Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Autor výukového materiálu:
VY_32_INOVACE_12 - ATOM A JEHO HISTORIE
Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
VY_32_INOVACE_ 01 - Státní symboly
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
RENESANCE A HUMANISMUS
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
RENESANCE A HUMANISMUS
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Renesance a humanismus v Itálii
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Kultura na počátku novověku
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Digitální učební materiál
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Renesanční móda VY_32_INOVACE_ 07 - Renesanční moda.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Gotika VY_32_INOVACE_ 03 Gotika.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
HURIKÁNY VY_32_INOVACE_ 12 Hurikány.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Barokní móda.
Románský sloh VY_32_INOVACE_ 01 Románský sloh.
En un hotel Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 06 -Renesan č ní architektura.  Renesan č ní sloh se ve stavebnictví pou ž íval od 14. do 17. století. S pot ř ebou prezentace nové.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
ANOTACE Soubor slouží k výkladu a opakování učiva o Slunci. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák dokáže vysvětlit pojmy Slunce, sluneční soustava,
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
VY_32_INOVACE_ 02 - Otroká ř ský stát.  Otroká ř ství je ozna č ení systému, ve kterém se vyu ž ívá práce nesvobodných lidí (otrok ů ), kte ř í jsou.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Ruský přízvuk - Ударение
Typické rysy antropocentrismus - klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Architektura rokoka VY_32_INOVACE_ 13 Rokoková architektura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Litosféra Zkvalitnění ICT ve slušovické škole autor: Helena Nováková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Pojmem renesance (též renezance) je označován umělecký sloh a historická epocha trvající od 14. do 17. století. Vyznačoval se mj. zesvětštěním, individualismem a návratem k antice. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Počátky renesance jsou obvykle kladeny do severní Itálie na přelomu 13 Počátky renesance jsou obvykle kladeny do severní Itálie na přelomu 13. století a 14.století. Její kolébkou bylo jednoznačně město Florencie. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Hlavními příčiny vzniku tohoto uměleckého směru, resp Hlavními příčiny vzniku tohoto uměleckého směru, resp. této doby, je hospodářský rozvoj a bohatství italských měst, které získávali díky námořnímu obchodu. Dále měly vliv nové objevy (země, vědy,…). VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Typické rysy Klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu myšlení tj. zájem se od Boha obrací směrem k člověku samému. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Člověk se stává všestranně rozvinutou osobností Člověk se stává všestranně rozvinutou osobností. Vznikají životopisy, vlastní podobizny malířů, umělci na rozdíl od středověku podepisují svá díla. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Jestliže byl pro středověké umění typický univerzalismus, tak od renesance začínáme rozlišovat národní umění s jejich typickými prvky a rysy. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Sběratelství Pro středověk také neznámá věc. Sběratelství úzce souvisí se snahou co nejlépe poznat antický svět prostřednictvím hmotných památek, které se na italském území zachovaly v hojném počtu. Se snahou sbírat antické památky jsou spojeny i počátky archeologie. VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Mecenášství Umění se stává politickou zbraní a efektním prostředkem bohatých a mocných, jak se prezentovat vůči veřejnosti. Z těchto řad pochází velké množství mecenášů VY_32_INOVACE_ 05 Renesance

Mgr. Lucie Marková ZŠ Dr. M. Tyrše, Děčín 2011/2012 http://cs.wikipedi http://dejiny.archii.cz/renesance/2/ a.org/wiki/Renes 1/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=it%C3%A1lie&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0#ai:MC900433660| 2/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=plachetnice&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0#ai:MC900089400| 3/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=renesance&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0#ai:MC900379069| VY_32_INOVACE_ 05 Renesance