PROČ DĚTI ZLOBÍ A NEUČÍ SE?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Maminka maminek kontaktní sestra
Advertisements

Čínské pořekadlo.
Základní lidská práva.
PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.
Slova Květiny.
ETIKA V LEDNÍM HOKEJI Požadavky trenérů ČSLH. CÍLE Rozvoj a růst mladých hráčů Zvýšení účasti, nábor nov Rozvoj dovedností Bezpečné a pozitivní prostředí.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nervová soustava funkce řídí činnost všech orgánů
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
19.a školení lektorů.
Nervová soustava.
Emoce (city).
Centrální nervová soustava- mozek
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Tereza Černá Globální oteplování.
Proc si to vsichni deláme??? A pak se vsichni divíme,ze to blbe dopadne !!!
Nervová soustava Stavba nervové buňky: nervová buňka = neuron
Sdělování nepříznivých informací.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Motivace Miroslava Fuksová.
RENÉ DESCARTES OB21-VVP-HUM-JOH-L
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
Centrální nervový systém
Jihlava mluví o vzdělávání, listopad 2013 Vzdělávání, hodnocení, respektování PhDr. Lucie Dobešová.
VY_32_INOVACE_PSYPS10460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Řízení organismu Filip Bordovský.
Pracuj, jako by si nepotřeboval(a) žádné peníze...
Miluj tak, jako by tě ješte nikdy,
Strachy v období rané adolescence
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
Pedagogika & DIDAKTIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Miluj tak, jako by tě ještě nikdy
Jaký je naše tělo Kontrola
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Specifické metody SP LS 2014
Agrese a agresivita.
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Nervový systém seminář.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
KLINICKÝ OBRAZ KLÍŠŤOVÉ MENINGOENCEFALITIDY Václav Chmelík Nemocnice České Budějovice a.s.
Význam vztahu v raném věku dítěte , Pardubice MUDr.Peter Pöthe Institut Psychoterapie Dětí a Rodičů (IPDAR)
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
Anežka Závorková Roman Máčalík.  proces vzniku nových neuronů  nejvíce se odehrává v prenatálním období  vliv testosteronu, estrogenu, prolaktinu.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Hemisféry, myšlení.  Navazující prezentace vysvětlující jenotlivé časti mozku  Prezentace objasňuje pojmy k části koncového mozku  Po objasnění látky.
Proč rád žiješ? Když chceš, aby se Ti splnily sny, nesmíš dlouho spát...
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
AFRICKÝ TANEC A HUDBA. TANEC Při svém vzniku tento tanec sloužil skutečně jako prostředek k vyjádření různých významných událostí, které se ve vesnici.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slova Květiny.
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
ZŠ Malá Losenice dne Mgr. Marie Linhartová
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Osoba zdravotně znevýhodněná
Mgr. Sylvie Stretti Mgr. Andrea Nondková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Požadavky trenérů ČSLH
Transkript prezentace:

PROČ DĚTI ZLOBÍ A NEUČÍ SE? Kája Černá

nemá žádný respekt před staršími lidmi a žvaní, místo aby pracovala,…“ „Dnešní mládež miluje luxus, chová se nemožně, neuznává autoritu, nemá žádný respekt před staršími lidmi a žvaní, místo aby pracovala,…“ SOKRATES – před více než 2000 lety

MOZEK Mozkový kmen: Je nejstarší částí našeho mozku. Zajišťuje přežití. Nepřemýšlí, neučí se. Limbický systém: Je centrem emocí. Posuzuje závažnost podnětů a podle toho je směřuje na patřičná místa v mozku. Hypocalamus – pozná, co to je. Amygdala – připojí pocit. LS často zachraňuje, i když to není potřeba. Mozková kůra: Z hlediska učení je to nejdůležitější oblast. Je mnohem pomalejší.

VYHODNOCUJE SITUACI - PODNĚT LIMBICKÝ SYSTÉM VYHODNOCUJE SITUACI - PODNĚT NEBEZPEČÍ OHROŽENÍ (nerozhoduje, zda jde o nebezpečí skutečné nebo domnělé) BEZPEČÍ ČINNOST MÁ SMYSL FYZICKÉ OHROŽENÍ PSYCHICKÉ A SOCIÁLNÍ OHROŽENÍ ČINNOST NEMÁ SMYSL OHROŽENÁ HODNOTA (strach z nezdaru, posmívání,…) OHROŽENÝ VZTAH (nebudou mě mít rádi, nebudou mě chtít, vyloučí mě) MOZEK DÁL NEŘEŠÍ ŠEDÁ KŮRA MOZKOVÁ MOZKOVÝ KMEN PROBÍHÁ PROCES UČENÍ ÚTĚK ÚTOK STRNUTÍ

Pocit bezpečí a lásky(základní potřeba) HLAD PO PODNĚTECH (opravdový důvěrný vztah) HLAD PO ČASE A VÝZNAMU (kdy to začne, jak dlouho to bude pokračovat a kdy to skončí, potřebuji, aby věci měly význam ) HLAD PO HLADECH (teplo, světlo, vylučování, pití, spánek,…)