Poznej osobnost našich dějin z 20.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život je jako cesta vlakem…
Advertisements

Pro někoho něco znamenáš
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
O lásce a milování Až se mě jednou zeptáš, jestli mám raději Tebe nebo svůj život, já Ti odpovím, že svůj život. A Ty odejdeš …. aniž bys věděla, že můj.
Poznej osobnost světových dějin z 20.století
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
Lásko dej mi čas.... Lásko dej mi čas... Možná se mýlíš, možná to není sen. To byla moje dlaň na tvém spánku, a tvůj dech podobný vánku.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Medvídek Pú.
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
Člověk se nědy zeptá proč...???
Nikdy nesuď nikoho, podle toho, jak vypadá
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Základní typy monarchií
On Cítil jsi někdy touhu, udělat něco příjemného pro někoho, koho máš rád?
B Ů H
Pro Miláčka JÁJU …….. Pro Miláčka JÁJU ……. Jsi poupátko mého štěstí, co nikdy neuvadá, jsi studánka všech neřestí, co nikdy nevysychá. Jsi zlaťoučké.
Vyznání.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Národy světa Název školy
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
VODA.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Východoasijská náboženství
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Tady je něco pro tebe k Našemu 9 měsíci Našeho vztahu…
Slovesa modální a fázová
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Okamžik Aus dem portugiesischen übersetzt
Užití vektorového součinu
Etapy českého národního obrození
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nejlepší historka z rybolovu všech dob!. Mnohé rybářské historky jsou tak trochu těžko uvěřitelné, ale tenhle člověk má fotky jako důkaz... Slyšel jsem.
DIVADLO ZA BRANOU Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Symbolismus Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pár vtípků.
Sokrates Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Funkcionalistický Zlín
Filozofie 20. století - Fenomenologie
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Surrealismus Název školy
Úvod do počítačových sítí
Vývoj administrativního členění čr
Test číselné soustavy Název školy
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Příběh pro všechny tvrdě pracující
DOPIS PRO TEBE.
1.
To k tobě promlová Bůh … prostřednictvím Ducha Svatého.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
ZODPOVĚDNÝ EVROPAN Markéta Válková 9.B 2015/2016.
Čím bych chtěl být až, vyrostu?
Šablona III/2 ROK 1968 V ČESKOSLOVENSKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Pro někoho něco znamenáš
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
On.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Poznej osobnost našich dějin z 20.století Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Poznej osobnost našich dějin z 20. stoletíí Označení DUM VY_32_INOVACE_11_3_12 Autor Mgr. Jana Pešatová Datum 10.8.2013 Vzdělávací oblast Člověk a společnost Vzdělávací obor Dějepis Tematický okruh Moderní dějiny Ročník 3. ročník gymnázia www.zlinskedumy.cz

Poznej osobnost našich dějin z 20. století Na základě fiktivních dopisů

Na základě obsahu dopisu urči, kdo by teoreticky mohl být jeho autorem!

1. fiktivní dopis „Má drahá Hano, jak jistě víš, celý svůj život jsem zasvětil diplomacii a naší republice. Věřil jsem, že dokážeme pokračovat v díle mého předchůdce a že zůstaneme věrni jeho odkazu. Ale ztrácím víru v západní demokracii, ve slušnost a poctivost v mezinárodní politice. Podpis té dohody znamená nejen ztrátu naděje, ale také velkou potupu pro náš stát. My dva tady nemůžeme zůstat, odjedeme do Londýna a já udělám vše pro nápravu věcí. Jen těch sil mi ubývá…“

2. fiktivní dopis „Vážený soudruhu, znám tě už nějaký pátek a vím určitě, že nebudeš mým důstojným nástupcem. Já už ale nemám ani chuť ani zdraví ani vůli pokračovat ve vrcholné politice. V 50. letech jsem byl 9 let v kriminále, to se na mě podepsalo. Předám ti funkci generálního tajemníka strany, ale zůstanu zřejmě nadále prezidentem. A musím dodat, že to už na delší čas nevidím. Je rok 1987, kdoví, co bude za dva roky?“

3. fiktivní dopis „ Můj synu, drahý Milane, dnes jsem se dozvěděl, že jsme oba ve stejné věznici, tady v Plzni na Borech. Já jsem dostal trest smrti, ale pevně věřím, že tebe osvobodí. Spoléhám v tomto směru na Ludvíka Svobodu, je to skvělý voják a čestný muž. Chtěl bych, abys věděl, že jsem se ničím neprovinil, republiku jsem nezradil, ale nemám rád komunisty a to se mi stalo osudným. Zítra, 21. června 1949, mě tady na dvoře pověsí jako psa…“

4. fiktivní dopis „Moje milovaná Jano, už mi moc sil nezbývá, ale má duše se dokáže stále radovat, těšit se ze všech krás světa… Ta sláva s předáváním ceny toho švédského vynálezce už na mě je opravdu moc. Jsem ti moc vděčný, žes tam jela místo mne. A představ si, že o tom v novinách nebyla zprávička! Ti bolševici by přeci nemohli opěvovat básníka, který nesnášel Gottwalda! Přitom jsem , považ, teprve druhý Čech, který byl takto poctěn! Já jsem ale dalek toho, abych se nad tím rozčiloval. A víš co? Tu Chartu bych klidně podepsal znovu!“

5. fiktivní dopis „…Víš, trvalo mi dlouho, než jsem sebrala sílu ti napsat těchto pár řádků. Celé hodiny jsem seděla s perem v ruce a nevěděla, jak začít. Tak raději rovnou k věci. Nejdříve malou radu. Měl bys konečně přestat kouřit, já jsem nejlepším důkazem toho, že cigarety jsou svinstvo. Připravuji se na poslední cestu, jsem vážně nemocná. A chci, abys byl šťastný, až tu nebudu. Nezůstávej sám a pokračuj ve své činnosti. Piš dál! A nezapomeň na můj Výbor dobré vůle!“

6. fiktivní dopis „Drahý příteli, dlouho jsme se neviděli, ale StB mě sleduje na každém kroku. Kdoví, jestli tento dopis budeš číst… Pracuji teď od roku 1970 u Západoslovenských státních lesů jako mechanizátor. Nikdy mi neodpustí můj „socialismus s lidskou tváří“ a mé opoziční snahy. Doufám, že i ty jsi po vyloučení z KSČ zdráv a stejně jako já někde ve stínu čekáš na důchod. Rád bych tě někdy viděl, ale vím, že tomu setkání se budou snažit zabránit…“

7. fiktivní dopis „ Drahá Helenko, tak jsem se ocitl už ve čtvrtém koncentračním táboře. Tentokrát mě převezli do Bergen – Belsenu a je to tady mnohem horší, než v těch předchozích. Mé tělo chátrá a slábne. Je tu bohužel epidemie tyfu a já jsem se zřejmě taky nakazil. Nevím, jestli to zvládnu. Ještě že se toho nedožil Karel! Buď statečná a netrap se, já v sobě nemám nenávist, už jenom smíření…“

Autoři fiktivních dopisů: 1. dopis: Edvard Beneš 2. dopis: Gustav Husák 3. dopis: Heliodor Píka 4. dopis: Jaroslav Seifert 5. dopis: Olga Havlová 6. dopis: Alexander Dubček 7. dopis: Josef Čapek