HudebnÍ KoŘENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Profesionální notační program nejen pro profesionály
Název Dynamika a tempo Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Hudební výrazové prostředky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_887_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Studijní zaměření: hra na klavír
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
Jak je možné zachytit hudbu
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Poznáš, PŘÍSTROJ na obrázku?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_885_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_ZÁBAVNÁ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
A KUSTICKÉ VLASTNOSTI KLAVÍRU Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář ZS
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 7. část.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvuk a hudba.
Rytmická gymnastika Mgr. Petra Čaplová, PhD.. Všeobecné dělení gymnastiky: Gymnastické druhy – základní gymnastika, rytmická gymnastika a aerobik Gymnastické.
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.4.Ste.02_Dynamická_označení.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Vyorálek Vojtěch Kvarta
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební výrazové prostředky
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
TÉMA: tempo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Význam matematiky v hudbě
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÁ STÁTNÍ HYMNA ICT 2 –
Základní hudební pojmy
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Italské hudební názvosloví
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_06
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Hudební výchova ZŠ Praktická
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

HudebnÍ KoŘENÍ

V hudbě existují základní „ koření “, která v ní nesmějí chybět. Hudebníci nazývají tato „koření“ hudebně vyjadřovací prostředky.

Mezi ně patří : Melodie Rytmus Dynamika Tempo Hudební barva

Melodie Postupná řada tónů různé výšky.

Rytmus Střídání dlouhých a krátkých tónů. Je založen na kontrastu tónových délek.

Dynamika Síla zvuku hudební skladby nebo písně. Dynamická znaménka nám určují, jak silně či slabě máme hrát nebo zpívat: pp - pianissimo - velmi slabě p - piano - slabě mf - mezzoforte - středně silně f - forte - silně ff - fortisimo - velmi silně crescendo (čteme krešendo) - zesilovat decrescendo (dekrešendo) - zeslabovat

Tempo Určuje, jak rychle se má skladba hrát. Označení tempa bývá zapisováno italskými slovy: largo - zeširoka, zdlouhavě adagio (čteme : adádžo) - pomalu, zvolna andante - volně, krokem allegro - rychle, vesele vivo, vivace (čteme: viváče) - živě presto - rychle, úprkem

Hudební barva Výběr hudebních nástrojů a způsob hry na ně.

Vyjmenuj, které hudebně vyjadřovací prostředky znáš. Odpověz na otázky: Vyjmenuj, které hudebně vyjadřovací prostředky znáš. melodie, rytmus, dynamika, tempo a hudební barva 2. Co určují dynamická znaménka? jak slabě nebo silně máme hrát ( zpívat ) 3. Který hudebně vyjadřovací prostředek nám určuje, jak rychle se má skladba hrát? tempo 4. Který hudebně vyjadřovací prostředek je založen na střídání krátkých a dlouhých tónů? rytmus 5. Jak se jmenuje přístroj k měření tempa skladby? metronom 6. Co je to melodie? postupná řada tónů různé výšky