Rozpočet domácnosti Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Předpisy na ochranu spotřebitele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Ing. Lucie Kratochvílová
Zdanění odměn z dohod Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výdaje rodinného rozpočtu
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Rodinný rozpočet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výpočet čisté mzdy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Téma: Rodinný rozpočet
Rozpočet domácnosti Název školy
Příjmy a výdaje domácnosti
Majetek a závazky domácnosti
Nedostatek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_03 NázevRozpočet Druh učebního materiálu Pracovní list – Rozpočet studenta PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Rozvaha domácnosti Název školy
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_18 Název materiáluSplátkový.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Transkript prezentace:

Rozpočet domácnosti www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Název DUM Rozpočet domácnosti Označení DUM VY_62_INOVACE_01_2_02 Autor Mgr. Pavel Dlouhý Datum 10.9.2013 Vzdělávací oblast Finanční gramotnost Vzdělávací obor Tematický okruh Hospodaření domácnosti Ročník 1. ročník gymnázia www.zlinskedumy.cz

PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTI Pravidelné Nepravidelné Jednorázové Aktivní Pasivní Nahodilé VÝDAJE: Pevné (fixní) Kontrolovatelné Jednorázové Nezbytné Zbytné Investiční Nahodilé

Co je to rozpočet domácnosti Souhrn plánovaných příjmů a výdajů domácnosti (osoby) za určité období (nejčastěji měsíční) Výkaz příjmů a výdajů – souhrn skutečně realizovaných příjmů a výdajů Přehled o struktuře a výši příjmů a výdajů Nástroj pro kontrolu a regulaci P a V Nezahrnujeme jednorázové P a V Příjmy domácnosti započítáme v čisté výši

Jaký může být rozpočet domácnosti? Vyrovnaný rozpočet P = V Přebytkový rozpočet P  V Co dělat s přebytkem? → Investice, spoření Deficitní (schodkový) rozpočet P  V Co dělat s deficitem? → Rezervy, půjčky

Příklady rozpočtu domácnosti

Příklady rozpočtu domácnosti

Příklad: Rodina Nových je čtyřčlenná. Pan Nový má čistý měsíční příjem ze zaměstnání 28 000,- Kč, paní Nová 15 000,- Kč. Děti ve věku 15 a 17 let studují na střední škole. Každý měsíc platí Noví hypotéku na rodinný dům ve výši 7 800,- Kč, náklady na energie v souhrnu 4 500,- Kč a pojištění nemovitosti 800,- Kč. Leasing auta vyjde na 6 400 měsíčně včetně pojištění. Rodiče si pravidelně platí 500,- Kč na penzijní připojištění a dětem spoří 2 000,- na stavební spoření. Za jídlo utratí 2 000,- týdně, náklady na obě děti (studium, MHD, volný čas) jsou 1 800,- měsíčně. Za benzín utratí 1 500,- Kč měsíčně. Oblečení stojí měsíčně v průměru 500,- Kč za osobu.

Úkoly: 1) Sestavte rozpočet rodiny Nových Příjem Kč Výdaj Otec 28 000 Hypotéka 7 800 Matka 15 000 Výdaje na energie 4 500 Pojištění nem. 800 Leasing 6 400 Penzijní přip. 1 000 Stav. spoření 4 000 Náklady na jídlo 8 000 Náklady na děti 1 800 Náklady na benzín 1 500 Výdaje na oblečení 2 000 43 000 37 800

Úkoly: 2) Určete, zda je rozpočet schodkový či přebytkový Úkoly: 2) Určete, zda je rozpočet schodkový či přebytkový? Navrhněte, jak s tímto výsledkem má rodina naložit. Celkové příjmy : 43 000,- Kč Celkové výdaje : 37 800,- Kč Rozdíl P a V: 5 200,- Kč Rozpočet je přebytkový. Měsíčně může rodina tuto částku uspořit či investovat nebo snížit rizika pojištěním.

Úkoly: 3) Jak ovlivní rozpočet následující události Úkoly: 3) Jak ovlivní rozpočet následující události? Navrhněte opatření, jak situaci řešit. Pan Nový zdědil 200 000,- Kč. Jednorázový příjem – investice, spoření Nezbytná oprava střechy za 120 000,- Kč. Jednorázový výdaj – krytí z rezerv nebo půjčka, úvěr Manželka si pořídila nové osobní auto. Pořízení – jednoráz. výdaj, náklady na provoz zvýší měs. výdaje Pan Nový utrpěl úraz při autonehodě, rekonvalescence bude trvat nejméně tři měsíce. Výpadek hl. příjmu rodiny, krytí z fin. rezervy a pojištění

Zdroje Málek, P., Oškrdalová, G., Valouch, P. Osobní finance. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-802-1051-577. DVOŘÁKOVÁ, Zuzana a Luboš SMRČKA. Finanční vzdělávání pro střední školy: se sbírkou řešených příkladů na CD. 1. vyd. V Praze, 2011, xix, 312 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-807-4000-089 KLÍNSKÝ, Petr a Danuše CHROMÁ. Finanční gramotnost: úlohy a metodika. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2009, 105 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-87063-26-2. KLÍNSKÝ, Petr a Danuše CHROMÁ. Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe škol. 1. vyd. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2009, 96 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-87063-13-2.