KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet úroku při jednoduchém úrokování
Advertisements

Základy financí hodina.
Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
FIPV 1 příklad 11.2 Markéta Tolarová K Zadání Chcete získat Kč na koupi bytu pomocí hypotéky. Banka A nabízí hypotéku na 35let se sazbou 7,05%
KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Příklad 11.1 Marcela Šroubková K Můžete získat pračku v ceně Kč a za 5 měsíce zaplatit první z 10 měsíčních splátek ve výši 2120 Kč. Za vyřízení.
Opakování finanční matematiky
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Příklad 10.1 Marie Slámová K Můžete získat pračku v ceně Kč a za 8 měsíců zaplatit první z 22 měsíčních splátek ve výši 1020 Kč. Za vyřízení.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Spoření a pravidelné investice
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
Úrokovací období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Seminář o stavebním spoření
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem úroku AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají úrok. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Důchody a renty (současná hodnota anuity)
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vypracoval: Petr Majlát
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základy úrokového počtu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční matematika Úrokový počet
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
1 Důchodové pojištění. 2 Důchodové pojištění v roce 2012 Důchodové pojištění musí mít každý občan ČR Sociální pojištění se skládá ze tří složek: - důchodové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_32_INOVACE_94.
Je nutné znát Střadatel: H = A[(1+i)n -1]:i
Transkript prezentace:

KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362

Zadání příkladu Otec uložil peníze do fondu na financování 4letého univerzitního studia svého syna. Z fondu syn obdrží platby o velikosti $6940 na začátku každého měsíce po dobu 10 měsíců (počínaje zářím) každý rok svého studia. Navíc syn obdrží z fondu $5000 každého 1. září, po dobu studia 4 let. Jaká je hodnota fondu na začátku synových studií (1. září před jakýmkoliv výběrem), jestliže úroková sazba je j2 = 1.48 % ?

(sazba i2 je sazba půlroční, ne sazba vztahující se k druhému důchodu) Co známe? 2 obecné předlhůtné důchody: R1 = 6 940 $ R2 = 5 000 $ n1 = 10 měsíců n2 = 4 roky i2= 1,48 % (sazba i2 je sazba půlroční, ne sazba vztahující se k druhému důchodu)

Grafické znázornění 1. důchodu Pokračuje dále do období n + 3 nevybíráme 6 940 měsíčně po dobu 10 měsíců 6 940 měsíčně po dobu 10 měsíců Časové období = měsíc

Grafické znázornění 2. důchodu 5 000 $ 5 000 $ 5 000 $ 5 000 $ Časové období = rok

Převod úrokové sazby Pro 1. důchod – měsíční Pro 2. důchod - roční

Výpočet 1. důchodu Předlhůtný důchod R = 6 940 $ n = 10 měsíců i12 = 0,00129547663

Výpočet 1. důchodu Dosadíme do vzorce:

Výpočet 1.důchodu Vypočítáme P0 a posuneme o příslušný počet měsíců na počátek důchodu:

Výpočet 1. důchodu P0 = 69 017,70004 $ je předlhůtný důchod, kdy n = 4 roky a i1 = 0,01485476, pak dosazujeme do stejného vzorce.

Výpočet 1. důchodu Výše uvedené chápeme jako součet geometrické řady a použijeme vzorce:

Výpočet 2. důchodu R2 = 5 000 $ n2 = 4 roky

Výsledek příkladu 9.3 Sečteme současné hodnoty 1. a 2. důchodu: Hodnota fondu = 270068,328 + 19565,14956 Hodnota fondu = 289 633,4776 $ Hodnota fondu na začátku synových studií je 289 633,4776 $.

Příklad na procvičení Otec uložil peníze do fondu na financování 3letého univerzitního studia svého syna. Z fondu syn obdrží platby o velikosti 600 Kč na konci každého měsíce po dobu 5 měsíců (počínaje zářím) každý rok svého studia. Navíc syn obdrží z fondu 5000 Kč každého 1. září, po dobu studia 3 let. Jaká je hodnota fondu na začátku synových studií (1. září před jakýmkoliv výběrem), jestliže úroková sazba je j4 = 3,11 % ?

Co známe? 2 obecné důchody: R1 = 600 Kč R2 = 5 000 Kč n1 = 5 měsíců n2 = 3 roky polhůtný předlhůtný i4= 3,11 %

Převod úrokové sazby Pro 1. důchod – měsíční Pro 2. důchod - roční

Výpočet 1. důchodu Polhůtný důchod R = 600 $ n = 5 měsíců i12 = 0,002584978794

Výpočet 1. důchodu Dosadíme do vzorce:

Výpočet 1.důchodu Vypočítáme P0 a posuneme o příslušný počet měsíců na počátek důchodu:

Výpočet 2. důchodu R2 = 5 000 Kč n2 = 3 roky

Výsledek příkladu na procvičení Hodnota fondu = 8 660,965304 + 14547,081 Hodnota fondu = 23 208,04631 Kč Hodnota fondu na začátku synových studií je 23 208,04631 Kč.

Děkuji za pozornost