Word – hromadná korespondence Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Účtování materiálových zásob, způsob A
Advertisements

Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Oceňování zásob Střední odborná škola Otrokovice
Náklady – členění Střední odborná škola Otrokovice
Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Faktury a jejich zpracování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Finanční matematika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva.
Vlastnosti posloupností
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
MS-Excel – relativní a absolutní odkaz
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Ukončení pracovního poměru Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka.
Pokladní doklady Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Posloupnosti – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Dvojitá okna deštěná Střední odborná škola Otrokovice
Obložkové zárubně Střední odborná škola Otrokovice
DHM – degresivní odpisy
Střední odborná škola Otrokovice
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Účtování materiálových zásob, způsob B
Rozvaha – princip Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Účtování nákladů – příklady souvztažností
Vaření – rozdělení, způsoby
Skladba – věty podle modality
MS-Office 2010 – grafické možnosti kancelářského balíku Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MS-Excel – financování školního výletu
Zákony Booleovy algebry
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Ukázka počítačové grafiky – zpracování digitální fotografie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Word – tabulka a výpočet
Rozevírací menu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Úvodní lekce do programu Excel Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
DHM – další způsoby pořízení Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
DHM – pořízení nákupem Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Kontrola tlumičů pérování
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
Vaření rostlinných potravin Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Milena.
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Word – obrázek v textu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Souvislý příklad na zásoby
Konstrukce otočných a posuvných vrat
Realizace logických obvodů
Typy a výpočty hospodářského výsledku
Vaření živočišných potravin
Kulturní památky UNESCO České republiky - 2. část
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Základy psychologie – úvod
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Obst Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná. Dostupné z Metodického.
Zboží z dovozu Střední odborná škola Otrokovice
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Kočtúchová Dostupné z Metodického.
Účtování výnosů – příklady souvztažností
Aktivní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Vazebná energie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Transkript prezentace:

Word – hromadná korespondence Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /1 AutorPaedDr. Pavel Kovář Označení DUM VY_32_INOVACE_SOSOTR-Mn-IKT/1-VT-1/10 Název DUMWord – hromadná korespondence Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP63-41-M/01 Obor vzděláváníManagement hotelových a turistických služeb Vyučovací předmětInformační a komunikační technologie Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 15 – 16 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce učitelem, případně jako materiál pro samostudium, nutno doplnit výkladem; náplň použití hromadné korespondence ve Wordu Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaHromadná korespondence, databáze adres Datum

Word – hromadná korespondence Náplň výuky : Učitel před probíráním nosného tématu hodiny položí motivační otázku – co si žák představuje pod pojmem „hromadná korespondence“ ? metodou brain-storming moderovanou vyučujícím se žáci pokusí tento pojem definovat. Vlastní práce žáků - žáci s pomocí učitele sestaví hlavní dokument a k němu vytvoří databázi fiktivních adresátů, s nimiž na závěr hodiny provedou sloučení s hlavním dokumentem a následné vytisknutí. - doporučuji, aby žáci byli vedeni výkladem učitele, samostatnou činnost je vhodné uplatnit, až žák problematiku tvorby hromadné korespondence ovládá. Žáci mohou pracovat i ve skupinkách (Učitel zde připouští pracovní ruch radících se a diskutujících dětí) Zpětnou vazbu při práci poskytuje tento DUM

Prostředí editoru MS-Word s textem určeným k hromadné korespondenci místo pro adresy příjemců letáku Tento neosobní dopis bude nyní elektronicky zpracován tak, aby byl při tisku opatřen proměnnou adresou aktuálního adresáta a osobními osloveními, která u adresáta vyvolají iluzi, že text je určen výhradně jemu, přestože se jedná o obecná sdělení. Je to marketingový tah řady prodejců, tzv. přímý marketing formou nevyžádané nabídky. Ukažme si tedy, jak může podobný dokument vzniknout.

Otevřeme v nabídkové liště kartu Korespondence, následně položku Vybrat příjemce a poté aktivujeme Zadat nový seznam – vše je patrno z vyobrazení Dalším krokem uživatele je Vlastní nastavení sloupců, protože v nastavené nabídce je řada položek, které nejsou ke splnění našeho úkolu potřebné. Dalším nastavením a odebíráním či přejmenováváním jednotlivých položek v rodící se databázi adresátů můžeme předcházející soubor položek výrazně změnit.

Abychom se mohli lépe uplatnit, můžeme (nadsázka) se pokusit našemu zákazníkovi i zalichotit. Položku Oslovení tedy doplňme i o položku Lichotka.

Námi upravená a vyplněná databáze může vypadat kupříkladu takto: Jakmile databázi ukončíme – a to kliknutím na tlačítko OK, nabídne se uživateli okno umožňující udělení názvu databáze (v našem případě (ZDROJ) a přidělení jejího místa na disku. Nyní je MS-WORD připraven z databáze číst, bude-li vhodně využita ve stávajícím textu. POZOR! – Tlačítko OK ukončuje celou databázi – na nový řádek tabulky přecházíme tabulátorem

Z obrázku je patrné, že pomocí rozvinutí nabídky Korespondence a v položce Vložit slučovací pole můžeme ze založené databáze umísťovat do našeho dokumentu jednotlivé textové řetězce.

Přes aktivaci nástroje Náhled výsledků můžeme vidět výsledek sloučení našeho textu s utvořenou databází jmen, oslovení a adres. Vytiskneme-li nyní daný dokument, obdržíme všechny jeho varianty určené jednotlivým zákazníkům uvedeným v námi vytvořené databázi.

1.Co je hromadná korespondence? 2.Popiš postup sloučení databáze adres s hlavním dokumentem. 3.Je počet adresátů při použití služby hromadné korespondence nějak omezen? 4.Jsou na internetu dostupné informace o této možnosti textového editoru? Vyhledej je a porovnej s obsahem tohoto učebního textu. Kontrolní otázky:

Sejmuté obrazovky MS-Office 2010 Seznam obrázků:

Seznam použité literatury: