NATURA 2000 Právní rámec v ČR 13.12. 2005. Prameny právní úpravy Část čtvrtá zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění Vloženo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Mgr. Barbora Landová Horolezectví A Právo.
Právní úprava v oblasti správního vyhoštění a zajištění
Správní právo Pojem správního práva.
Ochrana přírody a krajiny
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Územní a druhová ochrana přírody v EU - část II.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
 udržení a obnova rovnováhy v přírodě  ochrana biodiverzity  šetrné hospodaření s přírodními zdroji  územní › zvláště chráněná území › NATURA 2000.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
Půda – složka životního prostředí
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Politika územního rozvoje ČR 2008 Hodnocení vlivů na evropsky významné lokality a ptačí oblasti Ondřej Volf, 2008.
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Právní úprava ochrany lesa
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
Právo životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právní režim ochrany přírody a krajiny
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Plánovací proces v oblasti vodního hospodářství. (návrh novely – tzv. „EURONOVELA“) Zákon č. 254/2001Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon),
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Životní prostředí jako veřejný statek
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
Územní a druhová ochrana přírody v EU - část II. Legislativa ochrany přírody v ČR a EU Přednáška č Zemědělská fakulta JU v Českých Budějovicích.
RNDr. Jiří Kocián, RNDr. Josef Glos AGERIS s. r. o. Jeřábkova 5, Brno
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Právní režim pozemků a ochrana přírody a krajiny
1 Majetkoprávní a související problémy pozemků ve volné přírodě a krajině Teze přednášky Pozemkové právo Podzim 2011 Ivana Průchová.
Pozemkové právo,přednáška, podzim 2006, Ivana Průchová 1 Majetkoprávní a související problémy pozemků ve volné přírodě a krajině Pozemkové právo Přednášející.
Ochrana půdy a lesa.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1 ZASTAVĚNÉ ÚZEMÍ A VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ Mgr. ing. Petr Lepeška Ministerstvo pro místní rozvoj 2007.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
Česká inspekce životního prostředí – Údržba silniční zeleně Příklady z praxe Mgr. Jana Cháberová Ing. Pavel Korábek , Jihlava.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Příklad k metodickému pokynu porada ÚÚP
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Posuzování vlivů záměrů a koncepcí na životní prostředí
o ochraně přírody a krajiny
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Natura 2000 PŽP Podzim 2009.
Odbor životního prostředí MHMP
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Ochrana přírody a krajiny
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Právní režim ochrany půdy
Porada ochrany přírody – Brno,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Legislativní materiály vlády
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Transkript prezentace:

NATURA 2000 Právní rámec v ČR

Prameny právní úpravy Část čtvrtá zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění Vloženo novelou účinnou k (zákon č. 218/2004 Sb.) Prováděcí předpisy § 3 zákona vymezuje základní pojmy –Natura 2000 –Evropsky významná lokalita –Evropské stanoviště, evropsky významný druh a další

N2000 V ČR je soustava tvořena ptačími oblastmi (PO) a evropsky významnými lokalitami (EVL) Cílem je zachovat či obnovit přirozený areál rozšíření druhů a stanovišť EVL –Nyní v tzv. „národním seznamu“ vyhlášeném nařízením vlády a předloženém Evropské komisi (EK) –Zákaz poškozování v rámci předběžné ochrany s možností výjimky –Po zařazení do tzv. „evropského seznamu“ budou chráněny vyhlášením za ZCHÚ (nejpozději 6 let po zařazení) nebo smluvní ochranou uzavřenou s vlastníky pozemků

N2000 PO stanoveny nařízením vlády Povinnost monitoringu Povolení, souhlasy, kladné stanovisko nebo výjimku ze zákazu podle ZOPK může OOP udělit pouze bude-li vyloučeno nevratné či závažné poškozování nebo soustavné či dlouhodobé vyrušování Povinnost hodnotit důsledky koncepcí a záměrů na EVL a PO V případě významného negativního vlivu na EVL či PO je možné záměr nebo koncepci schválit jen v případě převahy veřejného zájmu a za uložení kompenzačních opatření