Používání znakových slovníků. Nejpoužívanější znakové slovníky pro cizince: ◦ A. N. Nelson: The Modern Reader’s Japanese-English Character Dictionary.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státní symboly České republiky
Advertisements

Práce s mapou – určování azimutu
Pojmy vpředu, vzadu, vedle, před, za
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Pevné disky-rozhraní.
Tutoriál EDS možnosti přizpůsobení Pro administrátory support.ebsco.com.
New Catholic Encyklopedia Gale Virtual Reference Library (producent Thomson Gale)
INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE
ADT Strom.
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
O třech jazykových neznámých…
Vnější paměť Ukládání dat pouze do operační paměti by při práci s počítačem nestačilo. Pro uchování vytvořených dat mají počítače ještě další, tzv. diskové.
Korekturní značky 1. - úvod
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ STÁTNÍ SYMBOLY
Hudební databáze (Omezený počet souběžných přístupů.) Oxford Music Online Naxos Music Library.
Radim Farana Podklady pro výuku
Stereometrie Užití řezů těles VY_32_INOVACE_M3r0111 Mgr. Jakub Němec.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Co nám kniha prozradí Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková
Vítejte při prezentaci některých zajímavých vlastností slovníků Lingea Lexicon. Mezi stránkami můžete přecházet pomocí kláves, myší nebo počkat na automatické.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Názvosloví halogenidů Mgr. Helena Roubalová
Textový editor.  Sada formátování, pomocí které lze rychle změnit vzhled textu, tabulek, …  Základ pro tvorbu rozsáhlých dokumentů  Důležité pro tvorbu.
Automaty a gramatiky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Podnikání na Internetu internet - zdroj informací Letní semestr 2005 Jana Holá III.
SCIRUS Vyhledávácí nástroj společnosti Elsevier pro vyhledávání informačních zdrojů pro vědu, výzkum a vzdělávání.
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Atmosféra Adéla Hegarová.
Textový editor.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_05
Hudební databáze (Omezený počet souběžných přístupů.) Oxford Music Online Naxos Music Library.
Rozbor hodnocení skating systémem
Textový editor (další nástroje textového procesoru, export a import dat, PDF formát – čtení a tvorba)
Metalib Knihovna FSS MU Osnova EIZ – co, proč, kde Metalib – SFX – Uživatelské konto (Můj prostor) – Vyhledávání – Portál elektronických.
1. Zvolte předmět podnikání Zdůvodněte výběr – přesně určete podle přílohy Živnostenského zákona * - Při zvažování a hledání předmětu podnikání.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Ing. Jiří Štěpánek. Technologie pro publikování na webu 1, Ing. Jiří Štěpánek.
Tabulky Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úprava publikací Papír a formáty publikací Volba písma Délka řádek Sazební obrazec Zrcadlo sazby.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Státní symboly Vlastivěda 5.ročník Zpracovala: Mgr.Dana Kučerová.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Návod k aplikaci pro účastníky DofE Instalace aplikace a plnění aktivit systém iOS Verze aktuální k:
Základy pletení I Vypracoval: Lukáš Karlík
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kanalizace ve výškových budovách
Absolutní a relativní četnost
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
Programování v jazyce C++
Základní editace textu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Paměť RAM.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Státní symboly České republiky
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Státní symboly České republiky
Condeco stručná příručka Systém rezervace zasedacích místností
Vyhledávání je zaměřeno na informační zdroje z oblasti vědy, výzkumu a
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Transkript prezentace:

Používání znakových slovníků

Nejpoužívanější znakové slovníky pro cizince: ◦ A. N. Nelson: The Modern Reader’s Japanese-English Character Dictionary (The New Nelson Japanese-English Character Dictionary) od svého prvního vydání v roce 1962 až do současnosti je považován za základní znakový slovník moderní japonštiny ◦ W. Hadamitzky Japanese Character Dictionary The Kanji Dictionary The Learner’s Kanji Dictionary

Vyhledávání podle výslovnosti Jak přečteme např. 休日 ? ↓↓ Známe některé čtení 1. znaku? ANO ↓↓ V rejstříku vzadu nalezneme u daného čtení číslo, pod kterým se znak nachází ve slovníku ↓↓ Pod daným znakem nalezneme obvykle i hledanou složeninu

Vyhledávání podle radikálu Určíme radikál ↓↓ Podle počtu tahů radikálu nalezneme jeho číslo na 1. straně ↓↓ Nalistujeme stránky s tímto číslem nahoře ↓↓ Určíme zbývající počet tahů znaku a v části označené tímto číslem dohledáme znak

(The New) Nelson Japanese-English Character Dictionary používá 214 radikálů Systém vyhledávání znaků, tzv. Radical Priority System, má 12 kroků  radikálem znaku je ten prvek ve znaku, na který narazíme jako první při procházení těmito 12 kroky  Hlavní pravidlo: vždy dej přednost levému před pravým a horní části před spodní

12 kroků Krok 1: CELÝ? Je celý znak radikálem? např. 一 (1) 乙 (5) 人 (9) 力 (19) 手 (64) 氏 (83) 竹 (118) 羽 (124) atd. Krok 2: JEDINÝ? Je jediný? (Má jen 1 prvek, který by mohl být radikál) např. 〆 → ` 乃 → ノ 及 → ノ Krok 3: OBKLOPUJÍCÍ? Má znak vnější obklopující prvek? např. 問 → 門 (169)

12 kroků Krok 4: LEVÝ? Má znak jasně rozlišitelný levý radikál? např. 杉 → 木 (75) 和 → 禾 (115) Krok 5: PRAVÝ? Má znak jasně rozlišitelný pravý radikál? např. 頂 → 頁 (181) 欧 → 欠 (76)

12 kroků Krok 6: HORNÍ? Má znak jasně rozlišitelný horní radikál? např. 空 → 穴 (116) 男 → 田 (102) Krok 7: SPODNÍ? Má znak jasně rozlišitelný spodní radikál? např. 学 → 子 (39) 急 → 心 (61) Pomocí těchto 7 kroků určíme radikál u 97% všech znaků!!

12 kroků Krok 8: SZ? Má znak jasně rozlišitelný radikál v severozápadním rohu? např. 報 → 土 (32) Krok 9: SV? Má znak jasně rozlišitelný radikál v severovýchodním rohu? Krok 10: JV? Má znak v jihovýchodním rohu radikál? Krok 11: JZ? Je v jihozápadním rohu radikál? Krok 12: NEJVYŠŠÍ? Pokud jsme dosud neurčili radikál, je téměř vždy radikálem prvek, který vyčnívá nejvýš např. 事 → J (6)

Vyhledejte: 綺麗 心臓 庭園