovědi diskuze, otázky, a možná i odpovědi

děkuji za pozornost Pavel Veselský více na: Ztracená 36, Olomouc tel.: