Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Advertisements

Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část.
Přiřaď k pomůcce povolání
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Vzdělávací modul je ucelená obsahová jednotka, která je koncipovaná na základě kompetencí, nikoli obsahu vzdělávání. Kombinací modulů mohou vznikat různé.
Didaktické prostředky
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Numbers Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
MINIMATURITY
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Informace ke kurzu Manažerské účetnictví I a jak ho studovat.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Where is it? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Píšeme Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Aktivizující metody výuky ve výuce biochemie:
Animals Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Škola.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Didaktika geografie.
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
ZS1MP_DIVZ Didaktika pro IVZ Přednášky – 1 hodina týdně Zakončení: ZKOUŠKA (3 kredity)
Didaktické prostředky
Škola jako partner firmy
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
Obecná didaktika ÚVOD.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Transkript prezentace:

Praktikum k didaktice IVZ 2 jaro 2011 Projektová výuka nebo Integrovaná tématická výuka

Přemýšlejte o výuce, kterou jste připravovali pro žáky základní školy a odpovězte si na tyto otázky:

Koncentrační idea byla formulována jako otázka (případně úkol), nebo jako téma? Byly jednotlivé činnosti (učební úlohy) detailně naplánované učitelem/učiteli nebo se měnili průběhu výuky dle potřeby žáků? Byli žáci během výuky aktivní nebo pasivní? Pracovali žáci převážně samostatně, svým vlastním tempem nebo podle pokynů učitele? Učitel řídil – usměrňoval činnost žáků nebo byl v roli poradce žáků? Příprava výuky byla náročná (detailně propracovaná) nebo méně náročná (ne tak do detailů). Vlastní realizace výuky byla náročná (nutnost flexibilně reagovat na potřeby žáků) nebo nenáročná. Výstupem byl produkt, na kterém žáci od počátku pracovali a který je motivoval nebo osvojení si tématu (vědomostí a dovedností o tématu)?

Přemýšlejte o výuce předmětu Praktikum k didaktice IVZ 2, tak jak probíhala v průběhu tohoto semestru:

Koncentrační idea byla formulována jako otázka (případně úkol), nebo jako téma? Byly jednotlivé činnosti (učební úlohy) detailně naplánované vyučující nebo se měnili průběhu semstru dle vašich potřeb? Byli jste během výuky aktivní nebo pasivní? Pracovali jste převážně samostatně, svým vlastním tempem nebo přesně podle pokynů vyučujících? Vyučující řídili – usměrňovali činnost studentů nebo byli v roli poradce? Příprava výuky ze strany vyučujících byla náročná (detailně propracovaná) nebo méně náročná (ne tak do detailů). Vlastní realizace výuky byla náročná (nutnost flexibilně reagovat na potřeby studentů) nebo nenáročná. Výstupem byl produkt, na kterém studenti od počátku pracovali a který je motivoval nebo osvojení si tématu (vědomostí a dovedností o tématu)?

PROJEKTOVÁ VÝUKA INTEGROVANÁ TÉMATICKÁ V. Koncentrační idea otázka (úkol)téma Učební úlohyproměnlivé dle potřeb žáků detailně naplánované Požadavky na žáka (studenta) aktivita, tvořivost a samostatnost aktivita, méně samostatnosti Role učitelehlavně poradce, ale také usměrňuje řídí činnosti, ale je i poradcem Náročnost na přípravu na zajištění podmínek, ne na učební úlohy na zajištění podmínek, příprava učeb. úloh Náročnost na realizaci nutnost flexibilitypředevším organizační Výstupkonkrétní produkt (důraz na dovednosti) osvojení si tématu (vědomostí i dovednosti)

Která výuka (integrovaná tématická nebo projektová) je vhodnější pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (Člověk a svět práce)? Žádná z nich není ani horší a lepší, jak integrovaná tématická výuka tak i projektová výuka do naší školy patří. Výuka, při které budou žáci sami objevovat a zkoumat pro ně bude vždy přínosem.

Pro úspěšné zakončení předmětu Praktikum k didaktice IVZ1: si zkontrolujte, že je vaše jméno uvedeno pod seminární prací vaší skupiny. si projděte prezentace všech 4 skupin uložených v Odevzdávárně předmětu. vyplňte dotazník, který se vám zobrazí pod tímto odkazem. orm?formkey=dEp3MHZDMFI4eUwzWC1Kb1R EWmc5aVE6MQ orm?formkey=dEp3MHZDMFI4eUwzWC1Kb1R EWmc5aVE6MQ (dotazník není anonymní, ale jeho odpovědi se nijak neprojeví na vašem hodnocení) S přáním úspěšného zkouškové období a zakončení studia Mgr. Iva Frýzová